Gå til innhold

RYKTE: Lumia-toppmodell med knallskjerm er trolig underveis


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Da kan jeg endelig bytte ut iPhone 6 plus.

Den kommer visstnok med Snapdragon 810. Ikke akkurat mye å glede seg til her, og ser ingen grunn til at du skal skifte ut din 6 Plus.
For det første så handler ikke alt om prossessor og ytelse... WP er som kjent veldig raskt og smooth fra før. Du må huske på batteri, størrelse (litt større i hvertfall), funksjoner (iris skanner...), og ikke minst kamera!
 

Kanskje jeg ikke gjorde det tydelig nok: Snapdragon 810s varmeproblemer inkluderer også dårlig batteritid. For å gi deg ett eksempel: 1 år etter HTC One M8, lanserer HTC M9 med samme skjermoppløsning og enda større batteri. I tillegg underklokker de prosessoren ganske vesentlig. Likevel ender batteritiden med å være betydelig verre; 5 timer mindre internettsurfing og 2 timer mindre videoavspilling.

 

Snapdragon 820 er produsert med 14nm-prosess og tilbyr ikke bare ytelse på linje med Samsungs Exynos 7420, men også kjempegod batterieffektivitet, som igjen betyr mye bedre batteritid. For å ikke snakke om en hel andre ting, som støtte for DDR4, UFS 2.0 (som betyr 3-4 ganger raske minnehastighet), osv. Ingenting er nevnt om lanseringsdatoer for denne telefonen, men alt Microsoft trenger å gjøre er å vente til slutten av året og inkludere et SD820 i den. Gevinsten er enorm. 

 

 

 

 

Microsoft lovte oss en toppmodell med 810 og qualcomm driver å fikser disse problemene nå. 

 

 

Jasså? Hvor har du det fra? Sist jeg sjekket, var Snapdragon 810 v 2.1, den siste og eneste versjonen av prosessoren der ute (og som angivelig skal i denne telefonen, slik den skal i OnePlus 2, Nexus 6 v2 og den kommende Motorola-toppmodellen). En prosessor som Qualcomm lovet skulle fikse alle de tidligere problemene. Problemer som de i den opprinnelige Snapdragon 810 påsto aldri eksiserte: det var visst nok "bare tull at prosessorene våre ble overopphetet", i følge dem selv.

 

Så hvordan er Snapdragon 810 v. 2.1? Vel Sony Xperia Z3+, som er utstyrt med den, gir oss en god pekepinn. Sony valgte å underklokke prosessoren; allerede her er det noe som skurrer. Men selv dette tiltaket hjalp lite, da Sony måtte ut og offentlig innrømme at telefonen deres slet med varmeproblemer.

 

Alt dette er en oppsummering på Qualcomms kredibilitet og ikke minst Snapdragon 810s status. En ting er sikkert: om Microsofts neste flaggskipmodell lanseres med Snapdragon 810 og gir gode batteritid, er det garantert at den ville ha vært langt bedre med Snapdragon 820 (for å ikke snakke om alle de andre gevinstene som følger med det).

http://semiaccurate.com/2015/03/02/behind-fake-qualcomm-snapdragon-810-overheating-rumors/

 

 

Leste den når den først kom ut og tenkte da at det hadde noe for seg. Men hvis du ser datoen den er skrevet, og deretter leser påfølgende tester av Snapdragon 810, og videre testresultater og brukertilbakemeldinger av enheter med Snapdragon 810 (Sony Xperia Z3+, Z4, HTC One M9, LG G Flex 2), der konklusjonene er ganske klare, så er jo den artikkelen fullstendig diskreditert, og intet mer enn en konspirasjonsartikkel med fokus på å angripe Samsung og legitimere Qualcomms opprinnelige påstander (les, løgner) da. Selv nå, i ettertid, har jo Qualcomm inrømmet varmeproblemer med Snapdragon, og tom. lansert reviderte versjonen av prosessoren.

 

Beklager for å si det, men den artikkelen er intet annet enn søppel på dette tidspunktet. 

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Da kan jeg endelig bytte ut iPhone 6 plus.

 

Den kommer visstnok med Snapdragon 810. Ikke akkurat mye å glede seg til her, og ser ingen grunn til at du skal skifte ut din 6 Plus.

