Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen Reiseliv 2015 Tema ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg gikk opp til eksamen hadde vi i  oppgave å "starte opp" en camping. 

Vi lagde logo, brosjyre, situasjonsanalyse, handlingsplan, aktivitetsplan, budsjett, priskalkyler osv. Alt skulle på plass. 

Stort sett er det vel slik det foregår, det er bare detaljene som endres. På prøveeksamen hadde vi i praksis det samme, bare at det da gjaldt flysport, og ikke camping. 

Lenke til kommentar

Da jeg gikk opp til eksamen hadde vi i  oppgave å "starte opp" en camping. 

Vi lagde logo, brosjyre, situasjonsanalyse, handlingsplan, aktivitetsplan, budsjett, priskalkyler osv. Alt skulle på plass. 

Stort sett er det vel slik det foregår, det er bare detaljene som endres. På prøveeksamen hadde vi i praksis det samme, bare at det da gjaldt flysport, og ikke camping. 

Det er noe vi aldri har lært i mine 2 år med reiseliv. Får jeg det så sliter jeg.....

Lenke til kommentar

Snodige greier... Jeg gikk opp til eksamen i 2009, og det er da virkelig ikke så lenge siden.  :huh: Mye som har skjedd på liten tid, skjønner jeg. 

Det er veldig rart om dere kommer opp i noe dere ikke har hatt i pensum, så jeg vil anta at dere da får en helt annen oppgave enn hva jeg fikk. 

 

Jeg kan i alle fall hjelpe deg, om du vil. Etter at jeg kom ut i arbeidslivet har jeg lært veldig mye, og jeg jobber med reiseliv enda. 

 

Er det fortsatt sånn at man går opp til eksamen som en gruppe?

 

Edit: Situasjonsanalyse kalles forresten også for SOFT. eller SWOT-analyse. 

Endret av Turtledove
Lenke til kommentar

Snodige greier... Jeg gikk opp til eksamen i 2009, og det er da virkelig ikke så lenge siden.  :huh: Mye som har skjedd på liten tid, skjønner jeg. 

Det er veldig rart om dere kommer opp i noe dere ikke har hatt i pensum, så jeg vil anta at dere da får en helt annen oppgave enn hva jeg fikk. 

 

Jeg kan i alle fall hjelpe deg, om du vil. Etter at jeg kom ut i arbeidslivet har jeg lært veldig mye, og jeg jobber med reiseliv enda. 

 

Er det fortsatt sånn at man går opp til eksamen som en gruppe?

 

Edit: Situasjonsanalyse kalles forresten også for SOFT. eller SWOT-analyse. 

Vi går opp individuellt ja. Swot analyse er noe som kan være lurt å bruke. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...