Gå til innhold

TEST: Sony Xperia Z4 Tablet


Anbefalte innlegg

 

 

Morsomt å se at den 1 år gamle Galaxy Tab S 10.1 fortsatt ligger som nummer 1 på listene her, og gjør det veldig bra selv et år senere. I tillegg koster den jo betraktelig mindre og, kun 3500 kr for WiFi, mot 5200 kr for Z4 med WiFi. Virker absolutt som om det er mer fokus på mobil siden enn med nettbrett.

 

 

 

Ser flott ut! Hadde prisen vært litt lavere hadde jeg gjerne kjøpt denne. Nå gir heldigvis 5,2" til Z3'en min meg mange av mulighetene som tradisjonelt har vært eksklusive til nettbrettene. Men fy søren, det hadde vært deilig å se filmer på denne.

 

Helt til du hadde sett skjermen til en Tab S. Da hadde du ønsket du kunne hatt skjermen i alt du eier. En bedre filmskjerm enn den i Tab S skal du lete lenge etter.
Det blir for mye farger i AMOLED skjermen, får vondt i hodet!

Da har du seriøse problemer! Har ikke noe Samsung nettbrett/telefon, men kan fortsatt si med hånda på hjertet at Samsung har de beste skjermene! Har en TV fra Samsung og den er bare helt fantastisk! Skjermene fra Samsung er bra, men det de sitter på syns jeg ikke er bra (bortsett fra TV-ene)... Har en 920 og en surface pro 3 (super skjerm på denne også!) og skal bytte ut 920-en med 940! Håper Microsoft klarer å få til en tilnærmet lik amoled skjerm som Samsung på Galaxy s6...

Greit at du er fanboy, men å hevde at Samsung har de beste TVene er å ta litt hardt i. Fargene på en Samsung TV, spesielt mellom 2010 og 2013 ( rekner med det er blitt litt bedre nå) er så "ekstreme" og falske at det er ikke rart at han sa sier han får vondt i hodet, og det å f.eks se en fotballkamp på en Samsung TV fra de årstallene er jo komisk. Gresset blir nenogrønt, spillerne ser oransje ut etc.

 

Vis meg den Samsung TVen som er bedre enn tilsvarende modell fra f.eks Sony eller Panasonic!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt Z2 tablet og den fungerte utmerket som PS4 skjerm når jeg var i Trondheim og PS4'n i Oslo! :)

Synd den ble knust.. ekstra synd at det nå blir umulig å spare pengene man får igjen fra skatteetaten.

 

Gleder meg til å pakke opp denne!

 

 

Funka det bra altså? Jeg kjøpte nettopp en sånn holder til Z3en min slik at jeg kan sette den "oppå" PS4-kontrolleren, men har ikke prøvd det noe særlig ennå. Spilte litt Driveclub, men virker som nettet ikke var bra nok da det lagget en del og oppløsningen var dårlig.

 

Mulig det blir bedre om jeg kobler playstationen til et kablet nettverk istedenfor trådløst?

Lenke til kommentar

 

 

Mulig at jeg overdred litt, men ja, det er oversatureringen jeg ikke liker, synes det blir for mye av det gode. Det er slik som med alt annet godt, det er kjekt iblant, men hele tiden blir for mye.

 

Og en annen ting er at Samsung-eiere (mobil, TV, nettbrett) ikke er klar over det og tror at det er slik frger ser ut, også kommer de og klager på "vanlige farger", uten å vite hva de snakker om, blit irritert av sånt :p

Som sagt, det er en innstilling. Samsung har de mest fargekorrekte skjermene av alle. Ingen kan måle seg med Galaxy S6/Note sin 100% av Adobe RBG. Hvis du sitter på en LCD skjerm med 100% av RBG spekteret, har altså de med Samsung mer korrekte og nøyaktige farger enn det du har. Ser ikke helt at du klager på Samsung for å tilby et alternativ som gir saturerte farger? Er det bedre om Samsung tvinger alle til å ha det samme presetet slik som de fleste andre gjør? Det er jo en av de utrolig mange tingene som gjør Samsung sine skjermer overlegne.

