Gå til innhold

Tips om Intel socket 1150 hovedkort med støtte for WIN XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var heldig og fikk tak i et Asrock B75M R2.0 kort i januar. Det er sokkel 1155, men det er jo enda mer sjeldent enn 1150.. Grunnen til at jeg er opptatt av dette med xp støtte er fordi jeg liker å kunne styre mine mediapcer fra bærbare enheter ved å bruke VNC viewer samtidig som VLC IKKE streamer video tilbake i enheten med viweren installert. Da dette blir hakkete og irriterende når en skal bruke kontrollene i VLC. I XP blir det i VNC viewer bare vist VLC som et stillbilde enten i svart eller av første bilde som dukker opp når en start en film eller lignende(bare kontrollene i VLC blir streamet tilbake live), samtidig som innholdet i VNC blir spilt av på TV som pcene er tilkoblet. Dette er bare mulig i Xp eller win98. Dette er noe sært, men slik liker jeg å ha det. Deilig å kunne bruke nettbrettet både som fjernkontroll for innhold samt som en skjerm for en fullverdig pc. Hvis en bruker s-video kabel fra TV til pc samt et amd kort med theater mode kan en til og med minimere VLC på pc samtidig som film blir vist i fullskjerm på TV. Hvilket betyr at en kan bruke pcen som spiller av filmen som en vanlig pc samtidig(nettbrettet eller laptop fungerer da som skjerm trådløst). Dette kan en ikke gjøre med HDMI. Noe knotete forklart, men jeg lover at det er kjekt å ha dette oppsettet. ..

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...