Gå til innhold

Gode ørepropper for småviltjakt?


Anbefalte innlegg

Hei, driver å ser på ørepropper til småviltjakta og har egentlig ikke peiling hva som er bra og ikke. Noen som har noen anbefalinger?

 

Finnes noe som ikke koster mange tusen, eller må man ut med såpass for å få et brukbart sett?

 

PS. er det virkelig nødvendig å bruke ørepropper for et og annet hagleskudd i ny og ne ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst: Kanskje du ikke trenger det for et og annet skudd. Men så, plutselig, på skudd nummer 37, går det galt.

Bruk hørselvern. Tro meg, det er virkelig verdt syke summer.

 

Jeg har lest en del bra om "soundscopes". Elektroniske ørepropper støpt til dine egne ører, gir medhøring og god demping, og kanskje teleslynge om jeg husker riktig (veldig usikker på akkurat den). Koster 4000 for et par, men så har du de også i "noen" år.

Og det er MANGE som gladelig ville betalt ti-gangen av det for å bli kvitt susingen de er dømt til å ta med seg i graven. Meg selv inkludert.

 

Om du ikke ser deg råd til det, koster det bare noen få kroner for en boks med massevis av "tette" skumpropper hos din lokale isenkremmer. Med litt tilvenning hører du mer enn du skulle tro, og du sikter uansett ikke med ørene.

 

Alternativt kan du venne deg til å bruke øreklokker, da får du god demping og medhøring til en god del mindre. Budsjetterer du med to tusen kan du velge fra øverste hylle og fremdeles ha penger til overs. Da har du også til andre støyende aktiviteter. Du vil bli forbauset over hvor lave lyder som blir dempet i elektronikken. Jeg kjøpte et par Peltor ProTac 2 (mener jeg det var) på XXL til rundt femten hundre. Legg på et par hundrelapper til rette kabelen, så kan du slå plenen med spotify fra telefonen på øret. Eller spille trommer for fulle mugger med backingsporet rett i øra.

Endret av Carpe Dam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...