 

Ser heller ikke hvordan TV kommer inn i bildet her. TVer bruker vanligvis en for for VA-paneler. De har jo og utelukkende LCD modeller. TVer kommer jo ikke med like presets som mobil, og det vil ikke være mulig til å få det til å se like bra ut. Med Quantum dot kommer de nærmere fargene til OLED, men ikke på samme nivå likevel. Ellers viser tek sin test at Samsung har den beste LCD modellen også. Deriblant farger. Ser ikke helt hva du klager over her....?

 

Maken til fanboy-innstilling er det lenge siden jeg har sett!=)

 

Vis meg det Samsung TVet som er bedre enn tilsvarende modell fra Panasonic og Sony, sier nå jeg. De to sistnevnte er fortsatt kongen om det er KVALITET som gjelder, og det gjenspeiles i bortimot samtlige tester, selv om Samsung og til dels LG har dratt ifra salgsmessig.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så få nettbutikker som har Sony Xperia Z3 Tablet Compact inne? Og de få som finnes er bare i hvit???

 

Godt spm, det er vel til dels Sony sin egen feil.

 

Satt litt på spissen, går du inn i en Elkjøp eller Expert-butikk idag finner du en gigantisk Samsung-avdeling, en veldig stor Apple-avdeling mens Sony-produktene er plassert litt vilkårlig rundt. Mulig det er Samsung og Apple ( eller LG, Lenovo etc i andre kategorier) som har lukrative avtaler med kjedene ( som jo gjør at de ansatte vil prøve å pushe produktene fra de produsentene på deg også istedenfor f.eks Sony), noe Sony ikke gidder / har råd til i et relativt lite marked som Norge.

 

I Spania og Nederland f.eks er det helt annerledes, og der er det også mer balansert hva slags merke folk ser ut til å gå rundt med. Sony-avdelingen er bortimot like stor som Samsung sin, men litt mindre aktører som Panasonic og Philips har også egne store avdelinger på Media Markt-butikkene der.

Lenke til kommentar

 

 

Mulig at jeg overdred litt, men ja, det er oversatureringen jeg ikke liker, synes det blir for mye av det gode. Det er slik som med alt annet godt, det er kjekt iblant, men hele tiden blir for mye.

 

Og en annen ting er at Samsung-eiere (mobil, TV, nettbrett) ikke er klar over det og tror at det er slik frger ser ut, også kommer de og klager på "vanlige farger", uten å vite hva de snakker om, blit irritert av sånt :p

Som sagt, det er en innstilling. Samsung har de mest fargekorrekte skjermene av alle. Ingen kan måle seg med Galaxy S6/Note sin 100% av Adobe RBG. Hvis du sitter på en LCD skjerm med 100% av RBG spekteret, har altså de med Samsung mer korrekte og nøyaktige farger enn det du har. Ser ikke helt at du klager på Samsung for å tilby et alternativ som gir saturerte farger? Er det bedre om Samsung tvinger alle til å ha det samme presetet slik som de fleste andre gjør? Det er jo en av de utrolig mange tingene som gjør Samsung sine skjermer overlegne.

 

Ser heller ikke hvordan TV kommer inn i bildet her. TVer bruker vanligvis en for for VA-paneler. De har jo og utelukkende LCD modeller. TVer kommer jo ikke med like presets som mobil, og det vil ikke være mulig til å få det til å se like bra ut. Med Quantum dot kommer de nærmere fargene til OLED, men ikke på samme nivå likevel. Ellers viser tek sin test at Samsung har den beste LCD modellen også. Deriblant farger. Ser ikke helt hva du klager over her....?

Altså, spesielt når det gjelder Samsung sine TV'er, så er det slik at fargene ser helt horrible ut, det blir kanskje bra med finjustering og experthjelp, men det gjelder bare modellene over midt-segmentet. Har selv en Samsung TV og en Sony 55X8505B og Sony slår Samsungen langt ned i støvlene, både på forhåndsprogrammerte bildeinstillinger og ved justering.

 

Nå er ikke jeg noen expert men det er lett å se forskjell, siden den er så kraftig.

 

PS: ro ned fanboyismen :)

Lenke til kommentar

Jeg bare leser tester:
http://www.tek.no/tester/tv

Jeg ser ikke hvordan det gjør meg til en fanboy? Dere går ut og sier at Sony og Panasonic er best, fordi de hadde gode TVer i 2010-2013. Er vi ikke i 2015 nå? Jeg vet ikke hva jeg ville kalt fanboy, påstå at TV produsenter som hadde gode TVer før fortsatt er best, eller å si at den produsenten som har TVen øverst på lista nå har best TVer......

