Gå til innhold

Microsoft tjener 80 % mer på Office 365-abonnentene


Anbefalte innlegg

Kommer nok aldri til å bruke noe enn Office så lenge landskapet er som det er idag.

 

Ingen som kan tilby meg samme funksjoner i en pakke som det Office gjør.

 

OneNote på Surface er for eksempel helt fantastisk å bruke for meg som student!

 

Hjelper selvfølgelig også litt at jeg kan få Office kraftig rabbatert via Expertzone programmet til Microsoft. ;)

 

bruker Skydrive ganske mye også, og synes det er helt greit til mitt bruk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

MS stiller egentlig veldig sterkt på papiret når man tenker på at Office 365 koster omtrent det samme som Dropbox og kommer med 1 TB skylagring. Problemet er bare at OneDrives hastighet ikke er bra nok til at den kan regnes som en praktisk og konkurrerende løsning. Hvis de klarer å rette opp det, tror jeg virkelig de vil klare å overta markedet.

 

Right men skydrive har en hard cap på 20.000 filer så selv om de totalt sett kan være på noen hundre GB så får du ikke lagret mer der. Nå har du heller ingen form for backup av alt du har på microsoft sine servere så bedriftene burde samtidig ha en løsning for det satt opp, har sett hos våre kunder flere ganger situasjoner som har oppstått der de har mistet data fordi det er ingen måte å gjenopprette det på.

 

Begrensningen på 20000 filer gjelder kun Onedrive for bedrifter, ikke forbrukerutgaven. Hva backup angår, så er ikke OneDrive ment for backup, men filsynkronisering, så bedriftene må selvsagt sørge for å ta backup av filene lokalt. Du må bare klare å banke dette inn i skallene til kundene dine på et vis. :-)

 

 

Kan bekrefte dette - kjørte en test i forrige uke der jeg lastet opp ca. 57k filer til OneDrive (det gikk forøvrig ekstremt tregt). Av en eller annen grunn har bedriftsutgaven flere restriksjoner som forbrukervarianten ikke har.

 

Hva mener dere forresten med at det ikke finnes backup? Skylagring er jo normalt en god backup, i og med at du kan gjenopprette slettede filer og tidligere versjoner av filer.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg hater disse abonnement greiene, jeg foretrekker å betale for det en gang og så eie det til odel og eie

Du eier aldri programvare du har betalt for, du har bare kjøpt en rett til å bruke programvaren. I bedriftsmarkedet er til og med denne retten ofte tidsbegrenset.

Lenke til kommentar

Verdien av office 365:

1. Nåverdien av kjøpene blir lavere for kjøperen grunnet utsatt betaling = billigere

2. Ingen enorm engangskostnad hjelper på likviditeten til kjøperen og reduserer risiko

3. Inkludert skytjenester

4. Uovertruffen support som gjerne gir deg en time av sin tid for å installere word for deg som igjen fører til redusert nedetid og høyere verdiskaping

5. Produkter med de funksjoner du trenger i dag

 

Ja, utrolig nok har DeGrot ingen faglig bakgrunn i sin påstand.

 

For de som ikke ser verdien:

1.Office produktene er ment for profesjonelle, studenter og entreprenører.

2.Nedetiden har ingen tapt verdi for dere da tiden deres ikke koster dere noe.

3.Open source er ofte gratis men likevel verdiløst for bedrifter grunnet oppetid og service

4.Dere er ikke nødt til å foreta opplæring av ansatte.

 

Skribenten av artikkelen er trolig pinlig klar over dette men unngår å skrive seriøse artikler da de ikke trekker klikk. Og når bedrifter ikke villig til å betale for positive artikler på nettstedet poster skribentene slander og hat- artikler(se f.eks lenovo sakene til tek som garantert vil føre til søksmål på lang sikt).

 

Manglende kunnskap og manglende etikk samtidig som at seriøse gratisartikler kuttes var ikke helt det vi ble lovet med introduksjonen av "ekstra".

Er vel å ta i litt å kalle engangskostnaden enorm? Atw
Lenke til kommentar

 

 

MS stiller egentlig veldig sterkt på papiret når man tenker på at Office 365 koster omtrent det samme som Dropbox og kommer med 1 TB skylagring. Problemet er bare at OneDrives hastighet ikke er bra nok til at den kan regnes som en praktisk og konkurrerende løsning. Hvis de klarer å rette opp det, tror jeg virkelig de vil klare å overta markedet.

Right men skydrive har en hard cap på 20.000 filer så selv om de totalt sett kan være på noen hundre GB så får du ikke lagret mer der. Nå har du heller ingen form for backup av alt du har på microsoft sine servere så bedriftene burde samtidig ha en løsning for det satt opp, har sett hos våre kunder flere ganger situasjoner som har oppstått der de har mistet data fordi det er ingen måte å gjenopprette det på.

ikke bare det, One drive lagrer ikke filer med enkelte typer spesialtegn, ganske talentløse. AtW
Lenke til kommentar

 

 

MS stiller egentlig veldig sterkt på papiret når man tenker på at Office 365 koster omtrent det samme som Dropbox og kommer med 1 TB skylagring. Problemet er bare at OneDrives hastighet ikke er bra nok til at den kan regnes som en praktisk og konkurrerende løsning. Hvis de klarer å rette opp det, tror jeg virkelig de vil klare å overta markedet.

Right men skydrive har en hard cap på 20.000 filer så selv om de totalt sett kan være på noen hundre GB så får du ikke lagret mer der. Nå har du heller ingen form for backup av alt du har på microsoft sine servere så bedriftene burde samtidig ha en løsning for det satt opp, har sett hos våre kunder flere ganger situasjoner som har oppstått der de har mistet data fordi det er ingen måte å gjenopprette det på.

ikke bare det, One drive lagrer ikke filer med enkelte typer spesialtegn, ganske talentløse. AtW

 

Dette må vel være bedriftsutgaven igjen? Hvilke filendelser er det som ikke virker, så kan jeg enkelt teste det i den gratis forbrukerutgaven.

 

Jeg lurer forøvrig fortsatt på hva folk mente om at OneDrive ikke er backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...