Gå til innhold

Dårlig kvalitet i distansen.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I mange PC spill har jeg både dårlig textures og litt "pikselert" i distansen. Ett annet ord for det er "blokkete". For eksempel på trær er det små mellomrom på kvister for eksempel, men når jeg kommer nærmere blir det mer "helt". Dette ser jeg i det siste også på GTA V og jeg får ikke fikset det. Her er specsa mine:

 

i5 4670k, Overklokket til 4.4 ghz

GTX 770

Benq 24" LED GL2450HE

8 GB RAM

 

Jeg kjører alt må maks utenat MXAA som er skrudd av og alt på advanced settings er skrudd av.

Jeg vil bli kvitt dette problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ta ett bilde å legge ut? Vanskelig å si så mye, uten å få se hvordan det faktisk ser ut.

Hvordan gjør jeg det? 

Skrevet

Høres ut som motion blir. Blir kalt depth of field i gta v. Noe dritt er det hvertfall så bare skru det av uansett :)

Motion blur og DOF er to helt forskjellige ting.

Du kan se om du kan skru av "depth of field", eller du kan prøve å øke "anti aliasing" og/eller "anisotropic filtering".

Skrevet

 

Høres ut som motion blir. Blir kalt depth of field i gta v. Noe dritt er det hvertfall så bare skru det av uansett :)

Motion blur og DOF er to helt forskjellige ting.

Du kan se om du kan skru av "depth of field", eller du kan prøve å øke "anti aliasing" og/eller "anisotropic filtering".

 

Anti Aliasing så ut til å funke, men det spiser gpuen min.

Skrevet

AF er jo det som gjør bildekvaliteten på avstand bedre...

 

Anisotropic Filtering

 

 

filtering.jpg

Den så mer pikselert ut en dårlig kvalitet på avstand mente jeg :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...