Gå til innhold

boot problem win 3.11

sandra

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan nokon forklare meg korleis eg skal få innstallert win.3.11 på ei gamald Pentium-S maskin der alt er sletta.

Kva for ms-dos må eg ha og korleis får eg tak i oppstartsdiskett. eg har diskettane til win 3.11. Maskina skal kun brukast til eit spesielt strikkeprogram som støttar 3.11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg kan veldig lite om dette,så kva må eg laste ned frå denne sida for å få innstallere win 3.11?

Er det så at dos ligg inne i win 3.11 innst. diskettane,eller må eg laste ned og innstallere dos også?

Skrevet
MS Dos må innstaleres først

3 disketter mener jeg å huske

Stemmer det.

Windows 3.11 er bare en platform som kjører "over" MS-DOS og ikke et operativ system i seg selv. Så dessverre må du få tak i MS-DOS først.

Kanskje du kan bruke en annen DOS, en som er gratis, hvis du ikke har det fra før. Vet ikke om hw.no ser på DOS som "freeware" slik jeg gjør, så poster bare info link.

Du finner mer informasjon om DOS og forskjellige typer på denne linken!

edit:

Ser ut som jeg gir Bukks en "lærepenge", det gjør jeg ikke, bare understreker poenget han kom med først. Syns det såg litt corny ut, beklager.

Uansett, er det noen som har prøvd å starte med en bootdisk som har fdisk og format, partionere HDD, så kjøre format /s på c: og kopiere a:\ rett over med resten av systemfilene. Går det?

Skrevet

Først formatere og lage en dos partion med dos diskett 1, så legge inn diskett 2 og 3.Start på nytt i dos og sett inn windows diskett 1 og begynn installasjon med tilsammen 7 disketter, (diskett nr 7 er kun drivere for nettverk)Dette Vekker gode minner fra 10-12 år tilbake.

Dos diskett 1 er også boot diskett.

Skrevet

Har no innstallera dos 6.22. men når eg skal innstallere win 3.11 diskett nr 1,så startar det heilt fint ei stund ,men så får eg beskjed om at innst. prog. ikkje kan kopiere wfwsetup.dll.

Har søkt etter denne fila på web,utan å lykkast.

Kan nokon maile den til meg?

[email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...