For det første så handler ikke alt om prossessor og ytelse... WP er som kjent veldig raskt og smooth fra før. Du må huske på batteri, størrelse (litt større i hvertfall), funksjoner (iris skanner...), og ikke minst kamera! Uansett så kommer 810 til å være mye mer stabil da qualcomm har sagt at de har funnet en løsning og fikser det nå slik at toppmodeller til høsten skulle slippe overheat problemet...

Fikk den aller billigste, Lumia 435 som reserve telefon etter jeg ødela ein ,og ikkje finner LG G3en, er faktisk kjemperask å bruke. Rart å tenke på at en 600 kroners telefon kan gi så mye for pengene.

 

Det sagt lurer jeg fortsatt på LG G4 eller HTC M9, (skulle veldig gjerne valgt S6 Edge eller Xperia Z3+ ...men glassrygg :( .... ikke min ting)

Lenke til kommentar

 

 

 

Da kan jeg endelig bytte ut iPhone 6 plus.

Den kommer visstnok med Snapdragon 810. Ikke akkurat mye å glede seg til her, og ser ingen grunn til at du skal skifte ut din 6 Plus.
For det første så handler ikke alt om prossessor og ytelse... WP er som kjent veldig raskt og smooth fra før. Du må huske på batteri, størrelse (litt større i hvertfall), funksjoner (iris skanner...), og ikke minst kamera! Uansett så kommer 810 til å være mye mer stabil da qualcomm har sagt at de har funnet en løsning og fikser det nå slik at toppmodeller til høsten skulle slippe overheat problemet...
Fikk den aller billigste, Lumia 435 som reserve telefon etter jeg ødela ein ,og ikkje finner LG G3en, er faktisk kjemperask å bruke. Rart å tenke på at en 600 kroners telefon kan gi så mye for pengene.

 

Det sagt lurer jeg fortsatt på LG G4 eller HTC M9, (skulle veldig gjerne valgt S6 Edge eller Xperia Z3+ ...men glassrygg :( .... ikke min ting)

Anbefaler på det sterkeste S6, mtp. best kamera, helt fantastisk og overlegen skjerm, fingeravtrykkleser og overlegen minnefart og prosessorytelse. Men hvis du ikke finner glassbakside særlig attraktivt, som er fullt forståelig, er LG G4 det klart beste valget. HTC One M9 er en ren katastrofal oppfølger av en telefon og nesten en dårligere valg enn M8, da den tilbyr langt dårligere batteritid, en prosessor som throttler, dårligere kamera, dårligere skjerm og tykkere design. LG G4, derimot, har kjempegod oppløsning, et av de beste (om ikke den beste) LCD-skjermene der ute og fantastisk kamera; den og S6 er vel mer eller mindre like her. Den kommer i tillegg med utskiftbart bakdel (som betyr SD-støtte og utskiftbart batteri), der du kan ha på en kjempelekker lærdeksel om du ønsker. Volumknappene på baksiden er også ganske stilig.

 

Bare å kjøpe LG G4 og eventuelt installere CyanogenMod når det kommer, om raskere og mer responsiv opplevelse er det du ønsker. G4en med lærdeksel ligger ute for 5700,-, som er en ganske grei pris for en flaggskipmodell. Når den klart underlegne M9 ligger ute for 6200,- så bør valget være enkelt.

 

Det er også verdt å nevne at LG skal produsere Googles nest Nexus 5, som sansynligvis skal lanseres senere i år; så hvis du ønsker den raske og responsive Android-opplevelsen vil du også få det med denne.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler på det sterkeste S6, mtp. best kamera, helt fantastisk og overlegen skjerm, fingeravtrykkleser og overlegen minnefart og prosessorytelse. Men hvis du ikke finner glassbakside særlig attraktivt, som er fullt forståelig, er LG G4 det klart beste valget. HTC One M9 er en ren katastrofal oppfølger av en telefon og nesten en dårligere valg enn M8, da den tilbyr langt dårligere batteritid, en prosessor som throttler, dårligere kamera, dårligere skjerm og tykkere design. LG G4, derimot, har kjempegod oppløsning, et av de beste (om ikke den beste) LCD-skjermene der ute og fantastisk kamera; den og S6 er vel mer eller mindre like her. Den kommer i tillegg med utskiftbart bakdel (som betyr SD-støtte og utskiftbart batteri), der du kan ha på en kjempelekker lærdeksel om du ønsker. Volumknappene på baksiden er også ganske stilig.

