Gå til innhold

Skal bygge PC til kjæresten min!


Anbefalte innlegg

Skal bygge ny PC til kjæresten min, budsjett 8 000,- inkludert skjerm og tastatur.

Men jeg finner ut at hvis jeg plusser på 2000 kroner så får jeg bort i mot dobbel ytelse.

CS:GO er det som hovedsaklig blir spilt.

 

Hvordan er de 2 oppsettene jeg la til som vedlegg? tilbakemelding hadde vært fint. Takk!

 

(Alt er på NetOnNet)

 

 

Oppsett 8000,-

 

GPU: Sapphire Sapphire R7 260X 2GB

CPU: AMD A-Series A6-6400K 3,9GHz (dual core)

HK: ASUS A68HM-PLUS 

PSU: EVGA 500W White

 

Oppsett 10 000,-

 

GPU: MSI GeForce GTX960 Gaming 2GB

CPU: Intel Core i3 4150 3,5GHz (dual core)

HK: Gigabyte GA-B85M-DS3H

PSU: EVGA 500W White

post-229405-0-63393400-1429030158_thumb.png

post-229405-0-46183300-1429030164_thumb.png

Endret av Kimmi1996
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bygge ny PC til kjæresten min, budsjett 8 000,- inkludert skjerm og tastatur.

Men jeg finner ut at hvis jeg plusser på 2000 kroner så får jeg bort i mot dobbel ytelse.

CS:GO er det som hovedsaklig blir spilt.

 

Hvordan er de 2 oppsettene jeg la til som vedlegg? tilbakemelding hadde vært fint. Takk!

 

(Alt er på NetOnNet)

 

 

Oppsett 8000,-

 

GPU: Sapphire Sapphire R7 260X 2GB

CPU: AMD A-Series A6-6400K 3,9GHz (dual core)

HK: ASUS A68HM-PLUS 

PSU: EVGA 500W White

 

Oppsett 10 000,-

 

GPU: MSI GeForce GTX960 Gaming 2GB

CPU: Intel Core i3 4150 3,5GHz (dual core)

HK: Gigabyte GA-B85M-DS3H

PSU: EVGA 500W White

Ikke kjøp dual-core, mitt tips..

 

https://www.komplett.no/komplett-gamer/838799

 

Gå for den der, du kan velge mellom win7 eller win8.1

Lenke til kommentar

Nå står jeg på jobb, hadde bare tid til å sette opp ett forslag i 10k klassen, men det er fullt mulig å få mye bedre ytelse enn det du har skissert. Hvis du er villig til å fire litt på enkelte ting kan du tilogmed slå til med en r9 290 på denne pakka. Jeg har inkludert Modulær varianten av CX600, den ikkemodulære er billig nok til å bikke deg under 10k.

 

EDIT: Dette er satt opp på komplett.no, har ikke rukket å plyndre the usual suspects for andre priser, men med en par timer graving kan du garantert skave av noen hundrelapper til. Komplett har også gratis levering til pickup-points. om det er et poeng der du bor.

 

Og ja, R9 280x danker fortsatt ut gtx 960 med god margin, her har du også den beste bin clocka i5'n til ikke idiot pris.

alN6cXls.jpeg

 

 

Her er forslag 2, nå med r9 290. Har her gått ned til budsjettmodellen for i5, fullt kapabel og mer enn nok til gaming, PSU'n er også bytta ut. Noen av tingene på lista er på tilbud kun i kort tid, spesiellt strømforsyningen. (24% eller 190 kr)

 

ZC81Tml1.jpeg

 

Jeg skal ta meg en mer nøye gjennomgang når jeg kommer meg hjem i ettermiddag. Se om ikke jeg får krøpet enda noe under 10k og plusse på et tastatur.

Endret av Saggy
Lenke til kommentar

 

Ja jo, definitivt bedre. Skjønt, bra kan vel diskuteres

 

Det er en i5 cpu med ssd og siste generasjon skjermkort, gtx 960.

 

Det er en bra gaming maskin, en skal være veldig kresen og knapt ha et liv for å ikke bli fornøyd, spør du meg :)

 

Dette er et oppsett for en kjiping i mine øyne, PC er så billig uansett at man kan like gjerne ha noe av det beste.

Lenke til kommentar

 

 

Ja jo, definitivt bedre. Skjønt, bra kan vel diskuteres

 

Det er en i5 cpu med ssd og siste generasjon skjermkort, gtx 960.

 

Det er en bra gaming maskin, en skal være veldig kresen og knapt ha et liv for å ikke bli fornøyd, spør du meg :)

 

Dette er et oppsett for en kjiping i mine øyne, PC er så billig uansett at man kan like gjerne ha noe av det beste.

