Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med å port forwarde! :/


Anbefalte innlegg

Heisann! For ca. ett år siden prøvde jeg å lage en Minecraft server, og alt gikk bra helt til jeg skulle port forwarde... Jeg søkte opp mye på nettet og fulgte guides på youtube, men ingenting fungerte. Hver gang jeg sjekket om porten var åpen stod det bare "Timed Out". Jeg bestemte meg derfor med å bare bruke et program som heter Hamachi for å "hoste" serveren. 

Her om dagen kjøpte jeg ett nytt spill, og det er Ark: Survival Evolved. Jeg bestemte meg for å sette opp en server, og alt gikk bra helt til port forwardinga. Det som er dumt med dette er at Hamachi ikke fungerer på dette spillet.

Noen som kan hjelpe meg?

-Jeg har nettverk fra telenor, og ruteren heter Zyxel P-2812HNU-F3. (Skal åpne portene 7777 og 27015)

-Jeg blir kjempeglad for alle innspill! :)

Håper noen vil hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følg denne guiden.

Dette er en guide for minecraft, men så lenge du endrer hvilken porter det er snakk om så har det ingenting å si.

Jeg har gjort akkurat dette sikkert titalls av ganger, men det fungerer aldri... Har også sluppet inn applikasjonen jeg skal bruke i brannmuren, men allikevel finner jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar

Hva skriver du inn i feltene? Kan du ta et screenshot av det?Det er ganske vesentlig.

 

Kort sagt skal du skrive inn portene du vil ha åpne (prøv gjerne med 7776 som start og 7778 som end dersom du vil åpne 7777) og på server address skriver du den lokale IP-en til serveren din (f.eks 192.168.1.230). Denne bør være statisk slik at den ikke får tildelt en ny IP. Det siste varier litt fra router til router om den i det hele tatt vil gi ut en ny IP, men fast IP på servere er sterkt anbefalt.

Lenke til kommentar

Hva skriver du inn i feltene? Kan du ta et screenshot av det?Det er ganske vesentlig.

 

Kort sagt skal du skrive inn portene du vil ha åpne (prøv gjerne med 7776 som start og 7778 som end dersom du vil åpne 7777) og på server address skriver du den lokale IP-en til serveren din (f.eks 192.168.1.230). Denne bør være statisk slik at den ikke får tildelt en ny IP. Det siste varier litt fra router til router om den i det hele tatt vil gi ut en ny IP, men fast IP på servere er sterkt anbefalt.

http://gyazo.com/2102f3d2198610000284a114ce8eca1c

Har statisk IP

Lenke til kommentar

Hva skriver du inn i feltene? Kan du ta et screenshot av det?Det er ganske vesentlig.

 

Kort sagt skal du skrive inn portene du vil ha åpne (prøv gjerne med 7776 som start og 7778 som end dersom du vil åpne 7777) og på server address skriver du den lokale IP-en til serveren din (f.eks 192.168.1.230). Denne bør være statisk slik at den ikke får tildelt en ny IP. Det siste varier litt fra router til router om den i det hele tatt vil gi ut en ny IP, men fast IP på servere er sterkt anbefalt.

http://gyazo.com/4c2ca8ca453bea1cc027ae2ebd333ee2

Ny screenshot, prøvde det du sa :)

http://gyazo.com/6c73cd65e8da7305d5b765e1637eae5e

Fortsatt timed out

Lenke til kommentar

Ny screenshot, prøvde det du sa :)

Nei, du prøvde ikke det jeg sa. Server IP skal være den lokale IP-en, ikke den IP-en som dine venner må nå. Ikke rart det ikke virker.

 

Portforwarding fungerer slik at dersom dine venner skal spiller på serveren din, på port 12345 så kobler de seg til en offentlig IP .feks 86.123.213.67(mer eller mindre tilfeldig for de som lurte). Du forteller da routeren din at alle som prøver å koble seg til den offentlige IP-en med porten 12345 skal videresendes til en lokal IP. Det er dette som er serverIP, og det er da IP-en til PC-en din eller serveren eller hva nå enn du har minecraft og det andre spillet på. Disse er av formen 192.168.y.x eller 10.z.y.x. Mest sannsynlig 10.0.0.x i ditt tilfelelr dersom du har Telenor.

 

 

edit:

 

http://gyazo.com/39fa3edf9f8e9365bf5a862a4c9ff13d

(fra ipconfig fra cmd) Skal vel bruke ipv4?

Wowowow. Hva er det som skjer her? Har du bridget boksen din eller?

 

dobbeledit: UK Ministry of Defence O.o

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

 

Ny screenshot, prøvde det du sa :)

Nei, du prøvde ikke det jeg sa. Server IP skal være den lokale IP-en, ikke den IP-en som dine venner må nå. Ikke rart det ikke virker.

 

Portforwarding fungerer slik at dersom dine venner skal spiller på serveren din, på port 12345 så kobler de seg til en offentlig IP .feks 86.123.213.67(mer eller mindre tilfeldig for de som lurte). Du forteller da routeren din at alle som prøver å koble seg til den offentlige IP-en med porten 12345 skal videresendes til en lokal IP. Det er dette som er serverIP, og det er da IP-en til PC-en din eller serveren eller hva nå enn du har minecraft og det andre spillet på. Disse er av formen 192.168.y.x eller 10.z.y.x. Mest sannsynlig 10.0.0.x i ditt tilfelelr dersom du har Telenor.

 

 

edit:

 

http://gyazo.com/39fa3edf9f8e9365bf5a862a4c9ff13d

(fra ipconfig fra cmd) Skal vel bruke ipv4?

Wowowow. Hva er det som skjer her? Har du bridget boksen din eller?

 

Herregud, nå føler jeg meg som en skikkelig idiot. Da jeg sjekket CMD så jeg bare etter ipv4, men den ipv4 jeg fant var fra Hahachi! .......... Jeg glemte helt å scrolle oppover til LAN greiene -.- Jeg får prøve å gjøre om på et par ting, får håpe det fungerer nå! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...