 

Bare å kjøpe LG G4 og eventuelt installere CyanogenMod når det kommer, om raskere og mer responsiv opplevelse er det du ønsker. G4en med lærdeksel ligger ute for 5700,-, som er en ganske grei pris for en flaggskipmodell. Når den klart underlegne M9 ligger ute for 6200,- så bør valget være enkelt.

 

Det er også verdt å nevne at LG skal produsere Googles nest Nexus 5, som sansynligvis skal lanseres senere i år; så hvis du ønsker den raske og responsive Android-opplevelsen vil du også få det med denne.

Ulempen er at ingen av de du nevner kjører det overlegne operativsystemet Windows Phone. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Anbefaler på det sterkeste S6, mtp. best kamera, helt fantastisk og overlegen skjerm, fingeravtrykkleser og overlegen minnefart og prosessorytelse. Men hvis du ikke finner glassbakside særlig attraktivt, som er fullt forståelig, er LG G4 det klart beste valget. HTC One M9 er en ren katastrofal oppfølger av en telefon og nesten en dårligere valg enn M8, da den tilbyr langt dårligere batteritid, en prosessor som throttler, dårligere kamera, dårligere skjerm og tykkere design. LG G4, derimot, har kjempegod oppløsning, et av de beste (om ikke den beste) LCD-skjermene der ute og fantastisk kamera; den og S6 er vel mer eller mindre like her. Den kommer i tillegg med utskiftbart bakdel (som betyr SD-støtte og utskiftbart batteri), der du kan ha på en kjempelekker lærdeksel om du ønsker. Volumknappene på baksiden er også ganske stilig.

 

Bare å kjøpe LG G4 og eventuelt installere CyanogenMod når det kommer, om raskere og mer responsiv opplevelse er det du ønsker. G4en med lærdeksel ligger ute for 5700,-, som er en ganske grei pris for en flaggskipmodell. Når den klart underlegne M9 ligger ute for 6200,- så bør valget være enkelt.

 

Det er også verdt å nevne at LG skal produsere Googles nest Nexus 5, som sansynligvis skal lanseres senere i år; så hvis du ønsker den raske og responsive Android-opplevelsen vil du også få det med denne.

Ulempen er at ingen av de du nevner kjører det overlegne operativsystemet Windows Phone. :)

Fordeler og ulemper med alle OSene (og jeg tenker og på sånne som Sailfish og)

 

Da jeg opprinnelig kom over fra Nokia (Symbian i sin tid) med modeller som Nokia N8 (og seinere 808 som jeg fortsatt har) var WP 7.5 en ....veldig negativ opplevelse, ikke fordi at det ikke var raskt og pent men... begrensninger.

 

Jeg kunne ikke lenger sende filer (blåtann) fra telefon til telefon, WP7.5 hadde ikke native support mot Windows (kunne ikke lese gjennom filene på mobilen uten via Zune programmvaren) , den hadde ikke (i starten) tethering / wi-fi sone eller noen måte å dele internett på (heller ikke over blåtann).

 

For folk som var vant med Symbian var Android det heilt klare alternativet, da det ligna mest på Symbian (og hadde og support for så å si alt du hadde på de gamle Nokia N-serie mobilene)

Da Lumia 800 var en trist opplevelse (WP 7.8 var en sterk forbedring bør jeg nevne) har jeg vært storfornøyd med WP8 på Lumia 1020en (nå både knust og drukna i mjød (faktisk)

 

Kommer nok fortsatt til å kjøre en WP og en Android, iallefall hvis nyeste flaggskipet til MS blir å overbevise.

 

Er fryktelig frista å gå for G4 på Android fronten,

Men om jeg liker ideen med skinn-modellen tror jeg nok jeg blir å savne det kule "circle" coveret jeg har på G3en

 

(Jeg vil nok og holde øynene opne for hva Rest-Nokia måtte finne på etterhvert, men det blir vel ikke før tidligst neste år)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig folk holder seg langt unna windows telefoner. Har nå hatt 930 1 år og gleder meg til den blir ødelagt. Det er en fin og Dyr telefon til surfing, ringing og meldinger. Uten om det er app støtte ELENDIG. Treg og ulogiske menyer.Android eller ios neste gang

Lenke til kommentar

Håper virkelig folk holder seg langt unna windows telefoner. Har nå hatt 930 1 år og gleder meg til den blir ødelagt. Det er en fin og Dyr telefon til surfing, ringing og meldinger. Uten om det er app støtte ELENDIG. Treg og ulogiske menyer.Android eller ios neste gang

Rart det der. Jeg har også en 930 og jeg gleder meg virkelig til å oppgradere...

