Gå til innhold

[Løst] Kjøpt SSD + Win 8.1, har gammel HDD med Vista. Hvordan gå fram?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp kjøpt oppgraderinger til min 7 år gamle PC, inkludert min aller første SSD og Windows 8.1.

Jeg har til nå bare hatt en 1TB HDD som jeg har både windows Vista og alt annet av programmer/bilder/div. filer på.

 

Når jeg nå får SSD og Win 8 (og satt inn alt av ny hardware, selvsagt (HK, CPU og RAM)), er det bare å koble fra HDD-en, koble SSD-en, boote fra CD-rom og deretter installere Win 8? Om dette stemmer, hva gjør jeg da om jeg vil bruke min gamle HDD til lagringsplass, når den fremdeles har Vista installert? 

 

Tenker selv at det enkleste ville vært å fått tak i en ekstern harddisk, legge alt av filer jeg ønsker å beholde på den og så formatere hele HDD-en. Men så har ikke jeg en ekstern harddisk for hånd, så om det finnes andre metoder for å løse problemet mitt hadde det vært fantastisk.

 

Takker for alle svar

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye skal du ta vare på? 

Stort sett alt som ligger i dokument-mappa mi, dvs. bilder, dokumenter, noen videoer, save filer fra spill, etc.. Ballpark rundt kanskje 100, 150GB.

 

SSD-en er forresten en Samsung 850 EVO 500GB.

Endret av Slythas
Lenke til kommentar

Okei, så det er ingen problem at jeg setter inn HDD'en med VIsta fortsatt installert, sammens med SSD'en som har 8.1, så lenge jeg booter fra SSD'en?

Nei, oppstartsfilene vil være på SSD-en. Jeg gjorde dette selv da jeg oppgraderte til SSD for lenge siden. Fungerte helt fint.

 

 

Programmer og slik må selvfølgelig installeres på nytt, da.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Alright! Da røsker jeg bare ut HDD'en, inn med SSD'en, installere Win 8, sette inn HDD, overføre viktige filer til SSD midlertidig, formatere hele HDD, overføre viktige filer tilbake, så er alt godt som gull! Programmer som spill og sånt skal selvsagt installeres på nytt på SSD'en. 

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...