Gå til innhold

Testbilder fra Sony F828


Anbefalte innlegg

Endelig har det kommet bilder tatt med Sony F828. Begge bildene er hentet fra Sony sin japanske site.

 

Synes bildene ser veldig bra ut, og de er ekstremt detaljrike. Sjekk selv ! Det spennende momentet blir tester som kan avsløre om det er mye støy i bildene. På testbildene ser dette ikke ut til å være noe problem, men hvem vet om bildene kan være manipulert :-)

 

http://www.sony.jp/products/Consumer/DSC/D...feat1_02_1.html

http://www.sony.jp/products/Consumer/DSC/D...feat1_02_2.html

 

I følge de som kan japansk, står det også på den japanske siten at kameraet skal komme på markedet i midten av desember (hvertfall i Japan)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo dette var dugende greier.....hakket bedre enn Canon G5, men i forhold til 300D er jeg usikkert. Det synes som objektivet " fortegner " noe..... Men det nå mine øyne som ser det slik. Spennende skal det uansett bli når vi får en mer "vitenskapelig " sammenligning med alternativene som allerede er på markedet i dag....:-)

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på bildene, bortsett fra at det ene bruker noe lengre lukkertid? Noen som kan japansk?

 

Hadde vært interessant å se bilder tatt på høyere ISO-verdier, disse har ISO 100.

 

Kameraet klarer ikke å gjengi nyanser i sortfargen, og bildet er slett ikke fritt for støy, selv om man ikke kan se dette så lett i garnnøstene. På rammen er dette lettere å se. Bildet virker også uskarpt i øvre høyre hjørne.

 

Det blir spennende å se sammenlikninger opp mot bilder tatt av andre kameraer.

 

Hva synes dere om bildekvaliteten på disse bildene? Får dere mer eller mindre lyst til å kjøpe kameraet ?

Lenke til kommentar

Jeg la også merke til at det kunne se ut som støy i rammen, men muligens ikke verre enn jeg kan godta. forventer noe støy i og med at dette er en såpass liten bildebrikke. Men kunne ellers ikke se noe særlig støy i de svarte partiene mellom trådrullene? Det synes jeg var litt rart, eller hva?

 

Det er vel ikke helt på jordet å tro at det er nettopp dette som er grunnen til forsinkelsen heller? Bildene skal være tatt for en måned siden, så det kan ha skjedd forbedringer seøvfølgelig. Men tviler på at de klarer å gjøre undre :-)

 

Litt tønnefortegning mener jeg også man kan forvente av en såpass stor zoom og brukbare vidvinkel. Bare det ikke er for mye (vet jo heller ikke hvilken zoom-innstilling som er brukt)...

Lenke til kommentar
Tror uskarpheten kommer av at det ikke er lik avstand til bakgrunnen over alt. I alle fall synes jeg det ser slik ut.

Er enig i at det virker om bildet er tatt med veldig liten dybdeskarphet. Noe som gjør at hjørnene kan virke litt uskarpe kanskje??

 

Synd vi ikke vet mer om innstillingene som er brukt på bildene, men vi kan vel anta følgende?

 

- Brukt vidvinkel (28mm?)

- Liten dybdeskarphet (stor blender?)

- Er det brukt makrofunksjon?

- ISO 100

Lenke til kommentar

Fra Exif-informasjon i bildene framgår det følgende:

 

Bilde 1:

ISO 100, brennvidde 13,2 mm (52 mm i 135-format), blender F 4, lukkertid 1/200 sek.

 

Bilde 2:

1/160 sek, ellers likt bilde 1

 

Ellers tyder bildeteksten på at bildene skal illustrere to ulike fargemoduser (oversatt av Babelfish):

 

Two color reappearance modes

Color tone rich expression became possible depending upon loading 4 color Super HAD CCD, loading two color reappearance modes actualized. It adjusted to photographing intention, variation rich picture photographing is possible.

 

Real mode: The color reappearance which is faithful to the eye of the photographing person is done. You can obtain the picture where chromatic aberration of the eye of the person is little, is close to actual color.

 

Standard mode : The picture which was photographed, color is reproduced with memory color. With merit, vivid color expression it is possible not to cause the extreme color gap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...