Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Oppføre seg på date


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nettopp vært på date med ei bra jente. Gikk tur ved stranda og daten varte i ca. 1 time. Den gikk helt greit syntes jeg. Praten gikk bra, men noen stillheter var det - derfor hadde jeg en usikker følelse da jeg kom hjem. Klem ble gitt både før og etter. 3 timer etter får jeg melding om at hun hadde det kjekt på tur med meg. Dette ga meg en trygghetsfølelse.

 

Etterpå fikk jeg ingen meldinger- noe som gjorde meg litt usikker igjen. Uansett ba jeg med henne ut på tur igjen og hun takket ja til det.

 

Så til hovedtemaet; Hva annet en klem før og etter, samt prat med humor kan man bidra med for å komme nærmere daten? Fysisk kontakt bør jo komme etterhvert noe som jeg skal prøve på. Noen som har tips for å komme nærmere henne? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør henne spørsmål for å vise at du er interessert i henne, men samtidig gi av deg selv. Kanskje prøve å tulle/spøke med henne, som fører til fysisk kontakt. Hvis du klarer det så skaper du fysisk kontakt uten at det blir for seriøst. Noe som igjen gjør det lettere med mer fysisk kontakt. Du må på mange måte klare å bryte den første barrièren. Så vil fysisk kontakt bli mer naturlig for dere begge. 

 

Men ettersom du allerede har fått ja for date to, så er det bare ta det rolig. Fortsett slik du har gjort men eskalere med fysisk kontakt. Prøv deg forsiktig frem og se hvordan hun tar det.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal gjøre det. Tenker at uavhengig av neste date så ønsker jeg å be henne med meg hjem på film og middag. Tror dette vil gjøre det lettere med fysisk kontakt. Armkrogtilbudet er vel nokså sikkert om det ikke er for tidlig. Alternativet er å vente med hjemmedaten og heller være på nøytral grunn først. Men tidspunktet passer bra i og med jeg har huset for meg selv om en uke ca.

Lenke til kommentar

Ingenting i veien med hjemmedate som date nummer tre. Men ville ha sett an hvordan det går på date to først. Du må ikke være for masete. Bare ta det rolig og nyt tiden dere tilbringer sammen. Jo mer du koser deg, jo mer vil hun kose seg. Og desto mer koselig vil det bli på hjemmedaten. 

 

Men selvfølgelig vil det bli lettere, ettersom det ofte vil være en mer avslappet stemning. Spesielt hvis dere har litt vin å kose dere med (usikker på hvor gamle dere er). Bør absolutt vurdere å lage mat sammen også. Er ofte veldig koselig og kan føre dere nærmere. Og det er veldig lett å tulle under matlaging ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Tenker å be henne rett etter neste date. Alternativet er å vente 1-2 dager og sende en melding på Tinder (hvor jeg fant henne!). Dette gjorde jeg sist også. Spørsmålet er om det er litt for lite personlig. Samtidig kan det virke litt masete å be om en hjemmedate med en gang. Alt avhenger selvfølgelig av hvordan det går.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så hadde jeg droppet tinder. Du bør heller spørre om nummeret hennes. Tinder er så upersonlig som du kan få det. Bedre om du sender melding, eller mye bedre om du ringer og spør henne hvis du bestemmer deg for å vente. Når dere har vært på to dater så synes jeg det er naturlig å dele telefonnummer. 

 

Hjemmedate er ofte mye koseligere og mer intimt enn middag ute f.eks. Men kan jo hende hun stusser på hvorfor du akkurat vil at date nummer 3 skal skje hjemme. For alle vet jo hva det betyr hint hint. Men dette er jo bare en dårlig ting som sitter igjen. Date nummer 3 trenger ikke å bety noen ting. Og får håpe hun setter mer pris på invitasjonen enn hva hun mener du kanskje legger bak date nr 3.

 

Men masse lykke til! 

Lenke til kommentar

Synes kyssing er litt tidlig allerede på andre date når en ikke kjenner hverandre så godt. Redd for å skremme henne bort. Hva sier dere jenter? Og hvordan be om date nr 3?

