Gå til innhold

En slik en gamer data ja


Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte å 'spytte' i en gaming PC, men lever på studentbudsjett så den kan ikke være så alt for dyr. Har alt en SSD, HDD og ett skjermkort (GIGABYTE GTX 970). 

 

Så lurte jeg på om dere kunne ta en titt på det oppsettet jeg har lagt i handlevognene på komplett? Det er alt i overkant dyrt sytnes jeg men er villig til å investere litt hvis det holder. Er veldig i tvil om jeg skal gå for i7 eller bytte ut med en i5. 

 

Se bilde for å se oppsettet.

 

Takker og bukker for alle svar! : ) 

post-382055-0-63987200-1433420739_thumb.png

Endret av sam_vimes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte å kjøpe noe som holder i noen år, den skal brukes til en del programmering og spilling. Men som sagt finnes det noe billigere som gir samme ytelse på spill så har jeg ingen problem med å velge det isede.

 

Du får ikke hva du betaler i økt ytelse iallefall.

Lenke til kommentar

Hei og beklager sent svar, plutselig skjedde veldig mange ting. Jeg har lagd en ny handlevogn på komplett.no, alt på komplett.no for å se hvor mye rabatt de gir når jeg spør. 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1560082&su=6CE85B7A-4146-44D0-AA8B-0E4F114D56F8

 

Gir de lite rabatt ser evga 850 + define 5 pakka som gamer20k nevnte veldig fristende ut! Har bestemt meg for å gå bort ifra DDR4 da etter det dere sier og google så er det ikke SÅ mye bedre, velger også i5 istedenfor i7. 

 

MSI Z97 som tidligere ble nevnt i tråden hadde såpass elendig kritikk på newegg at jeg valgte å ikke gå for det, spytter heller i ett dyrere hovedkort som jeg som sagt vil beholde lenge. Gikk også over til en dyrere PSU da jeg sparte mye på å velge DDR3 hovedkort og i5 prosessor. 

Skal spørre komplett om rabatt på mandag når de åpner, så får vi se om jeg blir å kjøpe varene samlet derifra eller må ta meg ett par runder på prisguiden : ). 

Har fortsatt såklart mulighet til å endre alt, eneste jeg ikke vil bytte på er kabinettet da jeg har siklet på det i godt over ett år nå, har som sagt egen GPU, SSD og HDD. 

Endret av sam_vimes
Lenke til kommentar

Jeg foreslår

 

Kabinett: Corsair Obsidian Series 450D
Motherboard: Asrock z97 Extreme6
CPU: Intel Core I5-4670K
Grafikk kort: XfX Radeon R9 280x
Ram: Corsair vengeance 8Gb 1,600
SSD: Crucial MX100 256Gb
Hdd: 2TB Western digital green
PSU: xgx pro 850W
 

Du finner alle delene på prisjakt.no! Får ikke kjøpt alle sammen i samme nettbutikk selvfølgelig :(

Du må selvfølgelig ikke kjøpe den eksakte versjonen jeg har foreslått. Du kan selvfølgelig kjøpe en eldre eller nyere versjon av de delene jeg har gitt opp. Bare et forslag, men for all del. Hør på deg selv. Du vet hva som er best.

Lenke til kommentar

Hei og beklager sent svar, plutselig skjedde veldig mange ting. Jeg har lagd en ny handlevogn på komplett.no, alt på komplett.no for å se hvor mye rabatt de gir når jeg spør.

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1560082&su=6CE85B7A-4146-44D0-AA8B-0E4F114D56F8

 

Gir de lite rabatt ser evga 850 + define 5 pakka som gamer20k nevnte veldig fristende ut! Har bestemt meg for å gå bort ifra DDR4 da etter det dere sier og google så er det ikke SÅ mye bedre, velger også i5 istedenfor i7.

 

MSI Z97 som tidligere ble nevnt i tråden hadde såpass elendig kritikk på newegg at jeg valgte å ikke gå for det, spytter heller i ett dyrere hovedkort som jeg som sagt vil beholde lenge. Gikk også over til en dyrere PSU da jeg sparte mye på å velge DDR3 hovedkort og i5 prosessor.

Skal spørre komplett om rabatt på mandag når de åpner, så får vi se om jeg blir å kjøpe varene samlet derifra eller må ta meg ett par runder på prisguiden : ).

 

Har fortsatt såklart mulighet til å endre alt, eneste jeg ikke vil bytte på er kabinettet da jeg har siklet på det i godt over ett år nå, har som sagt egen GPU, SSD og HDD.

Ser ut som en bra liste, ville byttet psu til Evga 850/750 G2, mye bedre kvalitet :)
Lenke til kommentar

MSI Z97 som tidligere ble nevnt i tråden hadde såpass elendig kritikk på newegg at jeg valgte å ikke gå for det, spytter heller i ett dyrere hovedkort som jeg som sagt vil beholde lenge. 

 

Er det kun for omtalen på Newegg en går etter er vel dette ett bedre kjøp? Jeg har også tenkt å ha hovedkortet mitt lenge og kjøpte Asus Z97-A. Det har ingenting å si om du punger ut med 10.000 kr eller 1300 kr på hovedkort, det til 1300 kr kan vare lenger. Men så å si 2100 kr for ett hovedkort er da dyrt og hadde nesten forventet det nyeste til den prisen, som usb 3.1. Selv om det er til spilling får en bedre valuta for en 4790K og ett normalt priset hovedkort.

 

Men det er opp til enhver hva en prioriterer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...