Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Anmerkning, for sen til timen


Anbefalte innlegg

Hei på fredag fikk jeg anmerkning for å komme for sent til timen, det var akkurat 3 minutter altså vi begynner kl 8:25 og jeg var nøyaktig med klasserommet  klokka 8:28. Hva syns dere burde jeg få  anmerkning eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njæ, i alle fall på vår skole så har vi en regel at om vi kommer <3 minutter for sent, så slipper vi anmerkning.

Skolen skal liksom forberede elevene på livet. Jeg må dessverre rapportere ute fra verden at togene og bussene pleier ikke vente 3 minutter ekstra før de går, i tilfelle jeg hadde tenkt meg med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Njæ, i alle fall på vår skole så har vi en regel at om vi kommer <3 minutter for sent, så slipper vi anmerkning.

Skolen skal liksom forberede elevene på livet. Jeg må dessverre rapportere ute fra verden at togene og bussene pleier ikke vente 3 minutter ekstra før de går, i tilfelle jeg hadde tenkt meg med.

 

Ser den, og det passer jo godt til dine eksempler, men om det er vel ingen som skyter deg hvis du kommer noen minutter for sent til en avtale, selv om det selvfølgelig ikke gir et godt inntrykk :p

Lenke til kommentar

 

 

Njæ, i alle fall på vår skole så har vi en regel at om vi kommer <3 minutter for sent, så slipper vi anmerkning.

Skolen skal liksom forberede elevene på livet. Jeg må dessverre rapportere ute fra verden at togene og bussene pleier ikke vente 3 minutter ekstra før de går, i tilfelle jeg hadde tenkt meg med.

 

Ser den, og det passer jo godt til dine eksempler, men om det er vel ingen som skyter deg hvis du kommer noen minutter for sent til en avtale, selv om det selvfølgelig ikke gir et godt inntrykk :p

 

Det er ingen selvfølge. Dersom du besøker en annen del av verden, så kan du få dine egne overraskelser for selv ett minutt forsent (da mener jeg det seriøst!).

Lenke til kommentar

 

 

 

Njæ, i alle fall på vår skole så har vi en regel at om vi kommer <3 minutter for sent, så slipper vi anmerkning.

Skolen skal liksom forberede elevene på livet. Jeg må dessverre rapportere ute fra verden at togene og bussene pleier ikke vente 3 minutter ekstra før de går, i tilfelle jeg hadde tenkt meg med.

 

Ser den, og det passer jo godt til dine eksempler, men om det er vel ingen som skyter deg hvis du kommer noen minutter for sent til en avtale, selv om det selvfølgelig ikke gir et godt inntrykk :p

 

Det er ingen selvfølge. Dersom du besøker en annen del av verden, så kan du få dine egne overraskelser for selv ett minutt forsent (da mener jeg det seriøst!).

 

Nå er jeg både halvt europeisk og halvt asiatisk, og hverken her i Norge eller i KIna har jeg opplevd alt for store overalskelser av å komme ett minutt for sent. Så kan ikke egentlig ikke se for meg at det skal være så veldig mye annerledes andre steder. Men har du tips til hvor jeg kan dra for å erfare dette, så rop ut. Men spar meg for tur til Midtøsten eller andre "utrygge" områder i disse dager!

Lenke til kommentar

Ro deg helt ned, kjære.

En anmerkning er livets minste bekymring. To anmerkninger skal du heller ikke bry deg to ganger om.

Du kan vel ha 5, før det går utover den ene kolonnen på papiret som ingen ser på?

 

Jeg trodde man måtte ha 10 anmerkninger før man gikk ned i orden og adferdkarakter.

Lenke til kommentar

 

Ro deg helt ned, kjære.

En anmerkning er livets minste bekymring. To anmerkninger skal du heller ikke bry deg to ganger om.

Du kan vel ha 5, før det går utover den ene kolonnen på papiret som ingen ser på?

 

Jeg trodde man måtte ha 10 anmerkninger før man gikk ned i orden og adferdkarakter.

 

Indeed

Lenke til kommentar

Dette med anmerkninger er en prinsippsak. Det er irrelevant om du kommer ett eller ti minutter for sent (som sagt over). I en setting som undervisning, kurs, møte osv er dette å stjele av all de andre som kom tidsnok sin tid. Selv om du kanskje ikke innser/tenker over det nå så er dette en del av oppdragelsen din. Skolen er for de aller fleste det første møtet med situasjon der din egen punktlighet testes og straffes om den ikke etterfølges. Hvis du i ung alder gang på gang kommer for sent og blir straffet for dette så skal man i teorien lære at dette er galt. Noen trenger kanskje bare noen få påminnelser, noen trenger mange og noen lærer kanskje aldri.

Lenke til kommentar

 

 

Ro deg helt ned, kjære.

En anmerkning er livets minste bekymring. To anmerkninger skal du heller ikke bry deg to ganger om.

Du kan vel ha 5, før det går utover den ene kolonnen på papiret som ingen ser på?

Jeg trodde man måtte ha 10 anmerkninger før man gikk ned i orden og adferdkarakter.

Det finnes egentlig ingen fast regel for hvor mange anmerkninger man kan få før man går ned i orden og adferdskarakter. Det gjør en stor forskjell hva man får dem for, siden forskjellige handlinger kan ha svært forskjellig alvorlighetsgrad. En forsentkomming på tre minutt er noe av det minst alvorlige som kan skje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...