Gå til innhold

Xito dobler prisene!


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Prisene på Xito økes plutselig kraftig - helt uten varsel.

 

Noen som vet om dette også gjelder eksisterende kunder?

Det har ikke blitt gitt ut informasjon om dette på forhånd og iflg. vilkår har de en mnd å varsle på.

 

Som ett alternativ kan man kikke på Hello abonnement - men det er vel de samme folka som driver dette selskapet, så kanskje det kommer en plutselig prisøkning også her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske voldsomt å plutselig doble prisene. Ser ut som det gjelder for alle kunder fra august. Litt ekstra trøblete er det siden xito er en operatør man forhåndsbetaler hos. Pengene man har stående må man altså brukere på et dyrere abonnement enn det man tegnet avtale på da pengene ble innbetalt.. Finnes det regler som sier noe om slike situasjoner? Jeg vil gjerne ha tilbake pengene jeg har stående der, og slippe å bli tvunget til å bruke pengene på noe helt annet enn det jeg ble lovet da pengene ble betalt inn. Må uansett kikke etter ny operatør. Noen som har tips til en grei lavprisoperatør?

 

Ser at Hello har 200/200/250 for 68 kr med struping av mobildatahastighet på 3mbit/s. Det er en god del dårligere enn xito som hadde 300/300/300 for 59 kr uten noen særlig fartsbegrensning (jeg har ikke opplevd noen begrensning ihvertfall).

 

Jeg ser at de opplyser om hastighetsbegrensninger på "xito big" også, men der står det "Opp til 6 MB nedlasting/3 MB opplasting". Ikke godt å forstå hva som menes med det. Er det megabyte per sekund? Jeg heller mer mot megabit per sekund (som hos hello). Og da er det ganske elendig. Mens på de andre abonnementene så står det ingenting om begrensninger, selv om det er spesifisert i blogg-innlegget som beskriver prisomleggingen. Ganske vesentlig informasjon å ha med i abonnementsbeskrivelsen spør du meg.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Har også fått sms med varsel om endrede priser. XITO medium var et perfekt abonnement til en bra pris som nå nesten har doblet seg i pris. Selvfølgelig kommer dette midt i ferietiden så folk ikke får byttet før de nye prisene slår inn.

 

Kommer nok uansett til å bytte til Hello Smil som gir bare litt mindre ringeminutter/SMS/MB men til nesten samme pris (68,-). Ser de øker til 250 minutter/SMS fra 1.8 som ikke er langt unna det XITO Medium hadde.

 

Har allerede sendt XITO en henvendelse på hva som skjer med utestående når man evt bytter til ny operatør. Har i alle fall deaktivert automatisk trekk/oppfylling av konto hos XITO for å slippe å ha mer utestående enn nødvendig..

 

Siden de faktisk linker til Hello og nærmest legger opp til at man skal vurdere å bytte til Hello som er et søsterselskap så burde de gjort det enkelt å skifte og evt få overført evt utestående til disse.

 

Noen spesielle ting eller erfaringer med Hello som er verdt å nevne?

Lenke til kommentar

Det ser ikke ut som det finnes andre alternativer enn Hello, så jeg bytter nok dit jeg også. Hvor ser du at de skal øke til 250 min og sms?

 

Venter på svar om penger man har stående fra Xito. Hvis det går an å få overført pengene til Hello, så hadde det vært ok.

 

Jeg ser det er noen tråder gående om folk som ikke har vært fornøyd med Hello, men jeg ble ikke helt klok på hva problemene egentlig har vært. Så lenge de forholder seg til opplyste vilkår, og ting fungerer, så holder det for min del. Xito har fungert flott, på tross av svært lave priser.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mange har nok fylt opp telefonen får å kunne bruke den utenlands - og akkurat da velger Xito å gjøre disse endringene. Det typiske er nok at man ikke får igjen penger om man velger bytte. Det er derfor det er gjort på denne måten - rene kjeltringstreker!

 

Minimum kr. 500 på konto før man drar utenlands er jo ran!

 

Hello er de samme folka - men her driftes det litt mer tradisjonelt, og tro det eller ei så har de faktisk ett 815-nummer man kan ringe. Om man ikke er svært opptatt av hastighet er nok Hello veldig gunstig for mange.

Lenke til kommentar

Det ser ikke ut som det finnes andre alternativer enn Hello, så jeg bytter nok dit jeg også. Hvor ser du at de skal øke til 250 min og sms?

 

Venter på svar om penger man har stående fra Xito. Hvis det går an å få overført pengene til Hello, så hadde det vært ok.

 

Jeg ser det er noen tråder gående om folk som ikke har vært fornøyd med Hello, men jeg ble ikke helt klok på hva problemene egentlig har vært. Så lenge de forholder seg til opplyste vilkår, og ting fungerer, så holder det for min del. Xito har fungert flott, på tross av svært lave priser.

 

Oppl om nye priser fra Hello finnes her:

https://www.hello.no/info 

 

Ser at også Telipol har økt prisene på sine to billigste abonnementer.

Chili har økt prisene på kontant.

Og Xito øker drastisk.

Banzai øker.

Og Tele2 er forsvunnet, en sammenheng her?

 

Er det Telenor og svenskene som skrur til vilkårene til de uavhengige?

