Gå til innhold

dns probe finished bad config


Anbefalte innlegg

Jeg fikk dette problemet helt tilfeldig i dag, sitter på et nettverk i en blokk. Jeg har fått fiksa problemet på den ene pcn min, men jeg har skjønt såpass at problemet ligger i ruteren.

 

Men jeg kan ikke skjønne hvordan jeg skal få fiksa det.

Ruteren kjører Statisk IP med manuelt konfigurerte innstillinger, dette må til for at jeg skal få noe form for internett.

 

Jeg kan spille CS og chatte eller ringe over skype, men jeg kan ikke laste inn bilder, nettsider eller noe annet. 

 

Som sagt kom problemet av seg selv uten at jeg tukla med noe, har oppdatert ruteren nå men uten hell. Det er en RT-AC66U. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

dns problem?

Prøv å sett DNS til 8.8.8.8 i routeren din eller evt på nettverkskortet

 

Ja, fant det etter en liten stund. Har du en anelse om hvorfor dette problemet oppstår?

 

 

Kan være at routeren ikke klarer å motta denne automatisk fra din isp. 

Om du legger inn 8.8.8.8 så skal det litt til før den går i offline siden det er google sin dns server.

Lenke til kommentar

 

 

dns problem?

Prøv å sett DNS til 8.8.8.8 i routeren din eller evt på nettverkskortet

 

Ja, fant det etter en liten stund. Har du en anelse om hvorfor dette problemet oppstår?

 

 

Kan være at routeren ikke klarer å motta denne automatisk fra din isp. 

Om du legger inn 8.8.8.8 så skal det litt til før den går i offline siden det er google sin dns server.

 

 

Okei, da skjønner jeg! Er det noen ulemper med å bruke google sin dns?

Lenke til kommentar

 

 

 

dns problem?

Prøv å sett DNS til 8.8.8.8 i routeren din eller evt på nettverkskortet

 

Ja, fant det etter en liten stund. Har du en anelse om hvorfor dette problemet oppstår?

 

 

Kan være at routeren ikke klarer å motta denne automatisk fra din isp. 

Om du legger inn 8.8.8.8 så skal det litt til før den går i offline siden det er google sin dns server.

 

 

Okei, da skjønner jeg! Er det noen ulemper med å bruke google sin dns?

 

 

Nei ingen.. 

 

Ikke nødvendig å skjule wan ip adressa di da.. det er en 10.*.*:* adresse.. den er internip for ispen din så er ikke public mot nett ;)

Lenke til kommentar

dns #2 serveren svarer på ping hvertfall så burde jo switcha til den automatisk men.. kan være isp'en din som virker å være eidsiva sliter med noe humbugg. 

 

Det var det jeg ikke skjønte helt når jeg pinga, får ikke svar på "10.39.0.1" som er DNS1 som egentlig skal brukes.

Men når jeg nå endra til 8.8.8.8 DNS'en eller google som du sa, så gikk ms ned og hastigheten opp betraktelig. 

Endret av deaf
Lenke til kommentar

 

dns #2 serveren svarer på ping hvertfall så burde jo switcha til den automatisk men.. kan være isp'en din som virker å være eidsiva sliter med noe humbugg. 

 

Det var det jeg ikke skjønte helt når jeg pinga, får ikke svar på "10.39.0.1" som er DNS1 som egentlig skal brukes.

Men når jeg nå endra til 8.8.8.8 DNS'en eller (google) som du sa så gikk ms ned og hastigheten opp betraktelig. 

 

 

8.8.8.8 er google sin public dns server. 

8.8.4.4 er alternative google dns server. 

 

Ingenting som heter _SKAL_ brukes..  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

dns #2 serveren svarer på ping hvertfall så burde jo switcha til den automatisk men.. kan være isp'en din som virker å være eidsiva sliter med noe humbugg. 

 

Det var det jeg ikke skjønte helt når jeg pinga, får ikke svar på "10.39.0.1" som er DNS1 som egentlig skal brukes.

Men når jeg nå endra til 8.8.8.8 DNS'en eller (google) som du sa så gikk ms ned og hastigheten opp betraktelig. 

 

 

8.8.8.8 er google sin public dns server. 

8.8.4.4 er alternative google dns server. 

 

Ingenting som heter _SKAL_ brukes..   :)

 

 

Blokkerer google visse typer nedlastning?

Lenke til kommentar

en dns server er en navneserver.. den omgjør ipadresser, som f.eks vg har 195.88.55.16 til å bli vg.no. 

Dersom du ikke har en dns server så funker internett like vel men da må du taste inn ipadressene og huske dem for å komme på forskjellige sider. 

 

Skal noe sperres så er det bare du som kan sperre på ditt nett, eller isp'en din. 

Lenke til kommentar

 

Funker det bedre med Google sin, enn den som hører til ditt nettverk/ISP så fortsetter du bare å bruke Google sin.

Mest sannsynlig høyere oppetid med Google sine DNS-er.

 

okei, jeg må lese meg litt opp om stoffet. Føler det er en bakdel ved å sitte på en sånn DNS

 

 

Absolutt ingen bakdel. 

Jeg jobber på en isp og vi bruker google sin selv vi.. googlefolka er avhengige av oppetid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...