Gå til innhold

Utrolig dårlig ruter signal; kjøpe ny ruter?


Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem med ruteren som kanal digital har gitt meg, spesielt da etter innflytting i ny leilighet. Ruteren går under navnet "Telenor ZyXEL P870 N"

 

Jeg har vært ganske uheldig med plasseringen av internet utgangen som da er ute i stuen i et hjørne mens jeg prøver å få internet til laptopen på andre side av leiligheten i et soverom som er i en gang som går ut fra stuen. 

 

Jeg får rett under topp hastighet i stuen og i begynnelsen av gangen. Når jeg kommer lenger inn i gangen så dropper farten med omtrent 50% helt til jeg kommer ca. 0.5 meter fra soverommet hvor hastigheten plutselig dropper helt ned i 0.5-3 mbit fra 50 mbit + veldig ustabilt nett.

 

Har prøvd å bytte channels manuelt og endre signal type og alt mulig annet, men det gjør det bare enda verre. 

 

Jeg har sett på noen andre rutere som "Netgear Nighthawk X4 R7500" og "Asus RT-AC66U" og de skal visst være veldig bra. 

 

Det jeg lurer på er vel om det er en stor forskjell på rekkevidde mellom de dyrere ruterne vs Telenor sin? Vil jeg mest sannsynlig få inn bra nok signal hvis jeg bytter til en av de dyrere ruterne?

Alt jeg trenger er litt mer rekkevidde altså. 

Endret av Mjauuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte powerline som du anbefalte.

 

Vel vet ikke helt hva jeg skal si, å være skuffet  beskriver ikke det jeg føler nok...

 

http://www.speedtest.net/my-result/4453264904

Ikke 1 mbit engang. Kjøpte netgear, lastet ned netgear genie og koblet til. Er 500 mbit powerline og jeg får så jævla piss internett. Herregud så frustrert jeg er... 

 

Skal ikke være noe som blokker for strømtikoblingen. Har til og med koblet alt til riktig, rett inn i veggen. 

 

Edit: Installerte en oppdatering til programmet og fikk plutselig max speed på 50 mbit :D Ganske rart at noe så lite skulle gjøre så stor forskjell.  http://www.speedtest.net/my-result/4453310699

Endret av Mjauuu
Lenke til kommentar

Powerlines kan fungere greit i enkelte hus, men jeg har enda ikke vært borti et sted der det fungerer brukbart.

Hadde nok heller enten flyttet router, eller satt opp et aksesspunkt ca. midt i leiligheten. Helst kablet, men alternativt WiFi range extender (mottar trådløst signal og videresender dette).

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

Powerlines kan fungere greit i enkelte hus, men jeg har enda ikke vært borti et sted der det fungerer brukbart.

Hadde nok heller enten flyttet router, eller satt opp et aksesspunkt ca. midt i leiligheten. Helst kablet, men alternativt WiFi range extender (mottar trådløst signal og videresender dette).

Takk for svar, men det ser ut til at det fungerer perfekt nå etter jeg oppdaterte programmet :)

 

Sider loader super raskt, ikke noe lagg, knall download speed. Er like bra som å koble rett inn i ruteren. 

Endret av Mjauuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...