Gå til innhold

[Løst] Philips 65" UHD LED SmartTV 65PUS9109/12, Godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har planer om å legge til litt ekstra i vår neste TV.

 

I den anledning har jeg lagt inn en ordre på denne TV'en her: https://www.komplett.no/philips-65-uhd-led-smarttv-65pus910912/826024

 

Komplett.no hadde nylig over 40% avslag på den så det passet jo ypperlig. 

 

Jeg ble litt skremt da jeg leste kommentarfeltet om TV'en på komplett.no

 

Har lest http://www.philips.no/c-p/65PUS9109_12/9100-series-svaert-slank-4k-uhd-tv-drevet-av-androidtm-med-firesidig-ambilight-og-perfect-pixel-ultra-hd/priser-og-anmelselser#og det ser jo lovende ut.

 

Jeg pirker ikke så mye på trege menyer, det jeg er ute etter er en TV som er fremtidsrettet (UHD) og med et veldig skarpt og fint bilde. 

 

En annen ting jeg vet om denne TV'en, er at det nå er et gjeldende tilbud der man kan få en boks som har nyeste versjon av Android Lollipop. Vet ikke hvor den bestilles. Tilbudet gjelder ut juni/juli. Da får man iallefall nyeste versjon av Android, og støtte for streaming av 4k i netflix.

 

 

 

Er dette en god TV, har dere noen erfaringer?

 

På forhånd takk  :)

Endret av Knut Einar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de nye 2015 tv modellene kommer jo om få uker så du bør kanske vente med kjøp, forhåpentlig vis har noen av 4k barnesykdommene blitt borte i de nye modellene

 

som feks. høy imput lag og trege menyer og apper osv.

 

men nå er ikke jeg noen 4k ekspert så for all del ikke hør på meg :)  holder meg til full hd noen år til

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har planer om å legge til litt ekstra i vår neste TV.

 

I den anledning har jeg lagt inn en ordre på denne TV'en her: https://www.komplett.no/philips-65-uhd-led-smarttv-65pus910912/826024

 

Komplett.no hadde nylig over 40% avslag på den så det passet jo ypperlig. 

 

Jeg ble litt skremt da jeg leste kommentarfeltet om TV'en på komplett.no

 

Har lest http://www.philips.no/c-p/65PUS9109_12/9100-series-svaert-slank-4k-uhd-tv-drevet-av-androidtm-med-firesidig-ambilight-og-perfect-pixel-ultra-hd/priser-og-anmelselser#og det ser jo lovende ut.

 

Jeg pirker ikke så mye på trege menyer, det jeg er ute etter er en TV som er fremtidsrettet (UHD) og med et veldig skarpt og fint bilde. 

 

En annen ting jeg vet om denne TV'en, er at det nå er et gjeldende tilbud der man kan få en boks som har nyeste versjon av Android Lollipop. Vet ikke hvor den bestilles. Tilbudet gjelder ut juni/juli. Da får man iallefall nyeste versjon av Android, og støtte for streaming av 4k i netflix.

 

 

 

Er dette en god TV, har dere noen erfaringer?

 

På forhånd takk  :)

 

Vurderte den når den var på salg til samme pris for et par uker siden. Det er merkelig lite info å finne på nett og jeg fant ikke en eneste review på norsk eller engelsk. men jeg har funnet en på belgisk som kan oversettes:

 

http://www.fwdmagazine.be/fwd/159359/review-philips-65pus9109/

 

Den har HDMI 2.0 men det bugger. Den har smart-tv men det fungerer dårlig, og du får ikke Netflix i 4K uten en ekstern boks du må kjøpe i tillegg. Hele tven virker som et uferdig produkt som avventer nye drivere og programvare.

 

En ting å ha i bakhodet er at når prisen settes ned nesten til halvparten er det fordi enten Komplett eller leverandør har et restlager av en utgående modell. Noe nytt og bedre er sannsynligvis rett rundt hjørnet.

 

Hvis du uansett må ha tv NÅ, vil ha 65 tommer med 4k og har 20 tusen i budsjett er den nok et godt kjøp, du har uansett angrefrist. Jeg kommer til å vente hvertfall 1-2 år før jeg kjøper. 

Lenke til kommentar

Jeg har pus8809, noe bug i software men inntreffer ikke ofte men må ta strømmen på tven når det inntreffer.

 

Bildet er veldig bra etter mye om og men i menyene, har testa mye for å finne settings som er bra. Kan poste disse etter ønske.

 

Liker ambilight veldig godt.

 

Menyene er raske og fine, wifien er rask.

Tipp topp.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei

 

Denne TVen er tatt i bruk og forblir.

 

Den beste TVen jeg har hatt. Bildet er bare helt fantastisk etter å ha fått stilt inn farger. Kontrasten er fantastisk.

 

Software bugs oppstår nesten aldri. Det er av å til når man benytter seg av "guesture controll", som er den funksjonen som benytter kamera til å fange opp bevegelser. Men jeg bruker ikke dette, så får meg er det ingen problem. Har heller ikke trengt å tatt strømmen når disse har oppstått. tven har bare brukt litt lenger tid på å starte.

 

Takker for gode svar. Har lagt ved et bilde av oppsettet mitt ?

post-381141-1365794_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Post gjerne bildesettings, vil veldig gjerne sammenligne :)

 

Bildestil: Standard

farge: 63

Kontrast: 100

Skarphet: 7

 

Spill eller datamaskin: Datamaskin

Fargeforbedring : av

fargetempratur: : 127 127 127 0

 

Kontrastmodus: Av

Dynamisk kontrast: Av

 

Lysstyrke: 50

Videokontrast: 100

Lyssensor: Av

Gamma: 2

 

Ultra resolution: På

 

Støyreduksjon: Av

 

MPEG-artefaktreduksjon: av

Bevegelse: Av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...