Gå til innhold

Fotograf i konfirmasjon.


Anbefalte innlegg

Jeg skal ta bilder i konfirmasjonen til min nevø. Ønsker tips til strategi, utstyr, feller og lignende.

Har mft med nok av objektiver, og aps-c (Pentax) med noen objektiver. Ser for meg kirke med dårlig lys, utebilder med muligheter for mye vær, og innebilder under middagen med ikke så mye lys.

 

Jeg vil helst ikke bruke blits.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lurt å bruke utstyret på forhånd i så dårlig belysning som du skal bruke det i da, så er du forberedt på det du klarer få ut av det. Det beste er å prøve ut selv, råd på forum kan være så mangt, de kommer fra de med erfaring i å bruke kamera - men også fra de med erfaring i å lese om andres erfaring på nett og gi råd ut fra det. Det er vanskelig å skille disse gruppene fra hverandre, om du da ikke kjenner til fotografene du får råd av ved at du har sett bilder de tar.

Endret av pybalto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ekstern blits i vegger og tak er et fint råd. Men kanskje ikke i kirka. Bruker være høyt til taket, og veggen kan være et stykke unna. Glemte skrive en ting, om du tar litt bilder i dårlig belysning på forhånd, og skulle oppleve det at bildene ikke blir slik du tenker. Da kan du spørre mer spesifikt om råd. "Hvorfor ble ikke dette sånn som jeg tenkte?" - f.eks. Og da er det lettere for folk å kikke på exif-infoen, og gi alternative innstillinger på kameraet. Hva om sola titter frem på utebildene, det er etter mitt skjønn vanskeligere enn "mye vær". 

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...