Jeg misliker sterkt at en ukrainsk milliardær i form av ice ser ut til å kunne være den nærmeste konkurrenten.

Hadde absolutt foretrukket at Tele2 hadde fått fortsette det de var i gang med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Det ser ikke ut som det finnes andre alternativer enn Hello, så jeg bytter nok dit jeg også. Hvor ser du at de skal øke til 250 min og sms?

 

Venter på svar om penger man har stående fra Xito. Hvis det går an å få overført pengene til Hello, så hadde det vært ok.

 

Jeg ser det er noen tråder gående om folk som ikke har vært fornøyd med Hello, men jeg ble ikke helt klok på hva problemene egentlig har vært. Så lenge de forholder seg til opplyste vilkår, og ting fungerer, så holder det for min del. Xito har fungert flott, på tross av svært lave priser.

 

Oppl om nye priser fra Hello finnes her:

https://www.hello.no/info 

 

Ser at også Telipol har økt prisene på sine to billigste abonnementer.

Chili har økt prisene på kontant.

Og Xito øker drastisk.

Banzai øker.

Og Tele2 er forsvunnet, en sammenheng her?

 

Er det Telenor og svenskene som skrur til vilkårene til de uavhengige?

Jeg misliker sterkt at en ukrainsk milliardær i form av ice ser ut til å kunne være den nærmeste konkurrenten.

Hadde absolutt foretrukket at Tele2 hadde fått fortsette det de var i gang

Er det nye priser pågang hos Hello også, som ikke står presentert når man bestiller?

 

(jeg fikk ikke linken din til å virke)

Lenke til kommentar

 

 

Det ser ikke ut som det finnes andre alternativer enn Hello, så jeg bytter nok dit jeg også. Hvor ser du at de skal øke til 250 min og sms?

 

Venter på svar om penger man har stående fra Xito. Hvis det går an å få overført pengene til Hello, så hadde det vært ok.

 

Jeg ser det er noen tråder gående om folk som ikke har vært fornøyd med Hello, men jeg ble ikke helt klok på hva problemene egentlig har vært. Så lenge de forholder seg til opplyste vilkår, og ting fungerer, så holder det for min del. Xito har fungert flott, på tross av svært lave priser.

 

Oppl om nye priser fra Hello finnes her:

https://www.hello.no/info 

 

Ser at også Telipol har økt prisene på sine to billigste abonnementer.

Chili har økt prisene på kontant.

Og Xito øker drastisk.

Banzai øker.

Og Tele2 er forsvunnet, en sammenheng her?

 

Er det Telenor og svenskene som skrur til vilkårene til de uavhengige?

Jeg misliker sterkt at en ukrainsk milliardær i form av ice ser ut til å kunne være den nærmeste konkurrenten.

Hadde absolutt foretrukket at Tele2 hadde fått fortsette det de var i gang

Er det nye priser pågang hos Hello også, som ikke står presentert når man bestiller?

 

(jeg fikk ikke linken din til å virke)

 

 

 

Er det nye priser pågang hos Hello også, som ikke står presentert når man bestiller?

 

(jeg fikk ikke linken din til å virke)

 

 

 

Uffda, det ble slengt på noen ekstra usynlige tegn på slutten av linken.

Prøver å skrive den manuelt inn:

https://www.hello.no/info

og slett eventuelt alt etter den i adressefeltet i nettleseren om det dukker opp feilmelding.

 

Det er nye priser på gang fra 1. august ja, og det ser ikke ut som om disse vises når man bestiller.

Men det er ikke økning når det gjelder pris på noen av abonnementene ser det ut som.

Faktisk prisreduksjon på de to største, spesielt det med mest data inkludert, hastighetsøkning også der.

Klarer meg lenge med det billigste, men "Lek"-abonnementet ser ikke verst ut ut for de som prater mye og bruker mye data.

Lenke til kommentar

Å kreve et stort innskudd for å kunne bruke mobilen på ferie, og så like etter ferien doble prisene, virker nesten så koordinert at man begynner å lure litt på om det er en planlagt strategi ja. Får virkelig håpe de har en ordning for de som nå har penger til overs og ikke syns en dobling av prisen er akseptabelt.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat epost fra Xito om hva som skjer med penger man har tilgode hvis man bytter operatør:

 

For at vi skal tilbakebetale resterende saldo er vi avhengige at du sender oss en epost etter at du har skiftet operatør. Det er fordi i perioden fra du bestiller nytt abonnement til overføringsdatoen kan saldoen minskes i form av forbruk.

 

Det vi trenger er en epost med kontonummer og fult navn. Hvis du blir kunde av vårt Datterselskap Hello vil saldoen automatisk bli overført noen dager etter du/dere har blitt kunder der. Hello er som Xito en operatør som ønsker å gi sine kunder billigst mulig abonnement og Hello topper priskalkulatorer på nett akkurat som Xito. De tilbyr Full Telenor-dekning, HDvoice og BankID helt gratis og har et kundesenter som er tilgjengelig mandag-fredag mellom 0800-18.00 både på epost, telefon og Chat!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hello må jo være samme selskap og strategien må være å få folk over på noe som ikke har dårlig rykte? Ellers ville de vel aldri promotert dem på den måten? 

Ja, man kan jo gruble på årsaken til at de ønsker dette. Kanskje Xito rett og slett ikke eksisterer til neste år!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...