 

I fjor lå LG sin OLED TV øverst på lista.

 

Dere nevner heller ikke Philiphs som i lengre tid har hatt mange toppplasseringer med sine modeller. Det er helt klart at det er jeg som fokuserer på en spesiell produsent her.....

 

Samsung har jo ikke tradisjonelt hatt de beste TVene. Likevel er det langt ifra ikke beste TV til neongrønt gress. Det er fult mulig at TVene kommer med presets som er horrible sett ifra et perspektiv om korrekt farge. Likevel finnes det både mange presets og innstillinger. Da må dere i så fall si at dere ikke liker presetsene på mange Samsung TVer. Selv om de ikke tidligere har vært kjent for den beste TVen, har de fortsatt TVer i toppen. Hvis de er forferdelige, så er Sony og Panasonic sine og.

 

Det er en grunn til at butikker har mest Samsung. Samsung på TV fronten selger mer enn nr 2,3 og 4 på listen. Sony selger veldig få mobiler, og er langt nede på listene der, helt klart ute av topp 5. Elkjøp bruker vel plass på det de selger. Ingen grunn til konspirasjon, det er bare å se på salgstall. I Norge er luksusprodukter og merkevarer sterkere enn andre land, noe som fører til ekstra høy andel Samsung og apple her til lands. I land som Spania har de mindre penger per innbygger og kjøpsmønsteret er og annerledes. Ikke det at Sony er billig på noen måte....

 

I tillegg Ash of Titan, du nevner Sony modellen svært spesifikt, men Samsungen er bare en Samsung. Er ikke dette en typisk fanboy-sammenligning? Denne påstanden betyr ingenting. Ikke overraskende at det finnes Samsung TVer som er dårligere enn en dyr Sony TV akkurat.

 

Dette gjelder og nettbrett. På nettbrett er Samsung rett og slett klart overlegne, og har vært det i flere år. Det samme gjelder på mobil. Den nærmeste konkurrenten her er LG sine LCD paneler i Apple-produkter. Det er objektivt ingen som kommer i nærheten av å utfordre Samsung sin nåværende AMOLED på farger. Kun proff-IPS skjermer kan konkurrere her.

Lenke til kommentar

Jeg bare leser tester:

http://www.tek.no/tester/tv

Jeg ser ikke hvordan det gjør meg til en fanboy? Dere går ut og sier at Sony og Panasonic er best, fordi de hadde gode TVer i 2010-2013. Er vi ikke i 2015 nå? Jeg vet ikke hva jeg ville kalt fanboy, påstå at TV produsenter som hadde gode TVer før fortsatt er best, eller å si at den produsenten som har TVen øverst på lista nå har best TVer......

 

I fjor lå LG sin OLED TV øverst på lista.

 

Dere nevner heller ikke Philiphs som i lengre tid har hatt mange toppplasseringer med sine modeller. Det er helt klart at det er jeg som fokuserer på en spesiell produsent her.....

 

Samsung har jo ikke tradisjonelt hatt de beste TVene. Likevel er det langt ifra ikke beste TV til neongrønt gress. Det er fult mulig at TVene kommer med presets som er horrible sett ifra et perspektiv om korrekt farge. Likevel finnes det både mange presets og innstillinger. Da må dere i så fall si at dere ikke liker presetsene på mange Samsung TVer. Selv om de ikke tidligere har vært kjent for den beste TVen, har de fortsatt TVer i toppen. Hvis de er forferdelige, så er Sony og Panasonic sine og.

 

Det er en grunn til at butikker har mest Samsung. Samsung på TV fronten selger mer enn nr 2,3 og 4 på listen. Sony selger veldig få mobiler, og er langt nede på listene der, helt klart ute av topp 5. Elkjøp bruker vel plass på det de selger. Ingen grunn til konspirasjon, det er bare å se på salgstall. I Norge er luksusprodukter og merkevarer sterkere enn andre land, noe som fører til ekstra høy andel Samsung og apple her til lands. I land som Spania har de mindre penger per innbygger og kjøpsmønsteret er og annerledes. Ikke det at Sony er billig på noen måte....

