Gå til innhold

Hjelp til vanlig av skjermkort (780TI , 980 eller 980 TI)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, da var akkurat 780 kortet mitt solgt.... så nå må jeg finne meg noe nytt !!

 

Jeg tenkte på å SLI`e to 780`r .. men da måtte jeg hatt nytt hovedkort , fordi det støtter ikke SLI.... power supply måtte jeg ha nytt også da. 

 

Nei , jeg tror jeg går for ett GTX 980 ...  er det noen merker / utgaver som er bedre enn andre der eller?

Har lest at Asus Strix og MSI Gaming har ganske lavt støynivå , i forhold til f.eks Gigabyte og Zotec.

 

Mye fikk du for 780? 2000,-?

Lenke til kommentar

^^

Hvorfor ikke 980 ti for skikkelig løft, så kan d evt kjøre flere skjermer/ høyere oppløsninger og? Det vil også være lengre. Personelig synes jeg et vanilla 980 er waste of money mtp ytelse/pris rario ifh til 980 ti

980 og 980ti har jo nesten identisk ytelse/pris ratio... Husk at 980 er faktisk 2000kr billigere enn 980ti og er langt i fra en sinker.

 

Jeg er enig i at man kan vurdere 980ti til høyere oppløsning, men ikke til 1080p.

 

Jeg gamer på 2560x1440 med ett gtx 980 og det funker dritbra. Jeg savner ikke høyere fps i noen av spillene som jeg spiller som er: wow, bf4, gta V, dark souls og lignende.

 

 

Edit: Sjekket nettopp mot anandtech sine benchmarks og regnet på fps/pris. Gikk ut i fra at gtx 980 koster 5000 og 980ti koster 7000. GTX 980 har faktisk bedre fps/pris ratio i alle benchmarks. Både 4k og 1440. Det er dog ikke særlig stor forskjell.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Get recked Boble, neida, haha^^

 

kjøpte 2stk 980 til 8500k tilsammen, et ved release, et i feb. idag koster dem 5600kr pr kort. vil ikke si det er dårlig ytelse/krone mtp det jeg har betalt.

Nei. Med tanke på det du og jeg har betalt for kortene våre ved release så har vi MYE bedre ytelse/pris ratio enn gtx 980ti :)

 

Prisene har dog steget noe, men selv med de nye prisene har gtx 980 bedre ytelse/pris ratio enn gtx 980ti.

 

Scaling er omtrent lik etter det jeg har forstått som betyr at ytelse/pris ratio vil være omtrent lik ved SLI, men jeg vil tro man treffer CPU bottleneck med 980ti raskere som gir gtx 980 en fordel ved ekstreme SLI oppsett med tanke på ytelse/pris ratio.

Lenke til kommentar

sant ang 144hz. da ekke korta gode nok enda engang. :p

 

Ettersom 1stk 980 på 1550/2000-ish er lik stock 980Ti så er det nesten mulig å få 144Hz på bf4 ultra 1440P. dog får ikke 100% 144hz, kan droppe ned til 135-ish.

 

Cpu bottleneck er ikke jeg så red for med min 5820K på 4.75Ghz, men med tri-sli 980ti med 5820K vs 5960x så er det nok en forskjell tipper jeg.

 

Har ingen grunn til å angre på kjøpet mitt, har hatt desidert de beste korta i sli leeenge. 

 

Du fikk meg egentlig til å begynne å le nagina  :rofl:  :rofl:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Det er lov å forsvare 980 kjøpet sitt, vet om mange som angrer på 980 kjøpet :)

Nåvell. Vet ikke om det er snakk om forsvar.

 

Jeg prøver bare å si at jeg synes det er litt voldsomt å bruke 7k på skjermkort til 1080p gaming. Men tror jeg har fått frem poenget mitt.

 

Når det gjelder ytelse/pris ratio så taler jo tallene for seg selv. GTX 980 er mer for pengene akkurat nå, men kortene stiller ganske likt. Jeg skulle gjerne hatt gtx 980ti for å gjøre det enda sterkere i F@H, men tror nok heller jeg ender med å kjøpe et ekstra gtx 980 dersom prisene faller.

Lenke til kommentar

sant ang 144hz. da ekke korta gode nok enda engang. :p

 

Ettersom 1stk 980 på 1550/2000-ish er lik stock 980Ti så er det nesten mulig å få 144Hz på bf4 ultra 1440P. dog får ikke 100% 144hz, kan droppe ned til 135-ish.

 

Cpu bottleneck er ikke jeg så red for med min 5820K på 4.75Ghz, men med tri-sli 980ti med 5820K vs 5960x så er det nok en forskjell tipper jeg.

 

Har ingen grunn til å angre på kjøpet mitt, har hatt desidert de beste korta i sli leeenge. 

JayzTwoCents blir jo bottlenecked av 5960x ved bruk av 3 titan x. Så jeg tror CPU bottleneck er en reell faktor med disse enormt kraftige kortene. Alt over 3-SLI er med andre ord meningsløst med titan X/980ti kan det virke som. Vi får vel vente å se om skylake gir et løft i ytelse :)

Endret av Strato
Lenke til kommentar

 

 

Da er 980ti/tx last gen mtp nvlink som også kommer, ekke bare bare å være entusiast ^^

Livet er hardt.

 

For hardt...

 

Jeg mener at sitter man på 780Ti eller høyere, ikke oppgrader, vent på skylake og neste gen fra Nvidia.

 

Det er nok de fleste enig i ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...