Gå til innhold

"Kredittkort" kamera


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et lite billig digital kamera men lurer på hvilke av disse småtassene som er noe å satse på.

 

Logitech har vel noen og mustek... Bør kunne ta skarpe nærbilder og kanskje ha blitz, fint om det kan brukes som web camera og ha 16MB minne eller mere, (alle disse mini modellene bruker vel kun internt minne uten oppgraderings muligheter?) 1024x768 og mindre oppløsning, helst mulighet for å ta opp korte filmklipp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mustek Gsmart mini 3 www.mustek.com - Tror det vil passe for deg, koster 600,- sånn ca. men det har ikke blitz, fått litt dårlig kritikk ved innendørs fotografering og når det er litt mørkt ute, så nå som det er mørketid så må du løpe ut midt på dagen å knipse det du skal ha bilder av hehe. ville lagt på 400,- til og kanskje set på et kamera som ikke er i "kredittkort størrelse"

 

Bare du styrer hardt unna Logitech mini kameraet så finner du nok noe til en ok pris.

Lenke til kommentar

Bare Mini 2 (forrige modell).

 

Det er som han sier, at det er ikke noe særlig innendørs og når det er mørkt. Men i sollys og vanlige omgivelser fungerer det helt greit. Blir klare bilder. Ville ikke tatt viktige bilder med dette, men det fungerer bra til rølpe-fotografering. Må holde kamera i ro, dog. Ellers blir bildene skjeve. OG - det har video.

Og for bløffende bra kapasitet. 54 bilder i vanlig modus.

 

Men dette er jo Mustek Gsmart Mini 2.

Lenke til kommentar

Tror jeg trygt kan anbefale Olympus C-150, billig, lite og blits og ok bilder

 

 

For å si det slik: Det finnes ikke kamera som har ALT til INGENTING... unnskyld at jeg høres bitter ut, jeg er ikke det... Men du spør jo etter absolutt alt og har bare 1000 kroner... Tradeoffen MÅ finne sted, ellers inget kamera!

 

Eller vent litt.... du skriver ikke noe om hvor mange penger du er villig til å bruke .......... Skalviseee... Canons Ixus-modeller er nok noe for deg, eventuelt Olympus' Mju-modeller... alle går i lomma og tar voldsomt gode bilder til en grei penge.

 

Lykke til med kjøpet! Du kan jo også titte på qxl.no for bruktkjøp.

Lenke til kommentar
Tror jeg trygt kan anbefale Olympus C-150, billig, lite og blits og ok bilder

 

 

For å si det slik: Det finnes ikke kamera som har ALT til INGENTING... unnskyld at jeg høres bitter ut, jeg er ikke det... Men du spør jo etter absolutt alt og har bare 1000 kroner... Tradeoffen MÅ finne sted, ellers inget kamera!

 

Eller vent litt.... du skriver ikke noe om hvor mange penger du er villig til å bruke .......... Skalviseee... Canons Ixus-modeller er nok noe for deg, eventuelt Olympus' Mju-modeller... alle går i lomma og tar voldsomt gode bilder til en grei penge.

 

Lykke til med kjøpet! Du kan jo også titte på qxl.no for bruktkjøp.

Vil bare ha billig kamera som er bra jeg hehe, mest mulig kamera billigst mulig uten at det er et dyrt kamera :)

 

Skal se på de modellene du nevnte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tror jeg trygt kan anbefale Olympus C-150, billig, lite og blits og ok bilder

 

 

For å si det slik: Det finnes ikke kamera som har ALT til INGENTING... unnskyld at jeg høres bitter ut, jeg er ikke det... Men du spør jo etter absolutt alt og har bare 1000 kroner... Tradeoffen MÅ finne sted, ellers inget kamera!

 

Eller vent litt.... du skriver ikke noe om hvor mange penger du er villig til å bruke .......... Skalviseee... Canons Ixus-modeller er nok noe for deg, eventuelt Olympus' Mju-modeller... alle går i lomma og tar voldsomt gode bilder til en grei penge.

 

Lykke til med kjøpet! Du kan jo også titte på qxl.no for bruktkjøp.

Jeg er helt enig med deg der!

