Gå til innhold

OC i7 4790K Og vannkjøling i H440 + Twitch


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har nylig fått min nye maskin opp å kjøre. 

 

Jeg bygget denne da jeg vil begynne å lage videoer, bilder, musikk og starte Livestreaming av gameplay. NEW IN THE GAME

 

Jeg tenker på Vannkjøling. noe jeg aldri har bygget før. men det er alltid artig å lære noe nytt. 

 

Teorien er grei men jeg håper noen andre som har bygget custom loop i h440 kan fortelle meg hvilke problemer de møtte og hvordan de bygget det. ( planen er å kjøre vannkjøling på alt)

 

Men tenker å få et lukket vannkjølings system asap. Når det kommer til overclocking av cpu, vil en NZXT Kraken X41 gjøre jobben for å få Intel i7 4790K stabil på 4,8 GHz ?

 

 

 

Ang. Twitch. 

Hvordan fungerer det med copyright av musikk. jeg har en del kompiser som lager musikk, alt fra norsk rap til død-metal. også en del som lager Re-mixer av låter. jeg har skriftlig avtale med noen av disse om at jeg kan bruke alt av deres materiale fritt i videoer og på stream. (facebook meldigner) vil dette holde? 

 

 

 

Tower: NZXT H440 ( Razer edition )

 

Motherboard: Msi Z97S 

 

RAM: HyperX 16GB DDR3-1600 CL10

 

CPU: Intel i7 4790K

 

GPU: Gainward Geforce GTX 970 4GB

 

PSU: Coolermaster 750M

 

Win: Windows 7  Home Premium 64Bit NO

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for flott tilbud, men jeg har litt OCD når det kommer til denne setupen, skal det vært lukket løsning blir det NZXT X41 eller X61. men dette har mye med muligheten for å få NZXT logen til å lyse grønt på kjøleblokka. men med denne lukkede løsningen fra CM har du opplevd noen varmere temps enn 80 på tunge økter ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, jeg bygget akkurat custom loop for et par uker siden for første gang, og tenkte å lage en liten oppsummering av alle problemer/feil jeg støtte på, samt hvilke noob-feil jeg gjorde. Siden jeg skal bytte vannet straks, tenkte jeg å gjøre en tråd med bilder fra dette.

Årsaken til at jeg skal bytte vann er at jeg skal sette på en 90kompresjonsnippel på toppen av pumpen, slik at jeg får en rett linje fra reservoar til pumpen. (se bilde)

 

Alt i alt, har det gått kjempebra, og temperatur på gpu er over ALL forventning. Gikk fra 60-70C under load, til maks 33-38C avhengig av romtemperatur.

 

Se vedlagt bilde.

Jeg er som sagt helt ny innen vannkjøling, så er ingenting å skryte av, men artig er det!

 

 

Edit: Jeg har forøvrig satt inn 2x 140mm vifter i bunnen, så det blir positivt trykk i kassa =) Og fått fikset en 120mm vifte til på radiator i front.

post-320086-0-71335100-1436885344_thumb.jpg

Endret av Daniel Holter
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...