 

I tillegg Ash of Titan, du nevner Sony modellen svært spesifikt, men Samsungen er bare en Samsung. Er ikke dette en typisk fanboy-sammenligning? Denne påstanden betyr ingenting. Ikke overraskende at det finnes Samsung TVer som er dårligere enn en dyr Sony TV akkurat.

 

Dette gjelder og nettbrett. På nettbrett er Samsung rett og slett klart overlegne, og har vært det i flere år. Det samme gjelder på mobil. Den nærmeste konkurrenten her er LG sine LCD paneler i Apple-produkter. Det er objektivt ingen som kommer i nærheten av å utfordre Samsung sin nåværende AMOLED på farger. Kun proff-IPS skjermer kan konkurrere her.

Når det gjelder det at jeg nevnte Sony TV'en spesifikt med modellnummer er fordi jeg jobber på sjøen og har ingen måte å få sjekket modellnummeret på Samsungen og Sonyen er min baby <3. Husker ikke modellnummeret på Samsungen fordi jeg har gitt den opp for lenge siden.

 

Når det gjelder grunnen til at Samsung har flest solgt produkter innenfor flere segment er fordi Samsung har satset utrolig mye på reklame! Det er ingen andre som har ett så stort reklamebudsjett som Samsung. Andre produsenter er mer beskjedne og har heller ikke nok penger til å konkurrere med Samsung på reklamering. Det samme gjelder Apple, men ikke i like stor grad.

 

Når det gjelder mobilene, så har Samsung utrolig masse reklame der også, greier ikke å gå på en eneste nettside uten at der er en reklame for S6! Samsung selger mye ja, det er helt klart, Sony selger også veldig bra (i Norge ihvertfall), til tross for at Sony ikke har samme omfattende reklamering som Samsung, og det må jo jeg si bekrefter at Sony-mobiler er bra og kan hevde seg i Norge.

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder det at jeg nevnte Sony TV'en spesifikt med modellnummer er fordi jeg jobber på sjøen og har ingen måte å få sjekket modellnummeret på Samsungen og Sonyen er min baby <3. Husker ikke modellnummeret på Samsungen fordi jeg har gitt den opp for lenge siden.

 

Når det gjelder grunnen til at Samsung har flest solgt produkter innenfor flere segment er fordi Samsung har satset utrolig mye på reklame! Det er ingen andre som har ett så stort reklamebudsjett som Samsung. Andre produsenter er mer beskjedne og har heller ikke nok penger til å konkurrere med Samsung på reklamering. Det samme gjelder Apple, men ikke i like stor grad.

 

Når det gjelder mobilene, så har Samsung utrolig masse reklame der også, greier ikke å gå på en eneste nettside uten at der er en reklame for S6! Samsung selger mye ja, det er helt klart, Sony selger også veldig bra (i Norge ihvertfall), til tross for at Sony ikke har samme omfattende reklamering som Samsung, og det må jo jeg si bekrefter at Sony-mobiler er bra og kan hevde seg i Norge.

 

I dette innlegget unnviker du jo det saken dreier seg om. For det første har jeg aldri påstått at Samsung tradisjonelt har hatt de beste TVene. Samtidig har Samsung aldri vært mye dårligere. Du tar og feil når du skriver om grunnen til salgene.

 

Sony er ikke et selskap som ikke vet om reklame. Bare se på all reklamen rundt PS4. Samsung har helt klart mer reklame enn andre, og det er en faktor, men ikke den eneste. Reklame selger heller ikke dårlige produkter generasjon etter generasjon. Folk fortsetter å kjøpe Samsung fordi produktene som en helthet er bra. Det Samsung tradisjonelt har gjort er å levere veldig gode smart-TV løsninger, som har appellert veldig til markedet. De har og fokusert mye på design. De har jo drevet en utvikling mot kant-LED som nå er svært utbredt. Grunnen er jo at de gir slankere TVer, og slankere TVer selger bedre enn økt bildekvalitet fra full bakbelysning. Selv om deres toppmodell faktisk bryter trenden nå, og kommer med bakbelysning. Samsung fokuserer altså mer på en helhetlig pakke, enn nødvendigvis beste bildekvalitet. Det er det som gjør at de selger mye, sammen med reklamen. Apple har ellers langt mer penger å bruke på reklame enn det Samsung gjør. De har derimot ikke noe behov for å drive med reklame, det gjør andre veldig godt for dem. Apple bruker jo lite på R&D og.

