Gå til innhold

Casemod Problemer


Anbefalte innlegg

Som dere alle vet så er en ekte casemod,

et kabinett etc. som man lager selv, ikke bestiller fra microplex.no el.

Men dette skulle ikke jeg behøve å fortelle dere da ;p

 

Så derfor har jeg lenge lett etter et tower som jeg kunne gjøre noe morsomt med.

Å jeg fant ut at en Chieftec var FOR orginalt, men det som er gjennkjennelig på de er jo da døren fremme å buene på Dragon modellene fremme.

 

Derfor tok jeg et Chieftec DG-01W

 

Jeg kjøpte en Svart matt lakk boks, men gikk løs på towere med stikksag først.

Det endte med et dekorativt hull i side døren, lakkert btw, ALT, dvs. håndtaket i side-døren, og alt på baksiden av towere, ble meget t0ft med lilla hurtig-vifte slots,og grønn UV-Reaktiv vifte da ;)

Sagde også hull i toppen til et plexiglass med 80x80 vifte,

må han en fet grill der *grin*

 

Er enda ikke ferdig, tenkte jeg skulle fjerne det TYPISKE kjennetegnet, buene i fronten, skifte dette OGSÅ ut med plexi el. noe kreativt, og tøft, men uorginalt, kanskje mekke neonwire inn i det som kommer der ;p

 

Kom gjerne med tips da.

 

Men, jeg har nesten fiksa alt,skal bytte kabler å fin pusse på det

men det som er problemet er at når jeg har i alt utstyret,dette gjelder både MED å uten "styling".

Når jeg slår på PSU, så kommer det lys i Nettverkskortet, som det skal gjøre

men det dør etter 0.25 sek. akkurat som om noe fjerner strømmen.

tror det er Jordings feil el.

Alt funker i det andre towere mitt.

 

Og igår, første gangen jeg testet towere, så slo pc'en seg på,men dødde etter 2 sek.

Og jeg gjorde en test, jeg tok av ledningen mellom Power-button og HK,

og trykte på knappen. MERK, brukte det towere som funker.

Da skjedde akkurat det samme som første gangen jeg prøvde ny towere, det slo seg på men dødde etter 2 sek.

 

Hva er feil?

Hjelp?

mvh. Helge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du hadde komponentene til pcen ute av kassen da du herja som villest med den... har hørt skrekkhistorier om folk som lar hovedkort og psu og slikt stå igjen mens de borer og sager i kabinettet.. :wow:

 

Men prøv å starte bare psu'en, hvordan ser du her: http://www.overklokking.no/diverse/stromforsyninger.html

 

Du må kanskje sette på en vifte eller noe, noen strømforsyninger vil ikke starte om det ikke er noen belastning på 12V-kanalen.

Om den virker helt fint, kan du skru ut HK fra kabinettet og koble til psu og teste om du får det til å starte (kortslutt de to pinnene der "PWR-ON"-tilkoblingen fra på-knappen på kabinettet skal være).

Ser dette ut til å virke fint, se etter om det er noen stand-off's i kabinettet som ikke passer til plasseringen av hullene på hovedkortet. Disse vil da naturligvis kortslutte HK, veldig vanlig feil å gjøre :)

Lenke til kommentar

Særiøst, dere trur jeg er nabb eller noe? ;p

hihi

 

Selfølgelig hadde jeg alt ute av towere når jeg borra,sagde å lakkerte.

å ALLE kompontene funger.

 

Jeg har alt i det gamle towere mitt nå, å om det ikke hadde fungert,så hadde jeg ikke svart på dette.

 

Jeg har en stygg mistanke om at bryteren i fronten er ødelagt.

Trenger fortsatt tips og hjelp.

 

Alt Fungerte jo i det towere FØR jeg lakkerte å sagde osv.

Ergo brytere kan være ødelagt, men skal også prøve andre standoffs.

 

mvh. Furion

Lenke til kommentar

Tror neppe han har behandla hovedkortet så dårlig at bios blir herpa..

 

JA!! han har jo selfølgelig vært så uforsiktig av han har kortslutta pin 2-3 og reseta selv om pin 1-2 var i!!!

 

Jeg har hvertfall aldri ødelagt noe jeg har tatt ut..

 

Edit: mitt 1000 innleg :)

Endret av jonas22282460
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...