Gå til innhold

Odelagt LCD display? Garantisak?


Tmz

Anbefalte innlegg

Har en LG g3 som skjermen har sviktet pA. Alt fungerer som normalt bortsett fra at jeg ikke har bilde pA skjermen. Bakgrunnsbelysningen fungerer ogsA. Er dette noe jeg kan fA dekket av garantien? Og er det sikkert at det er skjermen som er Odelagt? Er ikke knust glass. Kjopte den for ca 7 til 9 mAneder siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om glasset på utsiden er helt, kan lcd panelet på innsiden fortsatt være knust/sprukket, prøv hold den opp mot lys og se etter sprekker på innsiden av glasset. Men det tenger heller ikke nødvendigvis være skjermen som er problemet nei.  

 

Hvordan oppsto problemet? Om du ikke har mistet den i bakken, utsatt for trykk/press, fått vann eller annen væske på den skal det vel gå på garantien som er på 2 år. 

 

Lenke til kommentar

Selv om glasset på utsiden er helt, kan lcd panelet på innsiden fortsatt være knust/sprukket, prøv hold den opp mot lys og se etter sprekker på innsiden av glasset. Men det tenger heller ikke nødvendigvis være skjermen som er problemet nei.  

 

Hvordan oppsto problemet? Om du ikke har mistet den i bakken, utsatt for trykk/press, fått vann eller annen væske på den skal det vel gå på garantien som er på 2 år. 

Samsung Galaxy S5 ble helt svart. Glasset var beskyttet med "Panzer" folie og apparatet med stivt futteral. Glass og LCD er en enhet og skiftes som dette. Ved innlevering i serviceskranke, ble telefonen "saumfart" og ingen skade kunne registreres. Likevel påstår reparasjonsverkstedet at LCD var knust på grunn av press, og viste et bilde som var tatt av beskyttelsesfolien som viste en svak stripe i folien, og derfor ikke dekket av garantien. I tillegg krever selgers verksted 50 % høyrere reparasjonspris enn markedet. Min erfaring er at LCD skjermen gir lys og delvis bilde, selv når glasset er knust. Hva er sannsynligheten for at LCD skjermer blacker ut, uten at det er noe skade på glasset?

Lenke til kommentar

Hva er sannsynligheten for at LCD skjermer blacker ut, uten at det er noe skade på glasset?

 

Ganske stor sannsynlighet faktisk. Men da tar jeg en forutsetning at du mener at det ikke er noe synlig skade på glasset. For det kan være knust display uten at du trenger å se det. Jeg har reparert noen hundre telefoner hvor deler av display som ikke sluttbruker kan se (uten å demontere telefonen) er knust/knekt. 

Lenke til kommentar

 

Hva er sannsynligheten for at LCD skjermer blacker ut, uten at det er noe skade på glasset?

 

Ganske stor sannsynlighet faktisk. Men da tar jeg en forutsetning at du mener at det ikke er noe synlig skade på glasset. For det kan være knust display uten at du trenger å se det. Jeg har reparert noen hundre telefoner hvor deler av display som ikke sluttbruker kan se (uten å demontere telefonen) er knust/knekt. 

 

Ingen synlige skader på glasset. Jeg ba reparatøren å returnere glasset til meg for "inspeksjon", men det gjorde han ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...