Gå til innhold

HTC M9 vs Huawei P8


Anbefalte innlegg

Nå har jeg kun hatt HTC telefoner siden 2010, er på min 6 HTC telefon nå, M8.

Så har vi kommet til 2015 og det er på tide å kjøpe ny telefon igjen ;). Har gått å siklet litt på Huawei Mate 7, siden jeg så en kul reklame for den nede i India i fjor, men ble aldri noe kjøp, siden jeg kjøpte M8 i september i fjor.

 

I år vurderer jeg å være helt gæren og faktisk kjøpe Huawei P8 Gull 64GB versjonen. HW har jo gitt den 9/10 og VG fulgte opp med 6 er (nå var vel artikkelen fra HW, men likevel).

Av det jeg har lest osv, så vil ikke oppgradering fra M8 til M9 være det store. Men med P8 får jeg 1 GB RAM mer enn i dag, samt 64 GB intern lagring, mot M8s 10 GB interne lagring (tilgjengelig plass)

 

CPUen er vel hakket bedre på M9, men P8 ligger ikke langt bak. Og P8 er i alle fall raskere enn M8.

 

Jeg er personen som aldri kommer til å eie en Iphone (WTF har skjedd med prisen der...) og føler at ALLE som ikke har Iphone har Samsung (som jeg fikk se å teste nede i India når jeg var der nå, og må innrømme er en pen og kraftig telefon). Jeg liker liksom å være litt utenfor, derfor har jeg likt HTC. Liksom de med mer peil som har HTC, og resten er bjellesauer som bare følger trenden. :D

 

Huawei er det i alle fall få som har (kjenner ingen som har en, og har aldri sett noen ha en). Så passer meg utmerket.

 

M9 ligger på 7.000 kroner.

P8 64 GB som jeg har forhåndsbestilt ligger på 4.495 kroner.

 

Noen grunn til at jeg ikke skal kjøpe P8 og heller gå for M9? Iphone og Samsung er uaktuelle uansett, kun av prinsipp. (til og med S6 Egde virkelig var en fin telefon altså)

 

PS! Økonomi er ikke avgjørende i dette tilfellet, jeg har råd til både Samsung, HTC og Huawei, men pris kontra hva man får sier fornuften at P8 er et riktig valg.

Endret av myhken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P8 virker som en knalltelefon, og ser ingen store grunner til å ikke kjøpe den... bortsett fra batteritiden. Iallfall reviews som jeg har lest.

Nå har jeg eid en Z3 Compact et par måneder, og kommer aldri til å gå for en telefon som ikke gir like lang eller lenger batteritid. 

 

Hvorfor skal du oppgradere fra HTC M8 dersom du er fornøyd? Det er verdt å tenke på hvilke egenskaper du vil ha i en ny tlf, som du ikke har nå i din M8.

 

Just my 2 cents. 

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du oppgradere fra HTC M8 dersom du er fornøyd? Det er verdt å tenke på hvilke egenskaper du vil ha i en ny tlf, som du ikke har nå i din M8.

 

Just my 2 cents. 

 

Fordi jeg liksom tar meg råd til å kjøpe en ny telefon hvert år, så enten bytter jeg før sommeren eller etter. Med lanseringen av P8 blir det før sommeren denne gang. Og det som irriterer meg med M8 er intern lagring (10 GB), nå har jeg jo et SD kort til bilder og slikt, men likevel fylles det opp med oppdateringer osv.

Bruker CCleaner Mobil utgaven for å rydde opp en gang i blant. Men skal jo ikke være slik på en telefon.

Det problemet ville jeg jo fått på M9 også, men får garantert ikke det på P8.

 

PS! ang batteri på P8..de skal kunne få ut ganske så mye av batteriet på grunn av den smarte CPUen, som egentlig er 2 fire kjernes CPUer som jobber på ulike tidspunkt, den ene er bygd særlig for å holde strømbruken nede.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gikk du for Huawei P8? Er du fornøyd? 

 

Vurderer å kjøpe nettopp denne telefonen. 

 

Nei, jeg gikk for Samsung S6 Edge denne gangen. Ble litt sur da jeg var lovet en 64GB versjon av Huawei telefonen på komplett.

Så endrer de plutselig spesifikasjonene, og så fikk man bare en 16 GB telefon. Da avbestilte jeg, og så tenkte jeg at siden jeg uansett skulle prøve noe nytt i år (ikke M9) så ble det topp telefonen S6 Edge. (den er jeg veldig fornøyd med ;) )

Men det frista veldig å prøve Huawei. Så kanskje neste år...om de kommer med en modell som ligger i toppsjiktet, men likevel er billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...