Jenter må du aldri høre på, når det gjelder dette, ved mindre de er eksepsjonelt rasjonelle med selvinnsikt.

Du snakker om vesner som først etterlyser "en mann i forholdet som kan sette meg på plass", "som er litt småfrekk", "en som kan ta styringa".

For å i etterkant klage på hvordan alle menn er kontrollerende og voldelige.

Endret av Drogin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Andre date i dag og den gikk bra! Fikk ikke kysset henne, men fikk en del fysisk kontakt! Nå skal jeg kontakte for date 3 hjemme tenkte jeg. Hor lenge bør jeg vente med det?

 

Tenkte forresten filmkveld med nul foreldre hjemme. Det bør slå an.

Endret av Bergesen
Lenke til kommentar

Ikke spør om hun kan sove over. Da virker det bare som du er desperat, og at du bare er ute er ett knull. Ettersom dere har så vidt fysisk kontakt og ikke har kysset, så er overnatting et altfor mye å spørre om. Men avhenger selvfølgelig litt på hva slags type jente hun er.

 

Du kan for all del fortsette med den fysiske kontakten. La kanskje hun ta initiativet til litt mer. Se hva hun vil, ikke bli for klengete. Hvis du får til å småflørte med henne mens dere lager middag. Så vil det nok komme naturlig fra hennes side hvis hun vil kose mens dere ser film. 

 

Eller så har føler jeg at veldig romantiske filmer eller en god skrekkfilm er veien å gå når det kommer til film valg. Avhenger selvfølgelig litt på hva slags jente du har med å gjøre. 

 

Ikke tenk at du skal få til et kyss. Da kommer du til å tenke alt for mye på det, bare la det komme naturlig. 

Lenke til kommentar

Uavhengig av jeg får et kyss eller ei, så vil vel å se en film hvor en sitter hver for seg bety at det kun er vennskap. Sinnsykt kleint. Er muligheten der, vil jeg prøve, men som du sier må en se det an. Det enkleste under filmen vil vel være å sette seg litt tett med henne og si "kom her bort da" eller noe. Eller bare smyge armen på sofaen og rundt henne?

Lenke til kommentar

Uavhengig av jeg får et kyss eller ei, så vil vel å se en film hvor en sitter hver for seg bety at det kun er vennskap. Sinnsykt kleint. Er muligheten der, vil jeg prøve, men som du sier må en se det an. Det enkleste under filmen vil vel være å sette seg litt tett med henne og si "kom her bort da" eller noe. Eller bare smyge armen på sofaen og rundt henne?

 

Nja det trenger ikke nødvendigvis å bety det. Det er tross alt bare 3. daten deres. Og hvis jenta er litt sjenert så tar det ofte litt lengre tid før det blir kyssing og kosing. Viktigste er vel at du må se hva hun føler seg komfortabel med. Har opplevd jenter som koser inntil meg allerede på første date. Mens andre har vært mer tilbaketrukket, men har alltid kommet seg etterhvert.  

Har bare prøvd å smyge armen rundt ei jente to ganger, gjorde det ekstra kleint med å gjespe. Var selvfølgelig bare tull. Men jenta smilte og syntes det bare var morsomt. 

Men som oftes de gangen jeg ser film med ei jente så pleier det å være hun som tar initiativet til å komme nærmere.   

 

"Kom bort her" kan bli sett på som frekt, og ofte veldig kleint...

Lenke til kommentar

Okei, takker for hjelp!

 

Har selv på følelsen at hun liker at jeg er fysisk med henne. Må nesten se det an. Synes selv det er vanskelig å se om hun føler seg komfortabel. En hånd over skulderen hennes kan jo virke litt skremmende. Samtidig velger jo hun selv å komme på date nr 3 i tillegg til å kjøre 24 km for å komme hit. Hun gjør vel ikke det kun for vennskap for en gutt.

