Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Stryk i to fag - hva skjer?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Dessuten har du ungdomsrett og krav på tre års videregående skole, så du kommer inn på en eller annen skole uansett.

Så hvorfor må enkelte gå året om igjen?

Alle videregående skoler har en som sitter der i sommerferien. Ikke alle tar ferie. Ta å ring. Det hjelper å prate med dem og vise at du tar det alvorlig. Det å vente på at de skal ta ordet, er lite lurt.

 

Enkelte tar ikke året igjen, men tar opp fag. Det er oftest pga de trenger høyere karakterer får å komme inn på høyere utdanning (uni og høgskoler osv... )

Andre endrer mening om valgte linje og går hele året om igjen.

På min gamle vgs, så er det en kar som går vg3 nå og er 23 år nå. Han faila litt med å velge linje skal jeg si.

 

Uansett, du kommer inn på vg3. (Norsk skolesystem er ikke den aller beste) Men som nevnt tidligere, du vil ikke få en fullstendig vitnemål. Det vil være en minus når du søker høyere utdanning og trekker deg ganske mye ned.

 

Igjen, RING SKOLEN DIN!! Offentlig ferie har ikke engang startet btw.

Hva mener du med vil ikke få fullstendig vitnemål?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fullstendig vitnemaal er naar du har bestaat alle fagene du trenger til utdanningen du gaar.

Ja, og det får jeg om jeg består i de fagene jeg har strøket?

 

Forresten, om jeg ikke hadde fått videre skoleplass, så hadde vel skolen kontaktet med velgående det? Har ikke hørt noe fra de

Lenke til kommentar

Folk jeg kjenner som strøk i fag i andre klasse fikk ta opp fag på skolens bekostning i tredje klasse. De måtte altså ikke gå året om igjen, fordi de tok opp fagene til høsten.

 

Som mange andre har skrevet bør du ta kontakt med skolen din, det er ikke sikkert du får ta opp fag på skolens bekostning.

Lenke til kommentar

Folk jeg kjenner som strøk i fag i andre klasse fikk ta opp fag på skolens bekostning i tredje klasse. De måtte altså ikke gå året om igjen, fordi de tok opp fagene til høsten.

 

Som mange andre har skrevet bør du ta kontakt med skolen din, det er ikke sikkert du får ta opp fag på skolens bekostning.

Hva mener du på skolens bekostning? At jeg ikke får de gratis?

 

Er samma for meg egentlig, er ikke noe stress å betale om det er det det står på.

Lenke til kommentar

 

Folk jeg kjenner som strøk i fag i andre klasse fikk ta opp fag på skolens bekostning i tredje klasse. De måtte altså ikke gå året om igjen, fordi de tok opp fagene til høsten.

 

Som mange andre har skrevet bør du ta kontakt med skolen din, det er ikke sikkert du får ta opp fag på skolens bekostning.

Hva mener du på skolens bekostning? At jeg ikke får de gratis?

 

Er samma for meg egentlig, er ikke noe stress å betale om det er det det står på.

 

 

Skolens bekostning = skolen betaler for det.

 

Har bare opplevd at folk må gå 3. året om igjen. Da må man også ta opp fag fra 2. som privatist dersom man ikke har bestått dem i løpet av det året.

Lenke til kommentar

 

Dessuten har du ungdomsrett og krav på tre års videregående skole, så du kommer inn på en eller annen skole uansett.

Så hvorfor må enkelte gå året om igjen?

 

 

Det kan vel ha vært andre grunner? blant annet fravær, og vis eventuelt mye er av dårlig karakterer kan du jo kjøre alt om igjen^^ Vil tippe at det er bare å satse på å melde deg opp til privatist examen høst i historie/tysk ( 750-1000 kr) per fag? så leser du disse fagene selv utenom de vanlige fagene i 3 klasse. 

 

La oss si at du tenker dette blir for mye for deg og ikke tar opp disse fagene så er du fremdeles med i 3 året, men vis du da blir ferdig med  3år vil du fremdeles gjenstå med å måtte ta opp de du mangler inntil du får vitnemål du strøk i. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Folk jeg kjenner som strøk i fag i andre klasse fikk ta opp fag på skolens bekostning i tredje klasse. De måtte altså ikke gå året om igjen, fordi de tok opp fagene til høsten.

 

Som mange andre har skrevet bør du ta kontakt med skolen din, det er ikke sikkert du får ta opp fag på skolens bekostning.

Hva mener du på skolens bekostning? At jeg ikke får de gratis?

 

Er samma for meg egentlig, er ikke noe stress å betale om det er det det står på.

Skolens bekostning = skolen betaler for det.

 

Har bare opplevd at folk må gå 3. året om igjen. Da må man også ta opp fag fra 2. som privatist dersom man ikke har bestått dem i løpet av det året.

Hva må jeg gjøre da? Får vel beskjed 1 skoledag om jeg kommer inn eller ikke, eller sier de det før?

Lenke til kommentar

Du oppfører deg som om det er vi som bestemmer hva som skjer videre med deg. Så å si 100% av spørsmålene du lurer på har skolen svar på.

 

Mange skoler holder fortsatt oppe bl.a. for at avgangselever skal hente sine vitnemål / klage på karakter. Idiotisk å ikke ringe bare fordi du "tror", men det får være opptil deg.  :)

Lenke til kommentar

Makan til slapp ungdom :D Hadde du vært min sønn/datter hadde jeg limt telefonen til øret ditt!

 

Jeg har familie som jobber i videregående skole. De jobba i dag. I morgen også. Tror til og med de skal jobbe på fredag. Som alle andre gjør inntil ferien starter.

 

Skjerp deg.

Lenke til kommentar

Skoler skal ha åpent. Ikke alle skal ha ferie i sommerie. Det å få utdelt vgs plass skjer ikke tilfeldig, men noen sitter faktisk i sommer og jobber med det.

 

Men du må huske på at du har en frist til dette. Jeg vet ikke dette da jeg går nå 2 året på uni. 

I vgs må du kunne klare å løfte opp en en tlf og ringe skolen. Å gå vgs er ikke obligatorisk og skolen har ikke ansvar. 

Slutt med den barnslige holdningen din og ring skolen. Ellers så kan du bare ta livet som det kommer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...