 

Hvis vi hadde fått superlitet dig.kamera med alle funksjoner og topp bildekvalitet til under 1000lappen, ville vi ikke trengt amobil.no :p

 

 

Anyways, jeg hadde Gsmart mini 3, solgte det, og kjøpte meg et Gsmart LCD3, prøver å selge det nå, og skal kjøpe et Apitek SlimCam 3200 :)

 

LCD3 er helt perfekt, OM det hadde hatt blitz! Ellers, altså sett bort fra dårlige innebilder og at den 'sluker lys', er jeg kjempefornøyd med cammet!

 

ALDRI kjøp logitech kameraer, uansett merke! Logitech kan virkelig lage tastatur og mus, men IKKE kameraer!

 

Ang. Gsmart MINI3, er savnet etter display for å se om bildene blei bra (noe som faktiskt kreves på disse kameraene. Om ikke kameraet var HELT stille idet du tok bildet, er det bare å slette det). Med mini3 kan du kun slette det du nettopp tok, og du vet forøvrig ikke hvordan det blei.

 

Hvis du har tenkt å ta festbilder med promille, i et røykfullt mørkt rom, blir du dypt skuffet, uansett om det er LCD eller MINI.

 

Men, om du tar dagbilder (inne går fint også, men det må være mye lys), er LCD3 absolutt å anbefale!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter min mening er Gsmart 3 helt ubrukelig, selv til festbilder osv.

Med musteken får du bilder av folk med avkappede hoder, dårlige farger, laber kvalitet og det fungerer heller dårlig innendørs, uansett hvor opplyst det er.

Kjøpte Gsmart 3 på begynnelsen av året en gang og brukte det bare 2 ganger før jeg gav opp og kasserte det. Passer best som leke for ukresne 5-åringer etter min mening. Ikke verdt pengene i det hele tatt, bla heller opp noen hundringser mer og se på ordentlige kameraer.

Lenke til kommentar
Gsmart er bare et "lekekamera".

Hvis du er på jakt etter et ekte kamera i liten størrelse, kan du se på Pentax Optio S4. Får bra kritikker.

Vel, jeg vil si at Optio S holder i massevis. Om du ikke har tenkt å skrive ut store fotokopier som krever 4MPix, eller evt. driter penger, ville jeg heller kjøpt optio S :p

 

Eneste forskjellen mellom S og S4 er et par forbedringer, samt 4MPix istedet for 3.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg hadde den Gsmart Mini II (2MP). Jeg var kjempe fornøyed me det. Tar godt bilder innedors og ute om dagene. Men selvfølgelig ikke om nattene - dette har ingen flash/blitz. Også må man huske til å holde kameraen med ro nar man tar bilder - det er så veldig lett. Jeg trog at mange forstår ikke dette og så er lit misfornøyed med resulatatene. Men jeg synes at dette gir valuta for pengene som en "second camera". Man kan vel miste det i lommen ute på byen/tur/ski om sommeren or vinter!

 

På grunnen av min gode erfaring med Mini Smart II, skal jeg kjøpe en Mini Smart III - (nesten samme kamera, men med 3MP)

 

Jeg lønnet en Logitech mini-kamera fra en venn for en stund etter jeg had oddlagt den Mini Smart II. Selv om jeg hadde ergaringer med mini-kamerar, synes jeg at dette var overraskende darlig! Kunne neste ikke tar bilder innedors om dagene. Alle var så ganske morkt og uclar. Kameraen are bare 1MP og forskjell mellom dette og Mini Smart II viste seg der. Dette ses pent ute, men er sikkert ikke verdt noe.

Lenke til kommentar
Bare Mini 2 (forrige modell).

 

Det er som han sier, at det er ikke noe særlig innendørs og når det er mørkt. Men i sollys og vanlige omgivelser fungerer det helt greit. Blir klare bilder. Ville ikke tatt viktige bilder med dette, men det fungerer bra til rølpe-fotografering. Må holde kamera i ro, dog. Ellers blir bildene skjeve. OG - det har video.

Og for bløffende bra kapasitet. 54 bilder i vanlig modus.

 

Men dette er jo Mustek Gsmart Mini 2.

Ikke med 3'ern men 2'ern... Rundt januartider kan du nesten ikke ta bilder etter klokka 3-4. Mitt blei ødelagt etter 2 og en halv månede

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...