Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Spørsmål angående kyssesyke


AwK

Anbefalte innlegg

Fikk diagnosert kyssesyke 26. mai. Ble ikke hardt rammet, slet bare med sår hals, og litt slapphet. Har vært helt fin i formen i to uker, og vært nede på legesenteret å tatt prøver som har vist god fremgang med tanke på leververdier. Problemet mitt er at på søndag skal jeg reise på guttetur til Rhodos, og alle verdiene er ikke normale. Legen sa jeg ikke burde drikke, så jeg lurte på om noen med peiling kunne sett litt på verdiene mine og komme med en mening? 

post-278133-0-93036400-1434547382_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Legen din har peiling, og har gitt deg sin mening...

http://www.lommelegen.no/legesvar/alkohol-og-trening-etter-kyssesykeHer sier lommelegen at du bør vente 1-2 mnd etter normale verdier før du begynner med alkohol i smaa mengder.

 

Du har bare en lever, og den skal du ha resten av livet. Kjedelig aa ødelegge den for en fyllatur..! Men gaar jo an aa ha deg gøy uten alkohol og da, og er det gode venner av deg, tar de fort litt hensyn til det og!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville i alle fall ikke drukket alkohol eller tatt meg ut med slike verdier. Du ligger fremdeles over øvre normalverdier, noe som betyr at leverbelastningen din fremdeles pågår.

Er du smart nå tar du det helt piano mens kroppen kommer seg til hektene igjen. Hvis du mener kompisene dine ikke forstår alvoret i situasjonen din og kommer til å presse deg til å drikke bør du heller holde deg hjemme, og helst være hjemme uansett. Med tanke på hyppigheten med prøvetakningene dine burde du respektere at dette fremdeles sitter i kroppen selv om du er over det verste. Ikke overvurder kapasiteten din fordi du føler deg litt bedre nå.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...