Gå til innhold

Forslag til faddersamlinger?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg jobber i kongeparken og jeg er fadder for ca 65 stykker. Det å være fadder vil si at man er en god rollemodell og er tilstede for å hjelpe de andre man jobber med i løpet av en periode på ca en måned. Jeg har blitt utvalgt til å være en slik fadder, og det er pålagt å ha en faddersamling for alle jeg er fadder for. De fleste har hatt en felles grillkveld der de griller pølser og burgere, og der man gjerne bader.

 

Jeg vil gjøre noe litt mer kreativt, men siden det er snakk om 65 stykker bør det helst ikke være dyrt, eller koste penger, og kan heller ikke ha det hjemme da jeg har for liten plass.

 

Ideer?

Endret av carromad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber dei 65 også i kongeparken? Og i så fall kva jobber dei som? Kor gamle er dei? Er det noke spesiell sammensettning i gruppa? F.eks. at det nesten kun er jenter, osv?

 

Sidan du blir pålagt å lage til ei slik samling så rekner eg med det foreligger nokre rettningslinjer for gjennomføringa ein plass. (Er du forresten pålagt å gjere dette gjennom arbeidsgiver? Og blir du i så tilfelle lønna for arbeidet? Får du budsjett eller ressursar til disposisjon?).

 

Grilling, bading og leikar som volleyball og liknande er nok ganske safe dersom det skal være eit tilbud som passer for alle uavhengig av alder og slikt. Men dersom heile gruppa di er relgiøse 15 åringar så kan du ikkje akkurat invitere dei med på reker og kvitvin.

Lenke til kommentar

Hvor mange skal være med på å arrangere og koordinere for de 65? Dere kan jo planlegge en rebus med laginndeling. Siden de 65 arbeider sammen og sikkert ikke kjenner alle like godt, kan fokuset på teambuilding være et utgangspunkt. Det er kjempemange gode teambuilding-aktiviteter (kan være altfra quiz og Alias til mimelek, menneskelig pyramide/bro, stafetter, skriv-en-sang-konkurranse og spisekonkurranser) som ikke krever all verdens utstyr eller noenting. Det viktigste er vel egentlig at man har en svær nok plass og at det er nok folk med på å koordinere det, slik at man har minst 1 person per post. Det som er så kjekt med sånne rebuser er at de passer folk i alle aldre, er utrolig morsomme og dessuten dytter folk litt ut av komfortsonen sin. Riktig nok mye mer arbeid og tidkrevende enn å bare throwe en grill-/badekveld, men gir deg stort spillerom dersom målet er å være kreativ. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...