Gå til innhold

[Løst] Sletting av antivirusprogram - slipper de ut viruset igjen?


Anbefalte innlegg

Jeg har lastet ned en gratisversjon av et antivirusprogram; i mitt tilfelle har jeg fulgt denne tråden til punkt og prikke; for å bli kvitt et virus. Når denne gratisperioden går over ønsker jeg å bytte tilbake til avast (idiotfeil gav meg viruset, ikke avast sin skyld her); vil det det viruset komme tilbake på pcen når jeg sletter antivirusprogrammet? De skal være slettet nå, men noen holder dem jo bare under "karantene"

 

Takk for svar. Er litt n00b på dette som dere sikkert skjønner! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lastet ned en gratisversjon av et antivirusprogram; i mitt tilfelle har jeg fulgt denne tråden til punkt og prikke; for å bli kvitt et virus. Når denne gratisperioden går over ønsker jeg å bytte tilbake til avast (idiotfeil gav meg viruset, ikke avast sin skyld her); vil det det viruset komme tilbake på pcen når jeg sletter antivirusprogrammet? De skal være slettet nå, men noen holder dem jo bare under "karantene"

 

Takk for svar. Er litt n00b på dette som dere sikkert skjønner! :)

Kan ikkje seie dette 100% sikkert, fordi det varierer gjerne fra noen program til andre, men har hatt 4-5 virusprogram, har hendt eg har hatt ganske alvorlige virus som ble såtte i karantene. Når virusprogrammet ble sletta hadde eg ikkje problem med virus etterpå.

 

Men meiner de fleste virusprogram som er noen lunde serriøse sletter virus og trojanere m.m etter de har funnet det. Norton gjer vertfall da. Om du ikkje har alternativet, regner eg med det er gjort?

 

Nøyaktig hva lasta du ned for å fjerne virusene / malwaret?

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar

Det hadde vært et herlig program! :-). "Nei, hvis du ikke vil bruke oss lenger, slipper vi ut og reaktiverer virus på maskina di igjen!"  :)

 

Du kan være helt trygg. Viruset blir bare en ufarlig fil når det ligger i karantene, du kan fint åpne fila igjen for nysgjerrighet uten at det utgjør noen fare.

De fleste sikkerhetsprogramvare lar deg slette det som ligger i karantene også om du ønsker å rydde opp i slike filer før du avinstallerer.

 

Ellers kan du fint avinstallere og installere nytt program uten å tenke på noe av dette.

Endret av pijano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...