Gå til innhold

Marin teknikk, energi og miljø eller maskin?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har søkt disse studiene på NTNU, i tillegg til indøk, men tviler at jeg kommer inn på indøk da jeg har 5 i alle norskemnene+ RLE og engelsk. Jeg liker matte, fysikk og kjemi. Er ikke så glad i IT, selv om jeg vet at man må gjennom noen innføringsemner i det. 

Jeg lurer egentlig på om noen kan si noe om de ulike studiene, og hva man kan forvente seg av jobb. Hvem er mest etterspurt, osv? Jeg så for meg en jobb i et oljeselskap, men det går ikke så bra med disse om dagen. 

 

Setter pris på alle svar! :)

Endret av Øyvind23
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du fekk fire karakterar i norsk - som er det minst moglege talet, viss eg hugsar rett - og det er kun desse, RLE og engelsk du fekk 5 i, så burde dette halde til indøk.

Oi, må være flere jeg ikke har tatt med...får sikkert 5 i gym og 5 på nynorskeksamen. I tillegg til at jeg skal ha en muntlig eksamen snart, hvor jeg sikkert kommer opp i norsk eller RLE. 

Lenke til kommentar

Hei, jeg har søkt disse studiene på NTNU, i tillegg til indøk, men tviler at jeg kommer inn på indøk da jeg har 5 i alle norskemnene+ RLE og engelsk. Jeg liker matte, fysikk og kjemi. Er ikke så glad i IT, selv om jeg vet at man må gjennom noen innføringsemner i det. 

 

Jeg lurer egentlig på om noen kan si noe om de ulike studiene, og hva man kan forvente seg av jobb. Hvem er mest etterspurt, osv? Jeg så for meg en jobb i et oljeselskap, men det går ikke så bra med disse om dagen. 

 

Setter pris på alle svar! :)

 

Eg kan også prøve å faktisk svare på spørsmålet ditt.

 

Kva er mest etterspurt? Det er nok indøk, og det har også blitt sagt ettetrykkeleg i ein annan tråd her no nyleg. For å finne ut kva det er indøkarar jobbar med, så finn du ikkje noko betre svar enn om du leser Bindeleddet sin diplomundersøkelse: http://www.bindeleddet.ntnu.no/filserver.asp?id=2056

 

Dei andre linjene held litt tettare på desse undersøkingane, så er det er ikkje like greitt å grave opp liknande rapportar for marin, emil og maskin.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har søkt disse studiene på NTNU, i tillegg til indøk, men tviler at jeg kommer inn på indøk da jeg har 5 i alle norskemnene+ RLE og engelsk. Jeg liker matte, fysikk og kjemi. Er ikke så glad i IT, selv om jeg vet at man må gjennom noen innføringsemner i det. 

 

Jeg lurer egentlig på om noen kan si noe om de ulike studiene, og hva man kan forvente seg av jobb. Hvem er mest etterspurt, osv? Jeg så for meg en jobb i et oljeselskap, men det går ikke så bra med disse om dagen. 

 

Setter pris på alle svar! :)

 

Du vil ikke bli en oljehore!!!!

 

Nei, for å være seriøs er det nok meget gode muligheter for jobb med alle disse tre linjene. Maskin er potetlinja fremfor noen og kan gi jobb i de fleste sektorer hvor det trengs ingeniører. Energi og miljø-studenter er jo også ettertraktet innen olje og industri, konsulenter, leverandører og nettselskaper. Og selv om oljesektoren ikke skulle komme opp på samme høyder som tidligere, vil nok marin teknikk være et greit valg uansett. Det vil være jobber innen oljå, innen skipsindustri og havbruk. Det er ganske mange muligheter der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...