 

 

Du burde klare å være litt mer voksen. Det er ikke alle som tar seg råd til oppsett som de ekstra entusiastene føler er "bra nok".

Greit nok at det er et "oppsett for en kjiping" for din del. Hvorfor bry seg med å kommentere da? 

Er ikke meningen med denne delen av forumet å hjelpe folk som trenger hjelp?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ja jo, definitivt bedre. Skjønt, bra kan vel diskuteres

Det er en i5 cpu med ssd og siste generasjon skjermkort, gtx 960.

 

Det er en bra gaming maskin, en skal være veldig kresen og knapt ha et liv for å ikke bli fornøyd, spør du meg :)

Dette er et oppsett for en kjiping i mine øyne, PC er så billig uansett at man kan like gjerne ha noe av det beste.
Det er ikke alle som har data som eneste eller viktigste hobby.

At du bruker så mye tid forran dataen at 8,000 ikke er nok det er greit det, men det er ikke alle som er like opptatt av PC som deg. Og for de 8000 for en spillemaskin mye penger. Hva koster en spillkonsoll i forhold?

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

En PC uten skjermkort til tusener kan også brukes til mye.

 

8000kr er nok til en ganske fin ferietur til syden, en bruktbil, mange måltider på fine restauranter, flere sydenturer, kurs og trening, mange timer med personlig trener eller andre ting.

Men noen velger å kjøpe en ny gamingpc fordi de heller vil spille data.

 

Når du sier 8000kr er ingenting så har du ikke skjønt hva penger er, og at det er en begrenset ressurs. Kjøper du en ting er det noe annet du ikke har råd til.

Lenke til kommentar

Når du sier 8000kr er ingenting så har du ikke skjønt hva penger er, og at det er en begrenset ressurs. Kjøper du en ting er det noe annet du ikke har råd til.

Løsningen er meget enkel. Vil du ha mer, tjen mer.

Så enkelt er det faktisk.

Og dette "noe annet" er som regel noe som ikke interesserer meg, har ikke så mange interesser akkurat. Jeg tror det er viktig å bruke penger på noe man liker og "brenner" for her i livet, ikke bare kjøpe ting for å ha det.

Lenke til kommentar

 

Når du sier 8000kr er ingenting så har du ikke skjønt hva penger er, og at det er en begrenset ressurs. Kjøper du en ting er det noe annet du ikke har råd til.

Løsningen er meget enkel. Vil du ha mer, tjen mer.

Så enkelt er det faktisk.

Og dette "noe annet" er som regel noe som ikke interesserer meg, har ikke så mange interesser akkurat. Jeg tror det er viktig å bruke penger på noe man liker og "brenner" for her i livet, ikke bare kjøpe ting for å ha det.

 

Poenget her, som du tydeligvis ikke ser, er at ikke alle har muligheten til å bare tjene mer. Greit, har du vært heldig med jobb, lønn, utdanning og alt det der, flott. We are all happy for you. 

 

Men det betyr ikke at du skal oppføre deg på den måten du gjør. Akkurat nå virker du mer som en som får det han peker på. Og ut ifra alle dine innlegg tidligere, der du faktisk er konstruktiv og virkelig gjør en forskjell, så ville jeg ha trodd at du var annerledes.

Du graver litt din egen grav for de som leser tråden her...

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

Har aldri fått det jeg har pekt på, eller har pekt på noe i det hele tatt.

Alt jeg har og eier har jeg jobbet hardt for. Tjener vel gjennomsnittlig vil jeg tro ikke noe spesielt.

Alle, eller de fleste har mulighet for å tjene mer. De fleste er bare ikke villig til å ofre det som trengs for å oppnå det.

Jeg ser det omtrent hver dag og det forbauser meg, mange ungdommer virker forbausende lite sulten på arbeid og tjene penger. Få setter seg langsiktige mål og jobber for å oppnå det. Men dette gikk vel litt OT.

Lenke til kommentar

Du skjønner ikke, ingen tjener uendelig med penger. Det betyr at ingen har råd til alt. Da må du velge - ny bil eller ny PC?

Sydenferie eller ny PC?

Du kan ikke bare tjene mer, for du lever ikke uendelig lenge og har heller ikke uendelig høy lønn.

 

For noen er PC høyt oppe på prioriteringslisten, mens andre har noe annet høyere oppe på prioriteringsliste.

 

Skjønner? Har du brukt 8k på en ting har du 8k mindre å bruke på noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...