Gå til innhold

[Løst] PSU overspenning


Anbefalte innlegg

Hei, har et lite problem med pc'en for tiden, har ikke tørt å bruke den de siste dagene.

 

Dette pga. strømforsyninga streika, fikk låne en PSU av en kompis, men denne gir fra seg statisk elektrisitet? hårene på armen (armen mot pc'en) reiser seg, og det gnistret første gangen jeg satt i kabelen til PSU'en (PSU'en var avslått).

 

Datamaskinen har fungert som vanlig, uten problemer etter jeg kobla til PSU'en som det var overspenning i. Eneste jeg har merket er den følelsen av statisk elektrisitet, nummen i handa etc.

 

Nå har det seg sånn at jeg har bestilt ny PSU: 

EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W PSU

(Denne fant jeg fra den supre tråden på dette forumet!  :w00t: )

 

Det jeg lurer på er om jeg må gjøre noe spesielt med pc'en etter at jeg brukte denne overspente PSU'en i en times tid? Kan jeg koble inn ny PSU så funker alt som normalt? 

 

Tak for alle svar og tips dere kan komme med!

Endret av cromen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sjekket om det ikke er noen overgang til jord(kabinett) ellers i kabinettet. Én strømforsyning som tar kvelden og én strømforsyning som gjør PC-en statisk høres mistenkelig ut.

 

Bruker du jordet kontakt?

overgang til jord, mener du da en ekstra 24 pin? er helt borte når det kommer til jording..

 

Unnskyld hvis jeg ikke var så beskrivende i det første innlegget, den første strømforsyningen tok ikke kvelden, men den var 5-6 år og jeg ville ha en ny (kompis hadde en som kun var 1 år så jeg gikk for denne isteden. En Fractal design r2 800watt som skal være bra)

Endret av cromen
Lenke til kommentar

 

Jeg ville sjekket om det ikke er noen overgang til jord(kabinett) ellers i kabinettet. Én strømforsyning som tar kvelden og én strømforsyning som gjør PC-en statisk høres mistenkelig ut.

 

Bruker du jordet kontakt?

overgang til jord, mener du da en ekstra 24 pin? er helt borte når det kommer til jording..

 

Unnskyld hvis jeg ikke var så beskrivende i det første innlegget, den første strømforsyningen tok ikke kvelden, men den var 5-6 år og jeg ville ha en ny (kompis hadde en som kun var 1 år så jeg gikk for denne isteden.)

 

Det at den første ikke tok kvelden forandrer alt. Da ville jeg satt tilbake den gamle.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ville sjekket om det ikke er noen overgang til jord(kabinett) ellers i kabinettet. Én strømforsyning som tar kvelden og én strømforsyning som gjør PC-en statisk høres mistenkelig ut.

 

Bruker du jordet kontakt?

overgang til jord, mener du da en ekstra 24 pin? er helt borte når det kommer til jording..

 

Unnskyld hvis jeg ikke var så beskrivende i det første innlegget, den første strømforsyningen tok ikke kvelden, men den var 5-6 år og jeg ville ha en ny (kompis hadde en som kun var 1 år så jeg gikk for denne isteden.)

 

Det at den første ikke tok kvelden forandrer alt. Da ville jeg satt tilbake den gamle.

 

Ja okei, så jeg kan fortsatt slå på pc'en med den første, uten at det skaper noen problemer? Er det noe jeg burde sjekke over for å finne ut om eventuelle problemer med HK? (Har sjekket at ingen kapasitatorer er bøyd.)

Endret av cromen
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg ville sjekket om det ikke er noen overgang til jord(kabinett) ellers i kabinettet. Én strømforsyning som tar kvelden og én strømforsyning som gjør PC-en statisk høres mistenkelig ut.

 

Bruker du jordet kontakt?

overgang til jord, mener du da en ekstra 24 pin? er helt borte når det kommer til jording..

 

Unnskyld hvis jeg ikke var så beskrivende i det første innlegget, den første strømforsyningen tok ikke kvelden, men den var 5-6 år og jeg ville ha en ny (kompis hadde en som kun var 1 år så jeg gikk for denne isteden.)

 

Det at den første ikke tok kvelden forandrer alt. Da ville jeg satt tilbake den gamle.

 

Ja okei, så jeg kan fortsatt slå på pc'en med den første, uten at det skaper noen problemer? Er det noe jeg burde sjekke over for å finne ut om eventuelle problemer med HK? (Har sjekket at ingen kapasitatorer er bøyd.)

 

Hvis du ikke hadde problemer med statisk elektrisitet med den første PSU-en så er sjansen stor for at det er den du låner som er problemet. Muligens en overledning el. i PSU-en

 

Jeg ville brukt den gamle frem til jeg hadde fått ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg ville sjekket om det ikke er noen overgang til jord(kabinett) ellers i kabinettet. Én strømforsyning som tar kvelden og én strømforsyning som gjør PC-en statisk høres mistenkelig ut.

 

Bruker du jordet kontakt?

overgang til jord, mener du da en ekstra 24 pin? er helt borte når det kommer til jording..

 

Unnskyld hvis jeg ikke var så beskrivende i det første innlegget, den første strømforsyningen tok ikke kvelden, men den var 5-6 år og jeg ville ha en ny (kompis hadde en som kun var 1 år så jeg gikk for denne isteden.)

 

Det at den første ikke tok kvelden forandrer alt. Da ville jeg satt tilbake den gamle.

 

Ja okei, så jeg kan fortsatt slå på pc'en med den første, uten at det skaper noen problemer? Er det noe jeg burde sjekke over for å finne ut om eventuelle problemer med HK? (Har sjekket at ingen kapasitatorer er bøyd.)

 

Hvis du ikke hadde problemer med statisk elektrisitet med den første PSU-en så er sjansen stor for at det er den du låner som er problemet. Muligens en overledning el. i PSU-en

 

Jeg ville brukt den gamle frem til jeg hadde fått ny.

 

Tusen takk! :grin2: Da var det problemet løst. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...