Gå til innhold

Hvorfor øker verdi til Norske olje selskaper som Statoil og Det Norske når olje prisen faller?


brukern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oljeprisen nådde bunnen i midten av januar. Det er jo naturlig at det nå mindre usikkerhet i markedet nå som det ser ut som oljeprisen har flatet ut. Dessuten er det nå mer uro i midtøsten noe som er med på å holde oljeprisen oppe. 

 

DNO har faktisk sunket jevnt siden juli i fjor og er fortsatt i synkende trend, mulig oppkjøpskandidat og kan vel derfor stige litt i nær framtid. Statoil var jo altfor billig for en stund siden, så det er vel naturlig at det kommer en korreksjon oppover. 

Kronen har jo også svekket seg veldig, så man må jo korrigere for det også. 

Jeg har egentlig ikke peiling, så derfor kjøper jeg ingen av aksjene :p 

Lenke til kommentar

Oljeprisen nådde bunnen i midten av januar. Det er jo naturlig at det nå mindre usikkerhet i markedet nå som det ser ut som oljeprisen har flatet ut. Dessuten er det nå mer uro i midtøsten noe som er med på å holde oljeprisen oppe. 

 

DNO har faktisk sunket jevnt siden juli i fjor og er fortsatt i synkende trend, mulig oppkjøpskandidat og kan vel derfor stige litt i nær framtid. Statoil var jo altfor billig for en stund siden, så det er vel naturlig at det kommer en korreksjon oppover. 

 

Kronen har jo også svekket seg veldig, så man må jo korrigere for det også. 

 

Jeg har egentlig ikke peiling, så derfor kjøper jeg ingen av aksjene :p

Kronen, Ja riktig det hadde jeg aldri tenkt på før.

Vurderer å kjøpe litt Statoil aksjer, men jeg må kanskje vente litt med det da.

:hmm:   

Lenke til kommentar

USA sine oljelagre har aldri vært fullere og de øker hele tiden. Det kan fort komme enda en oljedipp. 

Statoil P/E ratio på over 20 og EPS ned fra 17 til 7. 

 

Jeg hadde ihvertfall ikke kjøpt Statoil akkurat nå. 

Hva er det du investere mest i?

Lenke til kommentar

 

USA sine oljelagre har aldri vært fullere og de øker hele tiden. Det kan fort komme enda en oljedipp. 

Statoil P/E ratio på over 20 og EPS ned fra 17 til 7. 

 

Jeg hadde ihvertfall ikke kjøpt Statoil akkurat nå. 

Hva er det du investere mest i?

 

For øyeblikket har jeg bare aksjer i Norsk Hydro og Aker Philadelphia Shipyard. Bare småpenger 25K er vel verdien på de aksjene med 50% urealisert gevinst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...