Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ny er på forumet og lurer på om dere kan hjelpe meg med noe.

Har bestmet meg for å bytte ut mitt nexa utstyr med z wave (for å få toveis komunikasjon) og lurer på om noen har noen erfaringer med zipato sin gateway ( http://www.clasohlson.com/no/Zipato-Zipabox-Duo/36-5595) med denne kunne jeg sakte faset ut nexa med z wave utstyr, men er litt usikker på hva jeg syntes om interfacen.

Noen som har erfaring med fibaro sin home center 2 eller home center lite ?

Hva er det folk bruker ?

 

Takker for all respons

 

- Kjellemyr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i samme "båt" som deg. Har en del Nexa utstyr og ønsker å gå over til Zwave.

 

Jeg kjøpte en Vera Lite, og satt en rfxcom usb stick i den. Da kan jeg kjøre zwave og nexa (+ alt annet på 433 mhz) omhverandre.

Fungerer overraskende bra. 

 

Vera har et stort brukermiljø og et hav av plugins. 

Hei og takk for svar på innlegget :-)

 

Er oppsettet vansklig på vera, har ikke noe programerings kunnskaper fra før av skjønner du. :hmm:

Hva fikk deg til å velge vera framfor zipato og fibaro ?

 

-Kjellemyr :wee:

Lenke til kommentar

 

Jeg er i samme "båt" som deg. Har en del Nexa utstyr og ønsker å gå over til Zwave.

 

Jeg kjøpte en Vera Lite, og satt en rfxcom usb stick i den. Da kan jeg kjøre zwave og nexa (+ alt annet på 433 mhz) omhverandre.

Fungerer overraskende bra. 

 

Vera har et stort brukermiljø og et hav av plugins. 

Hei og takk for svar på innlegget :-)

 

Er oppsettet vansklig på vera, har ikke noe programerings kunnskaper fra før av skjønner du. :hmm:

Hva fikk deg til å velge vera framfor zipato og fibaro ?

 

-Kjellemyr :wee:

 

Vel zipato hadde jeg ikke hørt om før nå. Vera ble vel valgt fordi jeg fant en billig en på finn. samt at det hadde et lovende miljø/forum og muligheter for å kjøre egen kode. Fibaro fristet, (og frister fortsatt) pga fancy design og waf, men prisen er litt høy. Kommer dog til å kjøre en del fibaro sensorer tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...