 

endelig er vi tilbake til det diskusjonen startet med. Altså nettbrett/mobil. Samsung har mye reklame, men de har også bedre produkter. Samsung Galaxy S6 er et utrolig godt produkt. Hvis du sammenligner skjerm, og skjerm er det viktige er det ingen andre enn Samsung.  Du skylder alt på reklame, og hevder at Sony fortsatt er bedre. Det ville jeg kalt fanboy. Testene viser klart at Galaxy S6 er et bedre produkt enn noen Sony telefon. Testene viser og at når det kommer til skjerm så er Samsung en klar vinner, langt foran konkurrentene. De utklasserer når det kommer til skjerm, blant annet når det kommer til korrekte farger. Som sagt så har Samsung 4 telefoner på topp hos tek, og 2 TVer på topp hos tek. Sony har jo en markedsandel som ligger under Samsung, LG, Apple, huawei, Xiaomi, Lenovo osv. Vanskelig å finne tall for det, da de vanligvis havner i "others" kategorien. Jeg finner det vanskelig å tro at Sony er i den kategorien pga Samsung sin reklame. Sony blir slått ut av langt mindre selskaper, og selskaper som bare selger til utvalgte markeder.

 

Hvis du vil fortsette å påstå at Sony er så bra, og at de er best osv så må du nesten komme med noe som underbygger påstanden din. Alt jeg ser i denne posten er bortforklaringer om at Samsung har så mye reklame. Jeg ser ingenting som sier at Sony faktisk har bedre produkter, bedre skjermer enn det Samsung har. Da blir det litt merkelig å kalle meg fanboy, når jeg bygger mine argumenter på fakta. Selv kommer du bare med påstander og antakelser, der Sony blir fremstilt i et veldig godt lys. Likevel har du ikke noe som underbygger dette, som sier at Sony faktisk er best.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det så få nettbutikker som har Sony Xperia Z3 Tablet Compact inne? Og de få som finnes er bare i hvit???

Godt spm, det er vel til dels Sony sin egen feil.

 

Satt litt på spissen, går du inn i en Elkjøp eller Expert-butikk idag finner du en gigantisk Samsung-avdeling, en veldig stor Apple-avdeling mens Sony-produktene er plassert litt vilkårlig rundt. Mulig det er Samsung og Apple ( eller LG, Lenovo etc i andre kategorier) som har lukrative avtaler med kjedene ( som jo gjør at de ansatte vil prøve å pushe produktene fra de produsentene på deg også istedenfor f.eks Sony), noe Sony ikke gidder / har råd til i et relativt lite marked som Norge.

 

I Spania og Nederland f.eks er det helt annerledes, og der er det også mer balansert hva slags merke folk ser ut til å gå rundt med. Sony-avdelingen er bortimot like stor som Samsung sin, men litt mindre aktører som Panasonic og Philips har også egne store avdelinger på Media Markt-butikkene der.

 

 

Ja, men skjønner allikevel ikke hvorfor de store norske kjedene ikke har denne testvinner modellen inne. De burde jo kunne selge i bøtter og spann av den. Det er jo et knakende godt nettbrett! 

Lenke til kommentar

Gode produkter selger ikke alene. I Norge har mange en del penger. Andelen til dyrere og mer merkevareprodukter er høyere. Altså har  vi over gjennomsnittet salg av toppmodeller, og produkt fra selskaper som Samsung (high-end) og Apple.

 

Ellers har ikke elkjøp/lefdal/expert hverken Z3 compact, Tab S 8.4 eller iPad mini inne. Altså ingen av toppmodellene i denne størrelsen. Grunnen er nok ganske enkel. De selger ikke mange av dem. Det gjør nok ikke de andre heller. Ellers lurer jeg på hva som er så spesielt med Sony sine nettbrett. Hva er det som gjør dem til så gode valg? Selv 1 år gamle Tab S slår Sony sitt splitter nye brett her på tek.no. Hovedgrunnen til nettbrett er jo skjermen, ellers er de ganske like mobil. Der må jo Sony se seg grundig slått av Samsung. 

Lenke til kommentar

 

Har hatt Z2 tablet og den fungerte utmerket som PS4 skjerm når jeg var i Trondheim og PS4'n i Oslo! :)

Synd den ble knust.. ekstra synd at det nå blir umulig å spare pengene man får igjen fra skatteetaten.

