Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er på leting etter et nytt surroundanlegg. De skal brukes sammen med en Pioneer VSX-922K receiver, og en XTZ 10" subwoofer. Rommet de skal stå på er rundt 25 m2. Bruksområder er film, men også musikk. Av og til vil jeg spille høyt og kanskje lenge. 

 

Jeg har sett litt på to pakker, men kan ikke så veldig mye om dette, så vil gjerne ha innspill på hva jeg burde velge.

 

 
  1. Klipsch høyttalerpakke fra Komplett. Med rabattkode får man disse til 8990,-
  2. Q Acoustics høyttalerpakke fra Soundgarden. 

Designmessig liker jeg de fra Q Acoustics best, men nå er det jo selvfølgelig lydkvaliteten som er viktigst. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt sagt er Klipsch og Pioneer en kombinasjon man helst ønsker å unngå på grunn av lydsignaturen.

 

Pioneer er gjerne noe frisk i lyden og da vil man gjerne unngå høyttalere med samme egenskaper.

 

Q Acoustic høyttalerene har jeg ikke veldig mye erfaring med så jeg ville oppsøkt Soundgarden for en test. Kanskje du også får mulighet å prøve med din egen forsterker dersom du medbringer den.

Lenke til kommentar

Klipsch til Pioneer kan bli slitsomt, men ikke nødvendigvis. Samtidig er det eneste pakke jeg ville benyttet pga de er såpass lettdrevne og en vsx922 har begrenset med muskler.

Kjør romkorreksjon og deretter gå inn i equalizeren som er satt etter korreksjonen og juster ned en tanke på de øvre frekvensene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...