Gå til innhold

Enkel mobiltelefon til far. Doro?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe en enkel mobiltelefon (ikke smarttelefon) for min gamle far. Jeg har sett på Doro. Hvilken vil Dere anbefale? Han har en gammel Nokia 3310 S. Den nye må være brukervennlig, ha et godt batteri og må bare flytte Sim-kortet over fra den gamle Nokia

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan nye doro er, men svigermor og mor har gått FRA doro til Lumia 625 og Lumia 620. Begge takler mobilene mye bedre nå enn de gjorde med doro. Fint å slippe så mye "supportmas" ;)

Edit! Fikk ikke med meg ikke smarttelefon. Nokia Asha med knapper og veldig lang batteritid kan være et altenativ.

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Tror nok du må slå fra deg kravet om ikke nytt SIM kort.

Det er lenge siden jeg har sett noen telefoner med full size SIM kort som du har på 3310.

Går mest i MicroSIM selv om man nå har tatt ibruk NanoSIM SOM Apple , Samsung på enkelte modeller , HTC , Nokia Lumia (noen) , Motorola (noen) .

 

Når det gjelder mobiler støtter jeg forslaget til Xaphone om Lumia .

De finns i mange pris klasser og størrelser.

 

Den største forandringen er vel kanskje varigheten på en batterilading med en moderne telefon kontra Nokia 3310 som vil være vesentlig kortere.

Lenke til kommentar

Doro-klapp telefonene er populære blant eldre, eller bare de som ikke vil ha smartfunksjonalitet eller touch-skjerm, her er det brukervennlighet og store taster som er i fokus. Anbefaler også uansett å skaffe et nytt sim-kort da kortene fra Nokia 3310-perioden er rimelig utdaterte og kan gi problemer med dekning, dårligere batteritid, problemer med sms blant annet. 

 

PhoneEasy 624 f.eks er en grei modell, 

 

Eventuelt en av de to siste modellene, PhoneEasy 632 eller 631

 

624 har display i fronten slik at man kan se hvem som ringer uten å svare, ellers er det mye av det samme på dem. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hvor gammel er din gamle far, og hvor teknisk er han? Har en slektning som fikk smarttelefon da han var 75, og det bruker han mye, og har aldri noe tull. Nesten, da.... Det var en Windows Phone-telefon, hvor alle unødvendige apper ble fjernet fra startskjermen, og fra telefonen hvis mulig, og det ble lagt store tiles på startskjermen for de appene han bruker. Han har også en Samsung med taster, men bruker den mindre og mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...