Gå til innhold

Det gjelder et ikke så vanlig problem!


PC^2020

Anbefalte innlegg

:grumpy: Jeg fikk ikke svar i noen andre poster, etter søk, guider osv. dvs

at problemstillingen min er litt anderledes enn de vanlige, og kanskje litt mere utfordrende for eksperter: :nice:

Det første blir speccs:

 

HK: ABIT BE7, med siste bios.

CPU: P4 2.40B

RAM: 768 DDR333 Twinmos

(Trur ikke resten har så mye å si.)

 

Yes! saken er det at det er muligens noe med HK'et ikke cpu'en!

Jeg har nemlig kjøpt en helt ny kjøler, m/heatpipe altså :wow: !

da snakker vi om DENNE.

OK. Jeg har satt kjøleren etter beskrivelse, i PCEN.

Jeg kom ikke noe lengre med klokkehastigheten enn med den medfulgte boxed vifta og dvs. til 2.75 GHZ, AKURATT de samma problemene. :mad:

 

En annen forkortelse på alt sammen.

 

så kommer den mongo pcen min da, kjøpte ny kjøler til masse penger i dag WOV, yes en Thermalright SP-94 ******, aldri finn på å kjøpe den det er BARE tull.

for det første:

Cpuen min= 2.4B

Klokket til 2.75 GHZ, mere enn det så piiper det, og klikker ved start, greier ikke boote. mm.  Må si jeg er VELDIG fornøyd faens dritt. 

 

Edit: den ligger stabbilt på 42 grader @2.75 GHZ med denne kjøleren.

 

RE:

 

ABIT be7 er ett hk fra 2002. Har flsashet det med siste bios og alt

 

Jeg får ikke dratt den til 2.8 engang uansett hvor mye eller lite jeg stiller vcore. om jeg stillern opp 5% eller 15% 

 

Dette er ganske ergelig jeg som bare trudde at boxed-vifta var så dårlig, oh nå sitter jeg å driter ut penger på en dårlig heatpipe wannabe kjøleribbe. Og jeg sitter på samma klokkehastighet som boxed vifta jo. Bare jeg prøver å sette cpu-FSB på 163 eller likn, så skjer det baer at det blir svart, og fram med fingra -> biosjumper.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dvs du kjører CPU på ca 152x18 nå da?

 

Det har mye å si hvilken stepping du har fått på CPU, det er ikke garantert at du vil få så høye hastigheter selv om du har lest det noensteder.

 

Og forøvrig; din CPU-kjøler er mer enn god nok, ingen grunn til å skylde på den når det gjelder OC-resultat.

Lenke til kommentar

Nei 154, dere kan se om det er noe galt her (ja mp'en står på 20) men den bruker 18 uansett, prøver å finne en måte å lokke opp mp'en):

1.jpg

Edit: jeg så du fikk dratt den oppi ganske mange ghz, bare jeg drar min oppi kanskje 2.88 så greier ikke hk'et å boota :shrug:

Edit2: Jeg skiftet ram slots, dvs: jeg putta 512 brikka i slot#1 og 256 i slot#3 satt opp volten 10% og ddr vlt til 2.6 :p: nå er den stabbil på 2.86 GHZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...