 

... til Windows 10! :D

Android og iOS er lite effektive og har med min bruk ikke batteri nok til å overleve en dag engang. Nei, takke meg til Windows Phone!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lekker telefon, bare synd den har Windows. Kjører dette selv på alle pc-er, men etter bare uker med en Windows telefon så var jeg lei alt fra kronglete menyer, manglende valg og manglende apper som stort sett er M$ sin feil siden de ikke vil godkjenne apper som på noen måte kan konkurrere med deres tjenester. Og hva slags idioti er det at man for å dele et bilde så må man inn i albumet og kan ikke dele det rett etter man har tatt det fra kamera appen?!?

Lenke til kommentar

 

Anbefaler på det sterkeste S6, mtp. best kamera, helt fantastisk og overlegen skjerm, fingeravtrykkleser og overlegen minnefart og prosessorytelse. Men hvis du ikke finner glassbakside særlig attraktivt, som er fullt forståelig, er LG G4 det klart beste valget. HTC One M9 er en ren katastrofal oppfølger av en telefon og nesten en dårligere valg enn M8, da den tilbyr langt dårligere batteritid, en prosessor som throttler, dårligere kamera, dårligere skjerm og tykkere design. LG G4, derimot, har kjempegod oppløsning, et av de beste (om ikke den beste) LCD-skjermene der ute og fantastisk kamera; den og S6 er vel mer eller mindre like her. Den kommer i tillegg med utskiftbart bakdel (som betyr SD-støtte og utskiftbart batteri), der du kan ha på en kjempelekker lærdeksel om du ønsker. Volumknappene på baksiden er også ganske stilig.

 

Bare å kjøpe LG G4 og eventuelt installere CyanogenMod når det kommer, om raskere og mer responsiv opplevelse er det du ønsker. G4en med lærdeksel ligger ute for 5700,-, som er en ganske grei pris for en flaggskipmodell. Når den klart underlegne M9 ligger ute for 6200,- så bør valget være enkelt.

 

Det er også verdt å nevne at LG skal produsere Googles nest Nexus 5, som sansynligvis skal lanseres senere i år; så hvis du ønsker den raske og responsive Android-opplevelsen vil du også få det med denne.

Ulempen er at ingen av de du nevner kjører det overlegne operativsystemet Windows Phone. :)

*underlegne

Lenke til kommentar

 

 

Anbefaler på det sterkeste S6, mtp. best kamera, helt fantastisk og overlegen skjerm, fingeravtrykkleser og overlegen minnefart og prosessorytelse. Men hvis du ikke finner glassbakside særlig attraktivt, som er fullt forståelig, er LG G4 det klart beste valget. HTC One M9 er en ren katastrofal oppfølger av en telefon og nesten en dårligere valg enn M8, da den tilbyr langt dårligere batteritid, en prosessor som throttler, dårligere kamera, dårligere skjerm og tykkere design. LG G4, derimot, har kjempegod oppløsning, et av de beste (om ikke den beste) LCD-skjermene der ute og fantastisk kamera; den og S6 er vel mer eller mindre like her. Den kommer i tillegg med utskiftbart bakdel (som betyr SD-støtte og utskiftbart batteri), der du kan ha på en kjempelekker lærdeksel om du ønsker. Volumknappene på baksiden er også ganske stilig.

 

Bare å kjøpe LG G4 og eventuelt installere CyanogenMod når det kommer, om raskere og mer responsiv opplevelse er det du ønsker. G4en med lærdeksel ligger ute for 5700,-, som er en ganske grei pris for en flaggskipmodell. Når den klart underlegne M9 ligger ute for 6200,- så bør valget være enkelt.

 

Det er også verdt å nevne at LG skal produsere Googles nest Nexus 5, som sansynligvis skal lanseres senere i år; så hvis du ønsker den raske og responsive Android-opplevelsen vil du også få det med denne.

Ulempen er at ingen av de du nevner kjører det overlegne operativsystemet Windows Phone. :)

*underlegne

 

*overlegne

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...