Gå til innhold

[Løst] Hva er fordelene med mer RAM/Minne?


mitha11

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er helt ny her på forumet. Jeg håper jeg gjør det riktig og poster det riktig.

 

Jeg har 8GB RAM/minne og har tenkt til å oppgradere til 32GB og jeg lurer på hvilken fordeler det er å oppgradere dette.

 

Jeg har sett noen sider, men er for det første ikke så god i engelsk også finner jeg ikke en side som forklarer det så godt, så da tenkte jeg at jeg kunne spørre om dette her.

 

På forrhånd takk! :D

 

mirtha11

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger du ikke så mye minne ( mer en du har) så er det ingen fordel. 

Om du trenger mer minne og er tom for det så blir det en fordel å ha mer. 

alternativet er å bruke harddisk/ssd som mellomlagring av minnedata og det er mye mye tregere en lagring på ram. 

 

En fordel er at du kan kjøre ramdisk med så mye minne.

Lenke til kommentar

Trenger du ikke så mye minne ( mer en du har) så er det ingen fordel. 

Om du trenger mer minne og er tom for det så blir det en fordel å ha mer. 

alternativet er å bruke harddisk/ssd som mellomlagring av minnedata og det er mye mye tregere en lagring på ram. 

 

En fordel er at du kan kjøre ramdisk med så mye minne.

Takker for svar. Kan RAM ha noe å si på om spill og sånt klikker? Fordi jeg har Asus GeForce GTX 970 skjermkort og en ganske bra prossesor, men jeg la ned GTA V og åpnet det en del ganger etter hverandre fordi jeg sjekket noe på nettet også¨stoppet alt., Det eneste som vriket var samtalen på skype, men fikk ikke gjort noe. Så kanskje det kan hjelpe med mer ram? :)

Lenke til kommentar

Har aldri vært borti noe spill som krever 6GB ram. Har 8GB selv og aldri trengt mer.

Tror du det kan være noe galt siden den brukte så mye?

 

Jeg hadde skype, GTA V og nettleseren med Diskusjon.no oppe. Det er vel ikke så mye det?

 

Jeg ser at nå som jeg kun har Skype og nettleseren med kun Diskusjon.no oppe, så bruker den 1.8GB (23%).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det med at gta v klikket etter alt tab var pga en bug som ble fikset på siste patch. Har selv vært ute for dette problemet, og det skyldes ikke manglende ram da jeg har 16gb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...