Gå til innhold

Starte PC for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat satt sammen en PC, men har aldri innstallert XP fra bunnen av.

Er det noe spesielt jeg må gjøre?

Innstallere BIOS?

Hvordan starte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må inrømme at jeg ikke har innstalert xp før, så ta det jeg sier med en klype salt.

Regner med at du må stille inn [boot-sekvensen] i bios slik at maskina starter fra cd-rom.

Derefter er det vel bare å sette i cd'en, og starte maskina. Innstalasjonsprogrammet for xp vil starte, og det er bare å følge innstruksjonen på skjermen...

lykke til...

Skrevet

du trykker på på knappen, så sier bios at du kanskje må stille klokken og sette riktig fsb (vanligvis står den på hundre, men den skal endres til 133 eller 166 etter hvilken prosessor du har)

Skrevet

1. Putt XP cdn i cd-romen

2. Hvis pcn ikke booter fra cd-romen går du inn i bios (mulig du må restarte)

3. Velg cd-romen som 1. boot device

4. Så følger du veiviseren

Skrevet

Hvis du ikke får bootet fra cd-romen selv etter å ha satt den som første oppstartsenhet kan du gjøre følgende:

-start opp med en bootdisk

-skriv x:\ (bytt ut x med bokstaven til cd-romen din)

-skriv i386\winnt.exe

Det er tatt fra hukommelsen, men mener det skulle stemme.

Skrevet

Må le "litt" her azz!!!

Har du aldri instalert windows før??

til og med søstra mi skulle klart det fordi at det går kun en vei og det er OPP!

vis du har en (normal) sammensatt data da skal den automatisk boote opp fra cd rom siden du ikke har noen oprativsystem instalert!

Da er det bare og starte instalasjonen vis du selfølgelig har husket og koblet til harddisken eller cd romen da seff?

Håper du får det til, vis du ikke gjør det et tips! GI ****** I DATA DU!! :lol:

Skrevet

ikke vær så tøff nå da relaxx. er ikke alle som har trengt å installere windows på nytt etter at de fikk det ferdig installert. og det er ikke snakk om å "klare", jeg er helt sikker på at karen klarer det, men det er alltid greit å spørre først hvis man er usikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...