BrokenTomato Skrevet 25. april 2015 Skrevet 25. april 2015 Hei, Vi har kjøpt to stk. lenestoler over disk i butikk. Stolene hadde 3 ukers leveringstid, så når disse var tilgjengelig dro vi og hentet stolene. Når vi får dem hjem så er det mangler på begge stolene. Den ene er helt umulig å bruke (Får ikke montert den), mens den andre er skjev i setet. Jeg tar kontakt med kundeservice, og får beskjed om at de vil reparere stolene ved å sende oss to nye seter (Man kan dele opp stolen i både ryggdel og setedel). Årsaken var produksjonsfeil på begge stolene. Disse setene må dog produseres og vi må vente i 1 måned før vi får de nye setene. Fast forward til i dag, vi fikk levert en eske i går, og leverte da samtidig de to setene vi hadde tilbake. 2 minutter etter at leveransekaren har dratt, så åpner jeg esken og ser at vi har mottatt to stk. stolrygger. Mao. sitter vi nå med 4 rygger og 2 rammer. Vi prøver å ringe til transportselskapet, men får ikke kontakt. Har allerede sendt e-post til kundeservice, men grunnet mye frustrasjon så ønsker vi i utgangspunktet og angre hele kjøpet. Hvordan stiller vi i forhold til dette når vi har handlet over disk? Eller må vi bare godta å vente enda en måned på å få levert riktige seter til stolene? Tips mottas med takk. Mvh, Jørgen
BIGG Skrevet 25. april 2015 Skrevet 25. april 2015 DoA er et begrep som ikke er definert noe sted i lovverket... Forbrukerkjøpsloven gjelder, uansett om et produkt er DoA eller om feilen oppstår på et senere tidspunkt. 3
Emancipate Skrevet 25. april 2015 Skrevet 25. april 2015 Dere har ikke angrerett ved kjøp over disk. Men dere skal i utgangspunktet ha det dere har betalt for, til den tiden det er avtalt. 2 måneder over er ganske lenge for en stol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå