Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva skjer om du blander for mye olje i bensinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på dette pga det kommer en del olje ut av mopeden min... Har bytta pakning og alt! Det kommer ut rett ved gasswiren der og der sitter det en o-ring som jeg har bytta! Hvis dere skjønner hvor jeg mener

post-372778-778230_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Den vil ryke litt mer og miste biiiittelitt effekt, utover det vil du ikke få for mye smøring. Da skal du ha bra mye med for mye olje.
Det går fint.

Hvilken sykkel er det?

Hvor på bildet lekker det?

Endret av Doofen
Skrevet

Det kommer ut ved det avlange hullet på en måte! Der den delen som er skrudd/henger ved siden av skal inn... Har ikke oljepumpe heller blander i bensinen!

Rieju MRX 50 2006

Skrevet (endret)

Kommer ut ved sirkelen og renner ned (følger streken) for så ned på bakken! Olja er rød akkurat som den jeg blander i bensinen!!

post-372778-0-33622100-1431635230_thumb.jpg

Endret av Mars0808
Skrevet

Men... Den delen som er demontert ER jo ei oljepumpe... ?

Kan det være at du har feil O-ring? Har du pakning mellom pumpa og veivhuset?

Gjest Slettet+5132
Skrevet

Ja, det der er oljepumpa ja. Du skrudde den på før du startet den?

Skrevet

Ja du kan fjerne den, men du må ha noe å blinde hullet med da.
Det er ikke et problem at du blander i bensin, det går helt fint.

Gjest Slettet-tDbelX
Skrevet

Høres ut som det er lekk i innsprøytningshullet til oljepumpa. Hvis den ikke er i bruk er det bare å tette hullet og ta av pumpa, da skal det slutte å lekke.

Skrevet

MajorCock! Akkurat det jeg fant ut av ista! Forrige eieren sa at det ikke var oljepumpe og at den var ute av funksjon, men etter en nærmere titt på hele sykkelen fant jeg ut at den var i drift!! Så jeg har blandet både i bensinen + at det var en tank som jeg trodde var til kjølevæske, men den var halvfull med 2 takts olje... Så jeg tømte den og dro ut wiren til oljepumpa... Så satt jeg oljepumpa inn i igjen ettersom jeg har bestilt deksel og ikke har noe annet å tette igjen med

Skrevet

Så jeg tror det rett og slett har kommet for mye olje også har det blitt liggende en del i dekselet til pumpa... For så lekke ut og ned på bakken

Skrevet

Skjønner ikke! Det må være en dårlig pakning elr noe... Lekker fortsatt enda jeg har gjort så pljepumpa ikkke fungerer osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...