Gå til innhold

Xperia Z1 nytt batteri?


Anbefalte innlegg

Hei, batteriet på denne er blitt veldig dårlig. Jeg kan maks lade til 20%, og tallet raser nedover etter noen få minutter, får ikke lenger brukt telefonen. Telefonen er ikke rootet. Hva slags rettigheter har jeg? Hvor mye koster det å skifte ut batteriet? (er ikkr mulig å ta det ut fysisk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, batteriet på denne er blitt veldig dårlig. Jeg kan maks lade til 20%, og tallet raser nedover etter noen få minutter, får ikke lenger brukt telefonen. Telefonen er ikke rootet. Hva slags rettigheter har jeg? Hvor mye koster det å skifte ut batteriet? (er ikkr mulig å ta det ut fysisk)

Hei, Hvis telefonen din er utenfor garanti så tror jeg ikke det er veldig verdt det. Du må jo åpne telefonen og vil sannsynligvis ødelegge for vanntett forsegling og hvis du gjør det selv så er jo faren for at du ødlegge noe inne i telefonen også da du åpner den. 

Ligger mange videoer på Youtube om hvordan du kan gjøre det selv. 

Vet ikke helt hva prisen for batteri til Z1 koster, men regner med du vil se en pris rundt 1500kr ++ for å få det fikset på et verksted (Pris tatt fra gjetting).  

Lenke til kommentar

Z1 er vel fortsatt under reklamasjonsretten, så hvis batteriet er så dårlig er det verd et forsøk å meldeinn reklamasjon. For enheter med integrert batteri heter det at batteriets skal regnes å ha like lang levetid som enheten selv, og reklamasjonsretten for mobiltelefoner skal være 5år.

Lenke til kommentar

Z1 er vel fortsatt under reklamasjonsretten, så hvis batteriet er så dårlig er det verd et forsøk å meldeinn reklamasjon. For enheter med integrert batteri heter det at batteriets skal regnes å ha like lang levetid som enheten selv, og reklamasjonsretten for mobiltelefoner skal være 5år.

Høyesterett har bestemt at en mobiltelefon har "levealder" på 3-4 år. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...