 

Gleder meg til å pakke opp denne!

 

Funka det bra altså? Jeg kjøpte nettopp en sånn holder til Z3en min slik at jeg kan sette den "oppå" PS4-kontrolleren, men har ikke prøvd det noe særlig ennå. Spilte litt Driveclub, men virker som nettet ikke var bra nok da det lagget en del og oppløsningen var dårlig.

 

Mulig det blir bedre om jeg kobler playstationen til et kablet nettverk istedenfor trådløst?

 

Funket ganske bra vil jeg si, kanskje en ekstra 100-200ms delay (ikke et stort problem i GTA V)

 

Hadde PS4 kablet hjemme, og satt på et relativt middelmådig trådløsnett med tableten. 

Prøvde å spille med delt internett på telefonen, og det fungerte vel så bra som wifi der jeg var.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Når det gjelder det at jeg nevnte Sony TV'en spesifikt med modellnummer er fordi jeg jobber på sjøen og har ingen måte å få sjekket modellnummeret på Samsungen og Sonyen er min baby <3. Husker ikke modellnummeret på Samsungen fordi jeg har gitt den opp for lenge siden.

 

Når det gjelder grunnen til at Samsung har flest solgt produkter innenfor flere segment er fordi Samsung har satset utrolig mye på reklame! Det er ingen andre som har ett så stort reklamebudsjett som Samsung. Andre produsenter er mer beskjedne og har heller ikke nok penger til å konkurrere med Samsung på reklamering. Det samme gjelder Apple, men ikke i like stor grad.

 

Når det gjelder mobilene, så har Samsung utrolig masse reklame der også, greier ikke å gå på en eneste nettside uten at der er en reklame for S6! Samsung selger mye ja, det er helt klart, Sony selger også veldig bra (i Norge ihvertfall), til tross for at Sony ikke har samme omfattende reklamering som Samsung, og det må jo jeg si bekrefter at Sony-mobiler er bra og kan hevde seg i Norge.

 

I dette innlegget unnviker du jo det saken dreier seg om. For det første har jeg aldri påstått at Samsung tradisjonelt har hatt de beste TVene. Samtidig har Samsung aldri vært mye dårligere. Du tar og feil når du skriver om grunnen til salgene.

 

Sony er ikke et selskap som ikke vet om reklame. Bare se på all reklamen rundt PS4. Samsung har helt klart mer reklame enn andre, og det er en faktor, men ikke den eneste. Reklame selger heller ikke dårlige produkter generasjon etter generasjon. Folk fortsetter å kjøpe Samsung fordi produktene som en helthet er bra. Det Samsung tradisjonelt har gjort er å levere veldig gode smart-TV løsninger, som har appellert veldig til markedet. De har og fokusert mye på design. De har jo drevet en utvikling mot kant-LED som nå er svært utbredt. Grunnen er jo at de gir slankere TVer, og slankere TVer selger bedre enn økt bildekvalitet fra full bakbelysning. Selv om deres toppmodell faktisk bryter trenden nå, og kommer med bakbelysning. Samsung fokuserer altså mer på en helhetlig pakke, enn nødvendigvis beste bildekvalitet. Det er det som gjør at de selger mye, sammen med reklamen. Apple har ellers langt mer penger å bruke på reklame enn det Samsung gjør. De har derimot ikke noe behov for å drive med reklame, det gjør andre veldig godt for dem. Apple bruker jo lite på R&D og.

 

endelig er vi tilbake til det diskusjonen startet med. Altså nettbrett/mobil. Samsung har mye reklame, men de har også bedre produkter. Samsung Galaxy S6 er et utrolig godt produkt. Hvis du sammenligner skjerm, og skjerm er det viktige er det ingen andre enn Samsung. Du skylder alt på reklame, og hevder at Sony fortsatt er bedre. Det ville jeg kalt fanboy. Testene viser klart at Galaxy S6 er et bedre produkt enn noen Sony telefon. Testene viser og at når det kommer til skjerm så er Samsung en klar vinner, langt foran konkurrentene. De utklasserer når det kommer til skjerm, blant annet når det kommer til korrekte farger. Som sagt så har Samsung 4 telefoner på topp hos tek, og 2 TVer på topp hos tek. Sony har jo en markedsandel som ligger under Samsung, LG, Apple, huawei, Xiaomi, Lenovo osv. Vanskelig å finne tall for det, da de vanligvis havner i "others" kategorien. Jeg finner det vanskelig å tro at Sony er i den kategorien pga Samsung sin reklame. Sony blir slått ut av langt mindre selskaper, og selskaper som bare selger til utvalgte markeder.

