Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Elektrikerarbeid - hva er normal pris for noen stikkontakter?


Gjest Slettet+9817324

Anbefalte innlegg

Er ikke uvanlig at noen selskaper opererer med to time priser. Dvs en pris for arbeid hvor kunde stiller med materiell (Kunde må da selv ordne med garantier på utstyret dersom det oppstår feil eller det slutter å virke) og en pris hvor materiellet blir levert av elektriker firma.

Og den høyere timeprisen, det er den der selskapet tar garantien på både utstyr og arbeid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå syns jeg du tar hardt i.

Det er store kostnader forbundet med å drive håndverkerfirma.

Det sier seg selv at dette må dekkes inn via varer og tjenester man selger til kundene, det være seg materiell eller timer. 

Jeg tror ikke det er flere banditter i håndverker-bransjen enn det er blant andre yrkesgrupper.

Alle syns alt er dyrt i Norge. Er alle som selger sine varer og tjenester banditter?

Hvem er i tilfelle da redelige?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå syns jeg du tar hardt i.

Ja, sant det. Men å selge varer til 3 ganger innkjøpsprisen, langt dyrere enn i butikken, er ikke redelig forretningsdrift, men å lure kundene som ikke har peiling på prisnivået på  helt ukjente varer, men tror det skal slik være.

I mitt yrke får jeg også tak i varer for kunder i blant, men jeg beregner meg ikke fantasifortjeneste på det, tar kun for utlegg og frakt og ørlite for bryet. 

For mitt arbeid spesifiserer jeg nøyaktig hva som er gjort, når, og spesifisert tidsbruk, stykkpris osv., slik at kunden vet hva han betaler for. Ja, det koster, men jeg spiller med åpne kort. Det er noe helt annet enn en uspesifisert samleregning som er skrevet for å forvirre, og at håndverkeren med vilje hopper fra den ene jobben til den andre og tilbake, slik at kunden ikke klarer å holde regnskap med tidsbruken hans..

Endret av Vox_populi
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...