Endret av Bergesen
Lenke til kommentar

Skal ikke uttale meg så veldig mye om hva hennes intensjoner er. Men synes ikke selv at 24km er så veldig langt. Men jeg hadde ikke selv blitt med på date nummer 3 hvis jeg ikke likte personen. Så håper for din del at hun ser på det som en date, og ikke bare henge sammen som venner. For du tar deg tydeligvis tid til å finne ut hva du kan gjøre for at det skal være best mulig. 

 

For all del. Bare ta det rolig. Ingen vits å stresse med fysisk kontakt eller kyssing. Skjer det så skjer det. Er mye mer spennende på den måten enn at man skal drive å planlegge at det skal skje. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uavhengig av jeg får et kyss eller ei, så vil vel å se en film hvor en sitter hver for seg bety at det kun er vennskap. Sinnsykt kleint. Er muligheten der, vil jeg prøve, men som du sier må en se det an. Det enkleste under filmen vil vel være å sette seg litt tett med henne og si "kom her bort da" eller noe. Eller bare smyge armen på sofaen og rundt henne?

 

Nja det trenger ikke nødvendigvis å bety det. Det er tross alt bare 3. daten deres. Og hvis jenta er litt sjenert så tar det ofte litt lengre tid før det blir kyssing og kosing. Viktigste er vel at du må se hva hun føler seg komfortabel med. Har opplevd jenter som koser inntil meg allerede på første date. Mens andre har vært mer tilbaketrukket, men har alltid kommet seg etterhvert.  

Har bare prøvd å smyge armen rundt ei jente to ganger, gjorde det ekstra kleint med å gjespe. Var selvfølgelig bare tull. Men jenta smilte og syntes det bare var morsomt. 

Men som oftes de gangen jeg ser film med ei jente så pleier det å være hun som tar initiativet til å komme nærmere.   

 

"Kom bort her" kan bli sett på som frekt, og ofte veldig kleint...

 

Har opplevd selv at dersom man ser på film i sofaen, er jenta som oftest raskest til å "make a move"

Lenke til kommentar

Helt enig med "hvorre" som skriver at du må fort ut av vennesonen. Det er kjempeviktig! Det blir så utrolig mye verre hvis man venter. Jeg datet en fyr for noen år siden hvor vi ikke kysset før femte daten. Vi var unge og litt forsiktige begge to, og for hver nye date uten å ha kysset så blir terskelen for å kysse så mye høyere. Det blir etter hvert en veldig stor greie og bare kleint. 

 

Middagsdate er veldig hyggelig! Du kan tøyse og tulle med henne når dere lager mat, og du bør prøve å ta på henne under matlagingen slik at den første barrieren er brutt før dere setter dere i sofaen for å se film. Du kan for eksempel ta henne på skulderen når du tøyser med hun eller du kan ta henne nederst på korsryggen/i livet og geleide henne bort hvis du for eksempel skal ha noe i skuffen og hun står i veien. Særlig den siste med å ta på korsryggen er noe mange jenter liker og er en ganske uskyldig med likevel flørtete handling. Jeg synes det blir MYE mer avslappende og lettere med nærhet i sofaen når man allerede har tatt litt på hverandre under matlagingen. 

 

Som en jente som fortsatt er litt forsiktig i starten med nye gutter så synes at det kan være ganske skummelt å ta initiativ når man sitter i sofaen, men jeg har jo som regel veldig lyst. Så hvis hun ikke smyger bort til deg så må du ikke tenke at hun ikke har lyst, mest sannsynlig tør hun bare ikke:) Hvis vi ikke har hatt noe fysisk kontakt før så foretrekker jeg at fyren smiler og spør om jeg "ikke kan komme bort til han"eller noe i den duren. Hvis vi har tatt litt på hverandre og det er en leken og avslappet tone så synes jeg at en arm som bare smyger seg over er fint. Og blir det god stemning så kan du jo kysse henne når hun ligger i armkroken din. Hvis ikke det skjer, så ville jeg anbefalt å kysset henne når hun drar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...