 

Hvis du vil fortsette å påstå at Sony er så bra, og at de er best osv så må du nesten komme med noe som underbygger påstanden din. Alt jeg ser i denne posten er bortforklaringer om at Samsung har så mye reklame. Jeg ser ingenting som sier at Sony faktisk har bedre produkter, bedre skjermer enn det Samsung har. Da blir det litt merkelig å kalle meg fanboy, når jeg bygger mine argumenter på fakta. Selv kommer du bare med påstander og antakelser, der Sony blir fremstilt i et veldig godt lys. Likevel har du ikke noe som underbygger dette, som sier at Sony faktisk er best.

http://www.tek.no/artikler/samsung-fortsetter-nedturen/191306

 

Bare beviser mine påstander, Samsung har satt seg fast i ett hjørne.

Lenke til kommentar

Det er utrolig at du har lett rundt på nettet for å prøve å finne en eller annen artikkel som er ikke positiv for Samsung for å svare meg i en diskusjon om produktkvalitet.

 

Linken beviser ingenting. Samsung Electronics selger flere produkter enn det er mulig å tenke seg. Det har ingenting med kvaliteten til skjermene deres å gjøre i det hele tatt. Tallene sier ikke hvilken del av selskapet som står for reduksjonen engang. Du kan hvertfall finne ut det før du påstår at det beviser noe som helst. 

 

Se også her: https://www.samsungdisplay.com/eng/intro/message.jsp

https://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Electronics

Se hvem som er CEO. Merkelig nok er det forskjellige folk.

 

Så jeg ser ikke helt sammenhengen her? Hvis nedgangen skyldes sviktende vaskemaskinsalg, er da Sony sine skjermer bedre, fordi Samsung selger få vaskemaskiner?

 

Samsung Electronics er ellers en del av selskapet, men langt ifra den eneste. De er store på mange områder.

 

Hvis du har et svar som er relevant for saken og mitt innlegg leser jeg det gjerne og svarer, men jeg ser ikke poenget med å komme med slike artikler. Det får det bare til å se ut som om du er glad når et annet selskap taper penger. Med mindre du er klar over det er jo Sony sin mobil avdeling truet med nedlegging. PC avdelingen er solgt vekk. TV avdelingen er skilt ut i et eget selskap for å minske risikoen hvis det går under. Sony, sammen med veldig mange andre Japanske selskaper og den Japanske økonomien har hatt en lang periode med null vekst, og tap for mange selskaper. Det betyr ikke at de har dårlige produkter. Skal vi bruke din sammenligning derimot, så komme selskaper som Sony svært dårlig ut er jeg redd.

Lenke til kommentar

Det er utrolig at du har lett rundt på nettet for å prøve å finne en eller annen artikkel som er ikke positiv for Samsung for å svare meg i en diskusjon om produktkvalitet.

 

Linken beviser ingenting. Samsung Electronics selger flere produkter enn det er mulig å tenke seg. Det har ingenting med kvaliteten til skjermene deres å gjøre i det hele tatt. Tallene sier ikke hvilken del av selskapet som står for reduksjonen engang. Du kan hvertfall finne ut det før du påstår at det beviser noe som helst.

 

Se også her: https://www.samsungdisplay.com/eng/intro/message.jsp

https://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Electronics

Se hvem som er CEO. Merkelig nok er det forskjellige folk.

 

Så jeg ser ikke helt sammenhengen her? Hvis nedgangen skyldes sviktende vaskemaskinsalg, er da Sony sine skjermer bedre, fordi Samsung selger få vaskemaskiner?

 

Samsung Electronics er ellers en del av selskapet, men langt ifra den eneste. De er store på mange områder.

