Gå til innhold

Bygge selv pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.netonnet.no/Customer/SharedList/64877sånn der er dette bra? Hva takler dette oppsettet og er det verdt pengene og alt det der? ☺

Det var den der SSD-en da. Jeg gjentar det fordi jeg vet ikke om du har fått med deg tilbakemeldingen på denne tidligere.

 

Denne er bedre, og koster 9 kr mer. Tilbudet varer ut Søndag. Jeg ville ha kjøpt denne uansett, det er fri frakt, så du taper ingenting på å kjøpe den alene.

Lenke til kommentar

NetOnNet kjører et veldig godt tilbud nå her. Da får du bedre SSD og DVD-brenner med på kjøpet, og sparer cirka 700 kroner. :) Det er såvidt meg bekjent det beste tilbudet akkurat nå. Legg til en CM Hyper 212 EVO kjøler, og du har det absolutt beste du kan få rundt 10k. Det bør du gjøre uansett for å senke støynivået, men med et par klikk i BIOS kan du også øke prosessorytelsen med ca. 25% om jeg husker riktig. 

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, hvis du viser til denne tråden når du selger kabinettet "ubrukt, som nytt", så er det en god forklaring på hvorfor du selger det. Kommer sikkert i originalpakke også, så da kan du jo selge det uåpnet. Som Agent skje sier, så kan du spare litt penger på det (etter min kjappe hoderegning, stoler på at agent skje har regnet skikkelig på det).

 

Ang. skjermkortet, så er det mye det samme. EVGA sine nye kjølere skal være ganske gode, og temperaturene har på tidligere tester jeg har lest vært lavere per støynivå. Men som sagt, det er mye likt her.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

MSI sitt støyer en del mindre enn EVGA, men ytelsesmessig er de tilnærmet identiske. Programvare kan en bruke hva som helst på begge modeller. :) Hadde det vært samme pris, hadde jeg alltid gått for MSI GTX 970.

 

Edit: Jepp Ad, det har jeg.  :tease: Du sparer 728 kroner på å kjøpe det settet. Så kan du selge Define R5 for 100 kroner under markedspris uåpnet, som blir 849 kroner. Asus DVD-drev koster 200 kroner på NetOnNet. 728 + 849 + 200 = 1777 kroner. Trekk fra 790 kroner for å kjøpe NZXT S340-kabinettet, og du sitter igjen med omtrent en tusenlapp til overs. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

MSI sitt støyer en del mindre enn EVGA, men ytelsesmessig er de tilnærmet identiske. Programvare kan en bruke hva som helst på begge modeller. :) Hadde det vært samme pris, hadde jeg alltid gått for MSI GTX 970.

Men gjør det det? Vet det er avhengig av modell, men EVGA har vist muskler med kjølerene sine den siste tiden (de var bråkete og dårlige før). Ikke alle tester temperatur per støynivå, men flere ganger har EVGA vist seg å være overlegne her. Man må bare justere viftehastigheten til en optimal RPM (sweet spot).

 

Synes det er dårlig at det ikke er vanlig praksis å måle temperaturer mot støynivå, det er det som er viktig. Og standardinstillinger fra produsent kan være veldig misvisende og dermed få en ufortjent seier i tester, om testeren ikke er våken nok.

 

 

Edit: Jepp Ad, det har jeg.  :tease: Du sparer 728 kroner på å kjøpe det settet. Så kan du selge Define R5 for 100 kroner under markedspris uåpnet, som blir 849 kroner. Asus DVD-drev koster 200 kroner på NetOnNet. 728 + 849 + 200 = 1777 kroner. Trekk fra 790 kroner for å kjøpe NZXT S340-kabinettet, og du sitter igjen med omtrent en tusenlapp til overs. :)

Men harddisken da?

 

Men uansett, så koster ikke harddisken mer enn 799 kr, og da vil han enten gå et par 100-lapper i pluss, eller gå i null. Og ende opp med bedre komponenter.

Lenke til kommentar

Den har jeg valgt å glatt overse!  :tease: Hehe, neida, det fikk jeg ikke med meg. Da sparer han kun 300 kroner. Ser at en postet link med 200 kroner rimeligere. Om prisforskjellen kun er 100 kroner, er det jo ikke sikkert at det er verdt det. Da ville jeg uansett tatt MSI-skjermkortet. :)

 

Ja, MSI-kortet er målt til 30 dbA under load, og lydløst under idle (viftene skrur seg av), med bedre temperaturer enn EVGA. Sistnevnte går helt opp i 39 dBA under load, og 30 dBA i idle. Bruker TechPowerUP som referanse. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...