Gå til innhold

surround anlegg til stua!.


Anbefalte innlegg

Hei er ute etter ett surround anlegg til stua. Dette er til film / musikk.

Mine kriterier:

- sølvfarget.

- elegant utseende.

- relativt små høytalere.
- max 4000,-

- god lyd til både film / musikk (fest)

- trådløst.

 

 

Tror det skulle være det :) takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei er ute etter ett surround anlegg til stua. Dette er til film / musikk.

Mine kriterier:

 

- sølvfarget.

- elegant utseende.

- relativt små høytalere.

- max 4000,-

- god lyd til både film / musikk (fest)

- trådløst.

 

 

Tror det skulle være det :) takk for hjelpen!

Fullt surroundanlegg, trådløst, til 4000?

Drømmeland er andre dør til høyre.

 

Men ok. Nytt: nærmeste 4000 du kommer er Hifiklubbens Argon Junior. Kablet så klart. Det finnes vel en del PC-høyttalere for surround til under 4000, i lekker plast. Kablet. Lydkvalitet deretter, men med litt flaks låter det ikke veldig ille (ok, til fest med skikkelig trøkk, så blir det grufullt).

Brukt. Der har du muligheten din, da er det bare å scanne bruktmarkedet på finn og hifisentralen (evt av-forum, men brukten der er tynn).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Hei er ute etter ett surround anlegg til stua. Dette er til film / musikk.

Mine kriterier:

 

- sølvfarget.

- elegant utseende.

- relativt små høytalere.

- max 4000,-

- god lyd til både film / musikk (fest)

- trådløst.

 

 

Tror det skulle være det :) takk for hjelpen!

Fullt surroundanlegg, trådløst, til 4000?

Drømmeland er andre dør til høyre.

 

Men ok. Nytt: nærmeste 4000 du kommer er Hifiklubbens Argon Junior. Kablet så klart. Det finnes vel en del PC-høyttalere for surround til under 4000, i lekker plast. Kablet. Lydkvalitet deretter, men med litt flaks låter det ikke veldig ille (ok, til fest med skikkelig trøkk, så blir det grufullt).

Brukt. Der har du muligheten din, da er det bare å scanne bruktmarkedet på finn og hifisentralen (evt av-forum, men brukten der er tynn).

 

 

Noen som har erfaringer med Argon Junior? Er det bedre enn PC-høyttalere som f.eks Logitech Z906? Jeg har ikke peiling på høyttalere, men tenker å kjøpe anlegg med budsjett på ca. det samme som TS. Bruken blir mest til musikk spilt fra PC-en, og jeg trenger bare helt OK kvalitet. Trådløs er ikke nødvendig. 

Endret av Swifter
Lenke til kommentar

Argon er generelt en serie som har en god pris vs ytelse. Det skal ikke så mye til for å slå Z-906. Sistnevnte er "bass og diskant" med et relativt stort hull i lydbildet for ren musikk mellom sub og høyttalere, men de funker som regel greit til film. Høyttalerene er ikke mye å skryte av. Har hørt mye bedre lyd av de gjennomsiktige småtassene som fulgte med den aller første iMacen som er mindre i størrelse, og det var helt uten noe sub.

Lenke til kommentar

 

 

Hei er ute etter ett surround anlegg til stua. Dette er til film / musikk.

Mine kriterier:

 

- sølvfarget.

- elegant utseende.

- relativt små høytalere.

- max 4000,-

- god lyd til både film / musikk (fest)

- trådløst.

 

 

Tror det skulle være det :) takk for hjelpen!

Fullt surroundanlegg, trådløst, til 4000?

Drømmeland er andre dør til høyre.

 

Men ok. Nytt: nærmeste 4000 du kommer er Hifiklubbens Argon Junior. Kablet så klart. Det finnes vel en del PC-høyttalere for surround til under 4000, i lekker plast. Kablet. Lydkvalitet deretter, men med litt flaks låter det ikke veldig ille (ok, til fest med skikkelig trøkk, så blir det grufullt).

Brukt. Der har du muligheten din, da er det bare å scanne bruktmarkedet på finn og hifisentralen (evt av-forum, men brukten der er tynn).

 

 

Noen som har erfaringer med Argon Junior? Er det bedre enn PC-høyttalere som f.eks Logitech Z906? Jeg har ikke peiling på høyttalere, men tenker å kjøpe anlegg med budsjett på ca. det samme som TS. Bruken blir mest til musikk spilt fra PC-en, og jeg trenger bare helt OK kvalitet. Trådløs er ikke nødvendig. 

 

Synes det var et greit startanlegg til film. De dro frem dette anlegget på ene demokvelden på hifiklubben. Som sagt, helt greit til film og som vidor sier, bedre enn Logitech z906. Men jeg kan ikke skryte av mellomtonen, så til musikk faller de fort gjennom. Du hører umiddelbart forskjellen på anlegg til doble prisen. Så det er en god greie å starte med dette, og oppgradere dersom du finner glede i lyttingen også, og vil utforske videre når økonomien tillater det. 

Burde være en grei pakke å selge på brukten også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...