 

Hvis du har et svar som er relevant for saken og mitt innlegg leser jeg det gjerne og svarer, men jeg ser ikke poenget med å komme med slike artikler. Det får det bare til å se ut som om du er glad når et annet selskap taper penger. Med mindre du er klar over det er jo Sony sin mobil avdeling truet med nedlegging. PC avdelingen er solgt vekk. TV avdelingen er skilt ut i et eget selskap for å minske risikoen hvis det går under. Sony, sammen med veldig mange andre Japanske selskaper og den Japanske økonomien har hatt en lang periode med null vekst, og tap for mange selskaper. Det betyr ikke at de har dårlige produkter. Skal vi bruke din sammenligning derimot, så komme selskaper som Sony svært dårlig ut er jeg redd.

Det står svart på hvitt at en del av grunnen til dårlige kvartalsresultatene er at S6 og S6 Edge ikke målte opp til forventningene.

 

Og nei, jeg har ikke lett rundt på nettet for å finne informasjon som kan brukes mot deg, dette er en artikkel som kom ut i dag på Tek.no, og jeg huslet plutselig på denne diskusjonen, beklager visst du føler deg støtt!

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor du leser dette?
"vi nå har fått en bekreftelse på at S6-mobilene ikke har hjulpet nevneverdig på Samsungs økonomi, slik selskapet hadde håpet på. "
Altså trekker ikke salget av S6 ned. Det trekker bare ikke nevneverdig oppover slik Samsung hadde ønsket.

 

Hvis du ser på tallene:
http://gadgets.ndtv.com/mobiles/news/samsung-galaxy-s6-sales-off-to-a-better-start-than-galaxy-s5-counterpoint-698948

Selger S6 bedre enn S5, og sikkert med høyere marginer. Egde versjonen er mangelvare og de ville solgt langt mer om de hadde mer av den på lager eller i produksjon. Så salget av toppmodell har bidratt positivt. Usikkert på hvilket grunnlag du kan få noe annet ut av samme kilde...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Begynner å bli gammel tråd, men lurer fortsatt på om dette nettbrettet er verdt for den prisen som den er nå (4999 kr)? Eventuelt om dere har noe forslag til alternativ?

 

Jeg kjøpte den for et par mnd siden og er fornøyd. Jeg er dog er ingen storbruker, eller har noe å sammenligne med - men jeg slet med å finne tilsvarende størrelse/vekt, kraft og vanntetthet.

 

Men er ikke imponert over Sony som virker helt fraværende i Norge, du må ha flaks om butikker gidder å ha nettbrettet eller gidder å bestille det - Elkjøp har tatt det ut av sortimentet (og det var nesten et halvt år siden, de påstod i påvente av ny modell. Har ikke sett noen ny modell enda). 

 

Sliter med å få tak i tastaturet nå (som også var en viktig grunn til at jeg kjøpte brettet), og får ikke tak i det noe sted, selv om det tidligere har vært i sortimentet. Får heller ikke noe hjelp fra Sony (kun en svenske på support som ikke har noe info om f.eks. hvor de har solgt eller hvilke forhandlere som er store på sony). 

Lenke til kommentar

 

Begynner å bli gammel tråd, men lurer fortsatt på om dette nettbrettet er verdt for den prisen som den er nå (4999 kr)? Eventuelt om dere har noe forslag til alternativ?

 

Jeg kjøpte den for et par mnd siden og er fornøyd. Jeg er dog er ingen storbruker, eller har noe å sammenligne med - men jeg slet med å finne tilsvarende størrelse/vekt, kraft og vanntetthet.

 

Men er ikke imponert over Sony som virker helt fraværende i Norge, du må ha flaks om butikker gidder å ha nettbrettet eller gidder å bestille det - Elkjøp har tatt det ut av sortimentet (og det var nesten et halvt år siden, de påstod i påvente av ny modell. Har ikke sett noen ny modell enda). 

 

Sliter med å få tak i tastaturet nå (som også var en viktig grunn til at jeg kjøpte brettet), og får ikke tak i det noe sted, selv om det tidligere har vært i sortimentet. Får heller ikke noe hjelp fra Sony (kun en svenske på support som ikke har noe info om f.eks. hvor de har solgt eller hvilke forhandlere som er store på sony). 

Ja, det er virkelig synd at kjedene ikke får tak i varen eller at Sony rett og slett har gitt opp håpet i Norge.

 

Når det gjelder tastaturet. Er det en must å ha for at dette brettet skal yte på sitt beste? Jeg har fra før en surface, så vet egentlig ikke helt hvor nyttig dette tastaturet blir.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...