Gå til innhold

Google Posisjonslogg viser meg på steder og kilometer unna fra hvor jeg har vært.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GPS virker jo ikke innendørs så om wifi går i dvale er det vel GSM basestasjonen en har igjen som lokasjon.

Og uten triangulering med kun en tilgjengelig basestasjon blir denne registrert i location.

 

Greit nok det, men 6 km unna er vel litt drøyt.

Lenke til kommentar

Basestasjoner har lang rekkevidde.

 

Sitat Wikipedia

En basestasjon kan betjene mobiltelefoner som er inntil 35 km unna. En utvidet versjon kan betjene mobiltelefoner opptil 70 km unna. Sistnevnte brukes i noen tilfeller langs kysten. Endel av programvaren som styrer disse prosessene er utviklet ved SINTEF i Trondheim.

Lenke til kommentar

Basestasjoner har lang rekkevidde.

 

Sitat Wikipedia

En basestasjon kan betjene mobiltelefoner som er inntil 35 km unna. En utvidet versjon kan betjene mobiltelefoner opptil 70 km unna. Sistnevnte brukes i noen tilfeller langs kysten. Endel av programvaren som styrer disse prosessene er utviklet ved SINTEF i Trondheim.

 Jeg bor i Sandvika i Bærum og det sto at jeg befant meg på Skui. Det er utallige basestasjoner imellom. Men takk for svar :-]

Lenke til kommentar

Poenget er at posisjonering uten GPS lock ikke er verdt noe.

Sist jeg var i København viste google at jeg hadde reist att og frem fra hotellet mens jeg var på hotellet hele tiden.

Etter dette slo jeg av loggingen på Google sidene. GPS bruker jeg ikke (eller kun for å finne et utested etc) da det tas for mye strøm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei.

 

Jeg gikk gjennom min google posisjonslogg og noen dager er jeg på steder mange kilometer unna og til tider på døgnet jeg ikke er våken. Telefonen min har jeg alltid ved min side., Har noen andre opplevd dette?

 

Eneste forklaringen er at du går i søvne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Jeg gikk gjennom min google posisjonslogg og noen dager er jeg på steder mange kilometer unna og til tider på døgnet jeg ikke er våken. Telefonen min har jeg alltid ved min side., Har noen andre opplevd dette?

 

Eneste forklaringen er at du går i søvne...

 

:rofl:

Lenke til kommentar

Nei, fordi det er bare når jeg er hjemme at problemet oppstår. Google bruker, i tillegg til GPS, mobilmaster og wifi til å finne steder. Desverre er ikke dette systemet feilfritt. Kanskje er det en base med samme id i Armenia. 

 

Har totrinns verifikasjon av passord på google. Og passord bytter jeg flere ganger i året. + 2 trinnsverifikasjon med kode på sms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...