Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gumball 3000, stå på bro over E6 når de skal sørover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Tja, etter politiets utsagn skulle det ikke forundre meg om hele kortesjen får politieskorte til riksgrensa, demonstrativt kjørende i 60km/t :p

Lenke til kommentar

Bro på E6/E18 er definitivt et mye bedre alternativ en å se det utrolig dølle opplegget i Oslo sentrum.

 

På programmet står det kun at de kommer inn spredt på kvelden, og blir parkert på Aker Brygge. Og utkjøring et sted mellom 8 og 10, med Tony Hawk show kl10 på Bryggetorget i dag.

 

Var der på kvelden kl 22. Da stod det ca 20 biler linet opp på brygga. Og 10-15 på Bryggetorget. Alle de andre 100 deltagerbilene var gjemt. De kom heller ikke innom "mål-flagget". Men kjørte rett i en garasje bakveien. De klarte til og med å parkere den spesielle AM DB7 selvlysende bilen under et gatelys  :confused:

 

Satt på en cafe ved startflagget i dag fra 8 til 11. Avsperret gatestripe med masse bannere etc. Men var kun sporadisk de 20 bilene på brygga som kjørte forbi. Så ikke snurten av noen av de andre.

Når vi undersøkte fikk vi vite at de over 100 andre deltagerbilene og følgebilene hadde bare kjørt ut bakveien.

 

Kjedelig at når noe slikt stort skjer så gjør de så utrolig lite av det. :sleep:

Når noen kommer med en haug sykler så sperrer de jo av hele Oslo.  :hrm:

 

Var på nippet å bli med den gang det bare kostet $8000+, og har vært entusiastisk på det siden. Men i dag mistet de en tilhenger  :sick:  :grumpy:  

Endret av Nervevrak
Lenke til kommentar

Du kom alt for sent. Hadde du vært der tidligere kunne du sett alle bilene rulle inn mot Aker Brygge med turtallet helt på sperra (mange av dem).

Men er enig i at organiseringen var ekstremt dårlig. Bilene kom ALT for spredt, og de burde heller stått på den store plassen utenfor Aker Brygge. Burde i tillegg vært gjerdet inn noe, for det var helt kaos.

 

Men er kjipt som du sier at de tar bakveiene og ikke kjører der folk faktisk står.

Hørte også ryktene om 100+ biler, men så vel knapt 20-30. Sto der fra 17:00 helt til 22:00.

Lenke til kommentar

Men da kom jo ikke alle bilene rullende inn på Aker Brygge. For hvor tok eventuelt de veien videre når det er sperret i enden lenger inn, og ingen kjørte ut igjen andre veien? Er vel 120-140 aktive biler med i år (Har ikke funnet et offisielt tall annet en "over 120") pluss vel så mange spesielle SUV's etc. som støttekjøretøy. Legene kjører vel bla div AMG versjoner. (Så glimtet av den ene).

Grunnen til at jeg var nede så sent på kvelden. Var for å være sikker på at jeg fikk se alle bilene, om jeg ikke klarte å komme meg opp på søndag.

 

Men det skal sies at mange av de virkelig kule bilene kommer ikke på før i USA. Men at det er flere av disse deltagerne som også kjører "lånebiler" her i Europa, og ikke stod på brygga og Bryggetorget er det nok liten tvil om.

Maximilion skal jo kjøre en Zonda, og den hadde nok sikkert stått på brygga i Oslo om den var med fra start. Ivertfall utrolig kjipt uten sidestykke om den var gjemt i en garasje.

De 20-30 du så var nok kun de som ble linet opp på brygga/Bryggetorget. Der de 10 som har fått inn mest penger til støtteaksjonen stod for seg selv innerst.

Har en mistanke om at de skilte ut de råeste bilene i området Dokkveien/Ring 1 krysset, som fikk kjøre ned på brygga. Resten kjørte bare bakveien ned Filipstad og garasjen på The thief eller spredde seg ut i byen der de skulle overnatte.

 

Så en Q7 V12 på vei ned Operatunellen ca kl 07:50 med stickers i godt driv. Stod en del støttekjøretøy og deltagere foran Comfort hotel Børsparken også så jeg fra bussen. De bilene så jeg ikke snurten av senere på dagen.

 

Og når jeg hadde gått gjennom det jeg fant, og gikk tilbake ca 23 tiden kom en av de deltagende Teslaene rullende inn. Men han fikk beskjed om å snu å kjøre en annen vei. Denne så jeg heller ikke kjøre over startstreken mellom 8 og 10 dagen etter.

Endret av Nervevrak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...