Gå til innhold

Bryllaupsinvitasjon!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er avslørt "organisert hysj - hysj holdning" til pedofili i den katolske kirke. Slikt har kun kunnet eksistere dersom det ble støttet fra toppen av pyramiden. Er det noen grunn til å tro at det ikke gjaldt munker også? 

 

En annen ting jeg lurer på er om det bare gjelder pedofili? Dersom det forekommer homofili, så er vel faren for anmeldelse minimal?

 

Og mens jeg lurer på ting? Hvor lenge har dette pågått? Kan det ha pågått siden kristi tid? 

 

Derfor trodde jeg du var sarkastisk.

Lenke til kommentar

Tja, brudd på sølibatet eller andre uregelmessigheter forekommer sikkert, der som her i vårt samfunn. 

Men noe utbredt kan det umulig være eller har vært, ellers ville vi vært overflømt med avsløringer. Noen promille, i høyden en prosent eller to?

De aller, aller fleste prester, munker og nonner holder sin sti ren, ingenting tyder på noe annet.

Lenke til kommentar

 

De aller, aller fleste prester, munker og nonner holder sin sti ren, ingenting tyder på noe annet.

Når du sitter med bukta og begge endene - er det ikke vanskelig å skjule spor. Kirken pålegger en å tro at "ingenting tyder på noe annet"!

 

Kirken påberoper seg troverdighet, men har den det?

Medlems svindel innen den norske grenen, plutselige konkurser blant amerikanske grener - som det dessverre gjør det mulig å betale de erstatningene de er idømt.

 

Kan dette være "toppen av isfjell"? Ikke fordi det er noe galt med religionen, men med menneskene som er satt til å forvalte den og de som skjuler seg bak den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...