Gå til innhold

Ligger etter med studiepoeng


Anbefalte innlegg

Sitter her og er oppgitt ,men har meg selv å takke. Fant ut at jeg ligger igjen med 66 studiepoeng, der 7,5 studiepoeng er fra i fjor, som jeg skal ta igjen i år. De tidligere studiepoengene er fra når jeg gikk fagskolen, men sluttet rett før 1.året var slutt pga flytting videre og andre ønsker. 

 

Er det mulig å få "kompetansebevis" for 1.semesteret på fagskolen, da det er fullførte fag? Eller har det seg sånn at jeg måtte ha fullført begge årene? Med tanke på høgskole og om man tar ett fag der, så får man jo dette med seg videre, så hvorfor skulle ikke dette fungere med fagskole?

 

Noen som har vært borti noe lignende? 

Isåfall hva gjorde du?

Tenkte å prøve å få kontakt med fagskolen i morgen, forhåpentligvis få noe bekreftelse på at jeg har tatt de fagene og videre sende de til lånekassen for å få igjen de 30 studiepoengene som jeg ligger etter med.

 

Takk for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet noe?

hei :) jeg var i samme situasjon som deg hvertfall ang studiepoeng, jeg hang etter i 60 poeng og da jeg skulle søke om støtte så fikk jeg ikke støtte fra lånekassen så åtte betale alt selv!! jævlig kjipt! så med tanke på støtte fra lånekassen så ligger du dårlig ann! men ja ring lånekassen!

Lenke til kommentar

Jeg mener det står på Lånekassen sine nettsider at grensen er 60 studiepoeng. Dersom etterslepet overstiger 60 studiepoeng får man med andre ord ikke støtte, men dersom en "bare" ligger 60 studiepoeng bak er man fortsatt kvalifisert for godkjent søknad. Du må således klare deg uten støtte fra Lånekassen frem til etterslepet er på 60 studiepoeng eller lavere. Husk at søknadsfristen for høstsemesteret ikke er før i november, og du får dermed støtte når du har tettet igjen gapet på seks studiepoeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...