Gå til innhold

[Løst] Openvpn på Asus router


Anbefalte innlegg

Jeg har konfigurert min Asus router med Openvpn. Jeg har også konfigurert min Android telefon med Openvpn og dette fungerer. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få min Android til å kunne koble til en Windows klient på mitt Lan. På denne kjører jeg en Domoticz server som jeg vil ha kontakt med. Dette må vel kanskje ha noe med routing å gjøre, men jeg forstår ikke det helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Routing har kun med hvilken vei eller rute trafikken skal gå. 

Når du er på VPN så er android enheten en del av lanet du kobler til. 

Støtter denne serveren en android tilkobling? Må kanskje ha en software for å connecte til den på android enheten?

 

Har ikke snøring på android.. er apple mann, men nettverk kan jeg

Lenke til kommentar

Routing har kun med hvilken vei eller rute trafikken skal gå. 

Når du er på VPN så er android enheten en del av lanet du kobler til. 

Støtter denne serveren en android tilkobling? Må kanskje ha en software for å connecte til den på android enheten?

 

Har ikke snøring på android.. er apple mann, men nettverk kan jeg

Det er bare snakk om en webside som kjører lokalt på windows pc. Jeg har også en app som kobler til denne websiden. Er det ingen porter som må forwardes?

 

Edit: Det har egentlig funket hele tiden, jeg bare skjønte ikke hvordan. Du fikk meg til å forstå at jeg jo faktisk er på mitt LAN hele tiden ("Når du er på VPN så er android enheten en del av lanet du kobler til") og ergo må jeg bruke lan-adresse og ikke dns-adressen :eek:  :w00t: Takker for innspill ARJ og kpolberg!

Endret av Havnegata
Lenke til kommentar

Har du konfigurert tun eller tap? Hvis tun, så må du "pushe" ruten fra openvpn serveren på Asus ruteren.

 

Typisk i openvpn "server" configen på Asusen:

push "route 192.168.0.0 255.255.255.0"
Hvor 192.168.0.0 er ditt lokal LAN på Asusen.

 

 

 

Om det er tun eller tap vet jeg ikke for det var ingen slike valg. Hvordan kan jeg finne ut det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...